Karen og Kirsten Jensdatter Herringlöse FT 1801

Startet af Eva Vajstedt, 17 Jan 2018 - 19:32

Forrige emne - Næste emne

Eva Vajstedt

Hej og tusind tak. Hvordan bär jeg mig ad med at finde ud af hvad der sker med Karen og Kirsten som nyder almisse af sognets Fattigkasse. Den Karen jeg leder efter gifter sig i Roskilde domkirke 1 juli 1814 og jeg tror hun kommer fra trange kår i omegnen af Roskilde. Hun gifter sig med Wilhelm Christensen som er födt på Födselsstiftelsen. Jeg kan fölge dem fra Roskilde til Bröndbyvester hvor begge dör. De flytter meget og får flere börn.

Jette Nielsen

Hej Eva

Du kan godt fortsætte i det samme indlæg, når det er de samme personer det handler om ;) (tryk på svar i det brune felt i midten)

Sætter lige FT. ind så er det lettere at overskue for andre, - går ud fra at det er dem her:

København, Smørum, Brøndbyvester, Brøndbyvester, Et huus, 70, FT-1840
Navn:  Alder:  Status:  Stilling i familien:  Erhverv:  Fødested:
Vilhelm Christensen   52   Gift      ? og indsidder      
Karen Jensdatter   49   Gift      hans kone      
Henriette Vilhelmsdatter   15   Ugift      deres børn      
Inger Vilhelmsdatter   13   Ugift      deres børn      
Jens Christian Vilhelmsen   10   Ugift      deres børn      
Ludvig Vilhelmsen   7   Ugift      deres børn
-----
København, Smørum, Brøndbyvester, Brøndbyvester, Fattighuset, 51F1, FT-1845
Navn:  Alder:  Status:  Stilling i familien:  Erhverv:  Fødested:
Wilhelm Christensen   51   Enkemand      Indsidder og Væver   Kjøbenhavn  
Christen Wilhelmsen   15   -      hans Børn   Her i Sognet [Brøndbyvester]
------

Hvor har du oplysningen fra at Karen Jensdtr. skulle være født i Hvedstrup?

Link til anden tråd:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,133175.0.html

Mvh.
Jette

Jette Nielsen


Eva Vajstedt

Det ved jeg heller ikke. Jeg er ved at gå igennem alle Karen Jensdatter i Roskilde Amt. Nogen har jeg kunnet fjerne da dör som barn. Karen og Wilhelms (ham leder jeg også efter) liv går med tiden ikke så godt og det er derfor han/de flytter så tit. Som enkemand tar han sit liv i Bröndbybester i en mergelgrav. Rapporten beskriver at han drak en del. 

Eva Vajstedt

Jeg tror jeg er på den rigtige vej efter at have läst hvor Edelgave ligger. Min Karen Jensdatter med mand og 3 börn flytter fra Roskilde til Sengelöse. Der får de 2 piger (Maria Magdalene er min anemoder), så flytter de til Ledöje, får en datteren Henriette og derefter til Bröndbyvester hvor de får 3 börn. Karens mor kommer jo fra Ledöje. Men jeg mangler beviset at Karen flytter fra Herringlöse til Roskilde.

Jette Nielsen

Hej Eva

Som jeg ser det, mangler der også bevis for at den Karen Jensdtr. der er født i Herringløse er "din".

Vielsen i Roskilde gir ikke mange oplysninger, ved dåbene i Sengeløse er det en gudmor fra Roskilde, måske fordi de kom derfra.

Dåb Marie Magdalene 1820 Sengeløse:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=155475&side=224

Dåb Caroline 1823 Sengeløse:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=155475&side=239

Har du set efter om Kirsten Jensdtr. evt. er blevet gift i Hvedstrup efter 1801?

Jette

Eva Vajstedt

Nej det har jeg ikke gjort endnu. Jeg har nået at kikke på nogle af börnenes dåbsvidner, de börn som er födt i Roskilde uden resultat. :) Hvilken fantastisk hjälp jeg har fået. Jeg kommer tilbage. Eva

Jette Nielsen

#7
Hej igen

Nu tror jeg det falder i hak :)

Vielse 1823 i Sengeløse Niels Jensen og Johanne Jensdtr. (Hendes alder er forkert)

Forlovere er: Brudgommens Svoger Væveren Indsidder Wilhelm Christensen i Sengeløse
og Brudens Svoger er Husmand Christen Jørgensen på Frederiksholms hovmark.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G94W-KJWG?i=203&cc=2078555

Mon så ikke det er Kirsten?

