Anne Cathrine Sørensdatter og Rasmus Nielsen

Startet af Gitte Dalhoff, 14 Jan 2018 - 13:33

Forrige emne - Næste emne

Gitte Dalhoff

Anne Cathrine Sørensdatter blev født i Løvet, Grædstrup, Tyrsting, Skanderborg den 17. oktober 1796 som datter af Søren Christensen og hustru Karen Christensdatter. Faderen dør den 27. december 1821, og ved hans skifte, der finder sted den 22. januar 1822 (godsskifte fra Mattrup gods, Skanderborg), står der, at Anne Cathrine er gift med husmand Rasmus Nielsen af Søeballegaard, Hemb Mark (Voerladegård, Skanderborg). Rasmus Nielsen dør den 22. marts 1823 (Hem, Voerladegård), og Anne Cathrine gifter sig igen den 8. november 1823 med Jens Christensen i Hem (Voerladegård). Anne Cathrine dør den 18. marts 1830 i Voerladegård.

Mit spørgsmål: Hvornår og hvor blev Anne Cathrine gift med Rasmus Nielsen?
Og et tillægsspørgsmål: Hvornår og hvor blev Anne Cathrine konfirmeret?
Med venlig hilsen
Gitte Dalhoff, 8530 Hjortshøj
gitte.dalhoff@gmail.com

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gitte Dalhoff

Tusind tak, Britta - jeg er sikker på, at det er den rigtige vielse  :) Dejligt, at kunne lukke endnu et "hul".

Så mangler jeg "bare" at finde Ane Cathrines konfirmation.
Med venlig hilsen
Gitte Dalhoff, 8530 Hjortshøj
gitte.dalhoff@gmail.com

Britta Hansen

#3
Selv tak Gitte

Check, hvor hendes søskende er konfirmeret.

Jeg tror, at det er en bror Chresten konfirmeret Grædstrup 1816:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=162790#162790,27350117

Der er imidlertid ikke konfirmation-records fra Grædstrup KB fra det tidspunkt, hvor Ane Cathrine blev konfirmeret.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gitte Dalhoff

Søren Christensen fik 5 børn med hustru nr. 1 Karen Christensdatter og 8 børn med hustru nr. 2 Mette Kirstine Andersdatter - alle børn er født i Løvet, Grædstrup, og dem, jeg har fundet konfirmationsdatoer for, er alle med en enkelt undtagelse konfirmeret i Grædstrup. Den eneste, jeg - indtil videre - har fundet andetsteds, er den førstefødte datter Sidsel Sørensdatter (født 8. januar 1792 i Løvet, konfirmeret 9. april 1809 i Voerladegård og død 26. august 1820 i Voerladegård).

Så jeg leder videre  :)
Med venlig hilsen
Gitte Dalhoff, 8530 Hjortshøj
gitte.dalhoff@gmail.com