Niels Petersen Lund, Vamdrup, Ribe amt f. 19. april 1892

Startet af Kirsten Larsen, 13 Jan 2018 - 16:24

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Larsen

Hej.

Jeg er kørt fast med denne person. Jeg har fundet hans fødsel, vielse 4. december 1921 i Gørlev, Løve Herred, Holbæk amt, til Ellen Fernanda Tønnesen f. 27. marts 1901 på Den Kgl. Fødselsstiftelse i København, men siden bosat i Gørlev hos morfaderen.
Ved vielsen står han som handelsmand.
Jeg har Niels og Ellen i FT for Vamdrup sogn Ribe amt i 1925 og 1930.
Der er tre børn: Edith Lund f. 17. december 1922 i Grønnebæk, Jels sogn, Gram Herred, Haderslev amt
Peter Lund f. 13. juli 1925 i Vamdrup, Ribe amt
Viggo Lund f. 31. juli 1930 i Vamdrup, Ribe amt
Jeg har ikke kunnet finde familien i FT 1940 - Hvor mon de bliver af??
Jeg har søgt Niels i lægdsrullen, det gav ingen svar, da der var udstedt udygtigheds pas i 1912.

Så spørgsmålet er: Hvor er familien flyttet hen efter 1930?

Har ledt efter et skifte efter Niels´s forældre, Peter Christensen Lund død 11. april 1923 i Vamdrup. Moderen, Hansine Jensen Platz,  dør den 15. juni 1933 i Vamdrup. Kan ikke finde noget skifte.

På forhånd tak.  :)

Med venlig hilsen
Kirsten Larsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Larsen

Tak for linket.

Jeg har i mellemtiden fundet endnu et barn, Esther Lund f. 13. marts 1934. Ved hendes dåb bor familien Nørregade 41, Vamdrup.
Der bor familien ikke ved FT 1940, så spørgsmålet er, hvor er de mellem 1934-1948 hvor ejendommen i Svendborg købes. ??

Jeg har prøvet at finde noget på ejendommen Nørregade 41, men uden resultat.

Venlig hilsen
Kirsten Larsen

John Damm Sørensen


Kirsten Larsen

Hej John.

Jeg har prøvet at søge efter den gamle registrering af ejendommen i realregistret, men kan ikke finde den.

Hvor finder jeg evt. skøderne?

Med venlig hilsen
Kirsten

John Damm Sørensen

Hej Kirsten,

Realregisteret er her. Ejendommen Nørregade 41 i Vamdrup, matr 12æ erhverves i 1930 og sælges igen i 1936.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=30013#30013,3425841

Jeg ved ikke om skøderne er bevarede. Men for denne ejendom har de ligget i akteskab I nr 559, som i dag kun indeholder de seneste år dokumenter på tinglysning.dk .

Hilsen
John

Kirsten Larsen

Hej John.

:) for dine oplysninger. Jeg prøver at finde skøderne.

Venlig hilsen
Kirsten