København, Smørum, Sengeløse, Sengeløse, et Huus, 9, FT-1834
Ane Justine Lønholdt   46   Gift      constitueret Gjordemoder      
Christen Jørgensen   68   Gift      Almisselem      
Kjersten Jens Datter   54   Gift      hans Kone      
-----

Der var en gård i Sengeløse der hed Frederiksholm (kan Googles)

Men hvordan kan Niels Jensen kan være svoger til Wilhelm Chr.?  Kan Niels Jensen være en søn af Jens Hansen?
I så fald passer alderen heller ikke ???

Jette

Eva Vajstedt

Hej igen, Hjerteligt tak. Nu må jeg ha lidt tid at smelte det her. Er trät i hovedet. Kirsten Jensdatter gav ikke noget. Denne Karen har gäkket mig i mange år, lagt hende til side og väkket hende igen. Men eftersom Johanne er der må de vel komme fra Herringlöse - eller?

Eva Vajstedt

Jeg tror ikke at Kjersten Jensdatter er Kirsten, alderen stemmer ikke eftersom Kirsten skal väre födt omkring 1775 i fölge FT 1801 i Hvedstrup. Jeg forstår heller ikke det med at Wilhelm Christensen er svoger til en så ung person. Jeg har ledt efter Niels Jensen födt 1800 i Herstedvester men kirkebögerne begynder först 1814. :'( M v h Eva

Jette Nielsen


Hvis Wilhelm Christensen er svoger til brudgommen Niels Jensen,
så må Niels Jensen og Karen Jensdtr. være søskende,  men spørgsmålet er så, hvor de er født ??

Karen Jensdtr. er født ca.1790-1792 og Niels Jensen født ca.1800, iflg. vielsen, det kunne godt passe sammen.
Jeg har søgt efter Niels Jensen/Johanne Jensdtr. i Ft.1834 i både Roskilde og Kbh. amter, men kan ikke finde dem.

Niels Jensen er ikke i Lægdsrullen i Herstedvester 1821-1825.
-----
Jeg fandt denne Kirsten Jensdtr. må være hende der er født i Herringløse, men jeg tror ikke det er de rigtige:

København, Smørum, Sengeløse, Vadsby, 100. hus, 100, FT-1850
Navn:  Alder:  Status:  Stilling i familien:  Erhverv:  Fødested:
Morten Christensen   80   Gift      Husmand, røgter, understøttelse af fattigvæsenet   Gundsømagle sogn, Roskilde Amt   
Kirsten Jensdatter   73   Gift      hans kone   Hvedstrup sogn, Roskilde Amt

Mvh.
Jette

Eva Vajstedt

Tak for at du står ud med Karen og Niels. Jeg har også ledt efter dem og Johanne fra Ledöje. Karen og Niels har jeg ledt efter i Sorö -, Holbäk - og Frederiksborg amt i FT 1801 uden resultat. Derimod har jeg en Jens Olsen fra Holmegården i Öster syv. Han får mange börn med Bodil Jensdatter. Jens f 875 1791, Karen f 2/7 1792, Niels 9/6 1794, Peder 3/9 1795 og Ane 2/4 1797. De findes i FT 1787 opslag 5 og FT 1801 opslag 5. Niels födt 1794 stemmer bare ikke. Karen kan passe.
Eva

Eva Vajstedt

Hej, jeg har fulgt Morten Christensen og Kirsten Jensdatter i FT 1845, 1840 og 1834 i Vadsbro, Sengelöse. Jeg tror det er den rigtige Kirsten Jensdatter. Jeg fandt Morten Christensen 1787 i Hvedstrup, han er da 17 år og bor hos Jens Mathiesen 32 og Karen Mortensdatter 43. Hun er moster til ham, han er der ikke 1801. Desuden fandt jeg en Morten Chrestensen i  FT 1801, Köbenhavn, Rosenborg avd 2 Springgade opslag 13 som er 31 år og ugift brändevinskarl. Han bor hos sin bror brändevinsbränder Ola Chrestensen 41. Karen Jensdatter 57 og Abelone Jörgine 8 år. Jeg har ikke fundet hvor og hvornår Morten og Kirsten gifter sig endnu.
Kirsten Jensdatter blev ikke gift i Hvedstrup 1801-14.
Hilsen Eva

