Sammenligne og udtrække familier og enkeltpersoner i slægtsprogrammer

Startet af John Poul Johansen, 11 Dec 2017 - 09:23

Forrige emne - Næste emne

John Poul Johansen

Er der nogen der kender et godt program til at sammenligne slægtsdatabaser/filer og udtrække familier og enkeltpersoner?
fx. udtrække familier og enkeltpersoner fra en MyHeritage GED-FILE og importere dem i Legacy Familie Tree ?

Med venlig hilsen
John

Towle

Jeg er ikke ekspert på området, men tændte på dit spørgsmål.

Fra MyHeritage kan du gemme en GEDCOM og det kan du sikkert også i Legacy. Jamen er det så ikke et spørgsmål om at sammenligne disse GEDCOM-filer?

Hvis du søger på "compare gedcom" i Google får du en længere liste over muligheder. God fornøjelse :)

Anne Marie Holck

Citat fra: John Poul Johansen [5155] Dato 11 Dec 2017 - 09:23
Er der nogen der kender et godt program til at sammenligne slægtsdatabaser/filer og udtrække familier og enkeltpersoner?
fx. udtrække familier og enkeltpersoner fra en MyHeritage GED-FILE og importere dem i Legacy Familie Tree ?

Med venlig hilsen
John


Forstår jeg dit spøtgsmål rigtigt? Du modtager en gedcom-fil fra MyHeritage, som du ønsker at udtrække de personer fra, som du ikke allerede har i Legacy? Hvis det er korrekt, så vil jeg anbefale, at du importerer gedcom-filen i en selvstændig fil i Legacy og bruger funktionen Sammenlign to filer. Derefter kan du med funktionen Delt skærm og de to filer åbne, trække familer og personer over i din egen fil.

Towle

Nogle gange hjælper det åbenbart at give et indlæg med nul svar lidt massage. Mit svar var ikke særligt brugbart, men det fik Anne Marie Holck ud af busken og det er vel ikke at kimse ad? ;)