Finde efterkommere af afdød (1981) person fra København

Startet af Karsten Bjerreskov, 06 Dec 2017 - 11:42

Forrige emne - Næste emne

Karsten Bjerreskov

En ven fra New Zealand - ikke familie og der er heller ikke penge imellem os - har forsynet mig med en masse gode historiske billeder fra Barrit-området ved Vejle Fjord, hvor jeg har boet. Nu har han bedt mig undersøge muligheden for at finde et fotografi af hans farfar, som han aldrig har mødt - og heller ikke hørt om, før han begyndte at interessere sig for slægtsforskning. Hans far var et uægte barn. Farmoren levede et halvt liv i Barrit-området.
Farfaren:  Jens Jørgen Jensen døde 26/9 1956 på Alm. Hospital/De Gamles By. Han var skomager, enkemand efter Anna Marie Jørgensen, født 28/5 1868 i Holmens Sogn, København og død 26/9 1956. De boede på Amager, Italiensvej 4, 3. sal, th. i Sundby Sogn/Filips Sogn i stort set hele deres erhvervsaktive del af livet.
De havde 10 børn, hvor 5 var døde inden FT1930.
Farfarens yngste barn:
Jens Kaj Jensen, født 25/11 1905 i Sundby Sogn i København. Han blev konfirmeret 1920 i Filips Sogn i København. Fra første registrering i Politiets Registerblade og til FT1921 var han hjemmeboende på Italiensvej 4, 3. sal. Ved FT1921 var han i lære som metaltrykker hos Bendik Møller i Hessensgade, København. Jens Kaj Jensen blev formentlig gift med Kirsten og døde 5/10 1981 i København.
Spørgsmål 1: Findes der metoder/kilder, som jeg kan bruge fra Horsens, hvor jeg bor (alternativt: som kan bruges af venner i København), som kan oplyse mig om efterkommere - selvfølgelig helst nulevende - efter Jens Kaj Jensen?
Spørgsmål 2: Findes der billedarkiver, hvor man kan søge efter farfaren?

Britta Hansen

Hej Karsten

Jeg har fundet lidt om familien. Sender dig en privat mail
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com