Eva Vajstedt

Hej igen. Jeg har fundet at Morten Christensen död 9/8 1852, 82 år. Sengelöse opslag 257, jeg har svärt ved at tyde anmärkningen efter död af alderdom. Kirsten Jensdatter död 24/10 1856, alder bör väre 70 men der står 70, opslag 159. Ved anmärkning synes jeg der står noget om en skiftesedel af 27 oktober. Hvor finder man den skiftesedel? M v h Eva

Jette Nielsen

#14
Hej

Ang. Morten Christensens død, så tror jeg der skal stå Attest fra Birket (skiftemyndighed)

Hvis der var et skifte skulle det findes under Kbhvns amt Søndre Birk, men de mangler mellem året 1847-1873.

http://ao.salldata.dk/index.php?type=skifter&n1=K%C3%B8benhavn&n2=&n3=K%C3%B8benhavns+Amts+S%C3%B8ndre+Birk+%281%29

Jeg tror også at det er den Kirsten Jensdtr. der er født i Herringløse, men er der fundet en forbindelse til "din" Karen Jensdtr.?

Den Niels Jensen der blev gift 1823 i Sengeløse, var født omk. 1800, så det kan ikke være ham fra Herringløse.

Mvh.
Jette

Eva Vajstedt

Opdager nu jeg skrev forkert på Kirstens alder, det skal väre 79 når hun dör. Nej jeg har ikke fundet en bekräftet forbindelse. Det er den bedste jeg hidtil har fundet med hensyn til hvor de forskellige personer opholder sig. Det eneste jeg ved er at hun ikke er födt i Roskilde by som min mor fik fra Harald Hatt arkivar på Landsarkivet 1954. Han skriver dog at det er ret usandsynligt at hun er identisk med den Karen som blev födt 8 april og döbt i domkirken 14 april 1789 som datter af skomager Augustinus Jensen og Maren Larsdatter (tänk om han han tar fejl, har ikke undersögt det). Desvärre har jeg heller ikke kunnet finde Niels Jensen og Johanne Jensdatter i FT 1834 på hele Själland. Det her virker håblöst. M v h Eva

Jette Nielsen

#16
I det vi fundet indtil nu, er der ikke noget der tyder på, at Karen skulle være datter af skomageren i Roskilde.

Denne familie fra Gadstrup kunne være en mulighed, men der mangler fortsat nogen beviser:  

Roskilde, Ramsø, Gadstrup, , , 12, FT-1801
Jens Nielsen   66   Gift   2. ægtesk. Mand   Huusmand med jord      
Ane Marie Hansdatter   44   Gift   Hans Datter        
Karen Jensdatter   10   Ugift   Deres Børn        
Magrethe Jensdatter   5   Ugift   Deres Børn        
Niels Jensen   1   Ugift   Deres Børn        
Juliane Marie   7   Ugift   plejebarn fra Dg;g;  
---------
Sønnen Niels Jensen var gift med en Johanne Jensdtr. !

Han kan følges i lægdsrullen fra Gadstrup til Glim og til Kirke Hvalsø hvor de bor.

De fik 2 børn der begge døde som små.  

Name    Niels Christian     (+1826)
Birth Place   Kirke Hvalsø, København, Danmark    
Birth Date  15 May 1826    
Fathers Name    Niels Jensen    
Mothers Name   Johanne Jensdatter
---------
Name    Ane Kirstine     (+1829)
Event Type     Birth    
Event Place     Kirke Hvalsø, København, Danmark    
Birth Date     02 Feb 1828    
Father's Name    Niels Jensen    
Mother's Name     Johanne Jensdatter
---------
Ved datteren Ane Kirstines dåb oplyses det, at Niels Jensen er Arbeidsmd. i Kjbhvn =Kjøbenhavn.

