Uffe Thorkild Smidt født 1899 i Falslev - hvornår udvandrede han til Argentina

Startet af Birgitte Christensen, 06 Dec 2017 - 22:37

Forrige emne - Næste emne

Birgitte Christensen

Hej,

Uffe Thorkild Smidt blev født den 9. maj 1899:

http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=27158812

Han findes sammen med forældre og søskende i FT 1911 på Frederiksberg, mens han ikke står opført sammen med forældrene og søstrene i  FT 1925

Hans søstre fortalte at Uffe udvandrede til Argentina og døde dernede.

Jeg søger hjælp til at finde oplysninger om hvornår han emigrerede, hvis det er muligt. Han var vist forlovet med en Olga der emigrerede sammen med ham. Han må være udvandret på et tidspunkt før 1940 og døde senere dernede, efter hvad hans søstre fortalte i sin tid. 

Med venlig hilsen

Birgitte Christensen

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Birgitte Christensen

Hej Bente,

I den originale FT 1916 er Uffe Smidts fødselsdato den 9. maj 1899. Det må være ham der er landvæsenseleven, og passer fint med at han udvandrer som ung til Argentina. Tak for hjælpen. Han kunne have drømt om at få sit eget landbrug i Argentina.

Der var mange danske udvandrere i området omkring 500 km syd for Buenos Aires. Jeg så i dette Forum at et andet medlem havde efterlyst en af dem, og vedkommende blev fundet i Ancestry på en passagerliste fra London til Buenos Aires. Jeg kender ikke Ancestry - men måske kan man finde Uffe Thorkild Smidt på en passagerliste dér?

Venlig hilsen Birgitte

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birgitte Christensen

Hej Gitte,

Tusind tak for oplysningerne.
Nu ved jeg at Uffe var i Danmark i 1921 og fortsat landbrugselev, men nu ved Holbæk. Så han må være emigreret mellem 1921 og 1940.
Jeg kan ikke læse hvad der står i lægdsrullen i 1921- står der Fripas som grund til at han forsvinder ud af lægdsrullen?

Har ledt efter ham i emigrant-databasen på www.ddd.dda.dk uden held. Er der nogen der ved hvor man ellers kan søge f.eks. en passagerliste.

Venlig hilsen Birgitte