Søger hjælp til at finde fødsel i 1841 i Jungshoved .Præstø

Startet af Kurt Arne Empacher, 12 Dec 2017 - 09:16

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Søger hjælp til at finde fødslen af bruden Maren? Hansen f.1 Maj 1841 men jeg kan ikke finde hende ,ville gerne have hendes data med forældre og hvor .Det skulle være Jungshoved Kb 1814-1842 opslag 181 men i maj er der kun en Karen der er født der så hvor er Maren? jeg vedhæfter vielsen til personen
På forhånd tak
Mvh
Kurt A
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17116377#152236,25331931
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Peter Christiansen

#1
Præstø, Baarse, Jungshoved, Bønsvig By, 17 et Hus, 123, FT-1880, C7412

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Frandsen     34     Gift     Huusfader. Skovarbeider          Jungshoved Sogn, Præstø Amt  
Maren Hansen     38     Gift     hans Kone          Ø. Egesborg Sogn, Præstø Amt  
Ole Frandsen     9     Ugift     deres Barn          Jungshoved Sogn, Præstø Amt  
Hansine Frandsen     5     Ugift     deres Barn          Jungshoved Sogn, Præstø Amt  
Ane Margrethe Frandsen     Under 1 Aar     Ugift     deres Barn          Jungshoved Sogn, Præstø Amt  

-------------------

Står der ikke også Øster Egeborg ved vielsen?

---------------------

Mvh HP

Jette Frederiksen

#2
Hej Kurt..

Står der ikke at Maren Hansen er født i Øster Egitsborg  (Egesborg) den 1 maj 1841 og vac  7 Juni 1842

MVH Jette

Kurt Arne Empacher

Hej Hans og Jette
Ja hvor dum kan man være jeg troede at det var Jungshoved men kan da nu se at der er noget der hedde Øster Egesborg og der er en fødsel af en Maren Hansen ,godt nok den 10 Maj men det må være hende for ved vielsen står der en Hans Hansen som fadder
Så tak skal i have for det fundne
Mvh Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn

Lige en bemærkning:

Ved vielsen står, at Maren er vacc. 7. juli 1842 – IKKE i juni

og i hovedministerialbogen (Jungshoved) står der (lidt utydeligt), at hun er født 10de maj
– i hvert fald ender det på de (og ikke på st som i 1st)

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=204533#204533,38805165

Husk altid at tjekke begge kirkebøger, hvis de findes.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Hej Thestrup-Bjørn
Så hjælper du igen og det er da rigtigt at se begge kirkebøger når de er der ,men mine evner I tydning er ikke så gode så det sprang jeg over men det lykkedes at finde det med andres  hjælp
Så tak til dig også
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher