Hjælp til at finde DOK. i Daisy

Startet af K. Thidemann, 06 Jan 2018 - 20:54

Forrige emne - Næste emne

K. Thidemann

mvh K.Thidemann 9000

Anne Messmann

Den burde vel komme frem i Søg i Samlingerne. Måske er den pakket om? : https://www.sa.dk/find/#q=pakke+B+28-C&side=1

Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Aase Madsen

KOPI af gammelt indlæg.


Re: Kilder til Dronninglund Herred og Volstrup sogn FØR 1700

Indsendt af: Ole Munk

Dato: 22/08-04 09:01

Hej Erik

Jeg har ikke selv været i gang med de ældste kilder, så der er ingen garanti. Men ifølge "De nørrejyske rets og politikredse indtil 1973" så gælder følgende:

Albæk og Volstrup sogn hørte indtil 1688 i den henseende under Jerslev herred arkiv nr. B 28 A

og mellem 1688 - 1826 til Børglum og Jerslev herred arkiv nr. B 28 C

I ovennævnte kan du måske være heldig at finde oplysninger i f.eks. tingbøger med videre. I den forbindlelse skal du være opmærksom på, at flere godser havde selvstændige birker i området. Bland andet Sæbygård, der havde birkeret indtil 1831 arkiv nr. B 28 G - jeg ved ikke hvornår den birk startede. Hvordan fordelingen er mellem herredstingbogen og birketingbogen kender jeg ikke. Ligesom jeg heller ikke selv har erfaring med disse kilder.

Jeg har iøvrigt selv aner i Knæverhede, de ældste er: Niels Nielsen død i Knæverhede 1756 gift med Maren Thomasdatter død i Knæverhede 1757. Hvis det er noget vi er fælles om, så hører jeg gerne.



[www.ole-munk.dk]
Medl. af DIS og Slægtshistorisk Forening for Aalborgegnen
Venlig hilsen.
Aase Madsen


K. Thidemann

Tak for hjælpen Åse.

Jeg ser lidt på det.
mvh K.Thidemann 9000