Hvem var Maren Pedersdtr ~Soren Nielsen Aagaard ca 1630-1706 Tvilum datter af?

Startet af Kim Melchior, 11 Dec 2017 - 18:25

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,

Jeg har arbejdet med Aagaard slaegten fra Tvilum gennem en del aar. De tidligste aner jeg har vaeret i stand til at etablere var Niels Sorensen Aagaard og Maren Pedersdatter.

De havde 7 born, Niels, Karen, Kirsten, Peder, Maren, Jens og Soren.

Jeg har aldrig vaeret i stand til at etablere hvor Maren Pedersdatter kom fra, men der er flere baade paa Ancestry og My Heritage der har hende som datter af Peder Jacobsen (1600-1644) og Kirsten Pedersdatter (1605-1684) fra Sejl sogn der har folgende born: Jacob Pedersen Sejl (1625-1679), Anne Pedersdatter (1627-1727) Anne Pedersdatter (1629-1704), Maren Pedersdatter (ca 1630-1706), Peder Pedersen (1640-1728) og Baltzer Pedersen (1642-1663).

Jeg har vaeret i forbindelse med flere af dem der har disse oplysninger og spurgt om hvor oplysningerne kom fra, men har ikke vaeret i stand til at faa et svar. Jeg har en mistanke om at det her er en af de situationer hvor man bare har kopieret hvad der findes paa nettet uden at stille sporgsmaal.

Er der nogen der kender noget til denne familie og ved om det ovenstaaende kan bevises med kildematerialer, eller har forslag til hvordan det eventuelt enten kan bevises eller modbevises?

Paa forhaand tak,

Mvh

Kim Melchior (USA)