Passagerliste British Princess september 1890 til Penn. USA

Startet af Britta Sørensen, 10 Jan 2018 - 15:58

Forrige emne - Næste emne

Britta Sørensen

Hej.

Har netop fundet et længe søgt familiemedlem Alma Emilie Pedersen f. 1861. Hun er emigreret til Pennsylvania fra Liverpool i 1890 med skibet British Princess. På passagerlisten er hun opført under Alma Peterson og er anført som Wife. Hendes mand hedder Berthel Hansen f. 1851, har jeg set i FamilySearch.

Desværre kan jeg kun få siden frem, som AP står på under P. Da hendes mand hedder Hansen, er han formodentlig opført under H. Jeg kan ikke finde ud af at få hele listen frem over alle passagererne og det ville jeg gerne for at se, om han også var om bord.

Er der én, der kan hjælpe mig med at finde listen. Jeg mente, jeg havde en adresse/hjemmeside, hvor man kunne finde emigrantskibene, men enten er den forsvundet eller også har jeg aldrig haft nogen. Skulle nogen have en sådan, ville jeg blive meget glad for at få den/dem.

Jeg har også tænkt på, om man kan finde ud af, hvordan AP er kommet til Liverpool. Hun kommer oprindelig fra Himmerland og jeg ved hendes ældre søster er sejlet fra Ålborg, da hun emigrerer i 1904, men der er vel mange veje til Liverpool!

Venlig hilsen
Britta S.

Egon Sørensen


Britta Sørensen

Hej Egon S.

Tak for hjælpen. Skal jeg forstå dit svar sådan, at du har været inde på passagerlisten under H og der ikke har kunne finde Bethel Hansen?

Mvh
Britta S

Egon Sørensen

Hej!

Her kan du finde både Alma Peterson og Berthel Hansen, hvis han er på listen

https://www.familysearch.org/search/collection/1921481


Mvh.

Egon Sørensen

Britta Sørensen

Hej Egon.

Tak for hjælpen. Desværre var Berthel ikke på listen.
Mvh
Britta S.