jeg var i tvivl om hans opholdsted, så jeg har fået det tydet:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,133347.0.html

Ane Kirstine født 2 Febr.1828:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=204687&side=55
--------
I FT. 1834 er Niels Jensen enkemand og det er han til han dør 1860 i K.Hvalsø

Roskilde, Voldborg, Hvalsø, Kirke Hvalsø, Et Huus, 18, FT-1834
Jens Olsen   48   Gift      Huusmand      
Ane Margrethe Olesdatter   44   Gift      Hans Kone      
Dorte Jensdatter   5   Ugift      Deres Pleiebarn      
Niels Jensen   32   Enkemand      Inderste og arbeidsmand

Dødsanmeldelse 28/11 1860 ve:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=130623&side=373
---------
Problemet er bare, at jeg ikke kan finde Johanne Jensdtr.s død, så vi kan se hendes alder!
Jeg har tjekket at de ikke er gift i Glim og K.Hvalsø.

Nu kan du jo lige kigge det igennem ;)

Det kan også tænkes at hun er død et helt andet sted, eller de er blevet skilt, men det står der intet om nogen steder.

Mvh.
Jette

Eva Vajstedt

Du kan tro jeg skal kikke det igennem. Den familie har jeg kikket på tidligere men slöjfede. Jeg må ha registreret den forkerte Karen död. Han fik måske en Karen med sin förste kone. Tusind tak, jeg kommer tilbage. Eva

Eva Vajstedt

Hej Jette!
Jeg har nu gået alt igennem angående Gadstrup og får det ikke til at stemme. FT 1787 opslag 5 Jens Nielsen 41, Ane Christensdt 30, Bodil Jensdt 12 mandens datter af 1 g, ved ikke hvor hun er födt, ikke i Gadstrup.
Ft 1801 opslag 5 som du skriver men der står at begge er i 2 gifte, egentlig bör det väre tredje for Jens om FT 1787 er korrekt. Jeg har ikke fundet hvornår de gifter sig og heller ikke med Ane Marie Hansdatter. Gadstrups vielsesbog er bedrövelig.
Ane Christensdatter må väre död mellem 1793-1801 men ikke i Gadstrup.
Jens' börn som jeg har fundet födte og döde er:Karen födt 1788 opslag 33 dör 1790 opslag 74, Karen 1791 opslag 35, Niels 1793 opslag 38 dör 1794 opslag 75, Margrete 1796 opslag 40, Ane 1798 opslag 42, Niels 1800 opslag 43 her er en af fadderne Bodil Jensdatter som tjener i Roskilde sikker hans halvsöster.
Men vem dör 28/10 1798, der står Jens Nielsens datter 8 år opslag 76? Jeg kan kun få det til Karen og var derfor jeg lagde familien til side.
Det eneste sted der moderens navn nävnes er når Niels födt 1793 döbes og det er Ane Christensdatter.
Mange hilsener Eva :'(

Jette Nielsen

#19
Hej Eva

Nu har jeg lige læst dit indlæg et par gange, Karen kan jo altså ikke være død i 1798, når hun er med i FT.1801 - :D

Jette

Eva Vajstedt

Det har du ret i, men hvem kan det så väre. Herligt at du var opmärksom på det. Nu er der et lille håb igen. Tak. Jeg fortsätter med den familie.

Eva Vajstedt

Hej Jette!
Hvordan finder jeg det om Niels Jensen i Lägdsrullen som du skrev om? Jeg har aldrig väret i de ruller.
Jeg har gået lidt mere tilbage i tiden på faderen Jens Nielsen for at se om jeg ad omveje kan finde et bevis på at vi er på den rigtige vej og fandt en Jens Nielsen födt i Ramsömagle, döbt Langfredag 1745 i Gadstrup opslag 41. Faderen er Niels Jensen. Hans förste kones navn står ikke der men på opslag 148 finder jeg det, Karen Jensdatter, og de gifter sig 1738 men jeg har svärt at läse teksten. Hun dör 1749, 41 år opslag 105. Han gifter sig igen 1749 med Karen Rasmusdatter, opslag 121 og på näste side 122 står at der er et skifte efter hende. Hvor kan jeg finde skiftet?
Desuden fandt jeg, om det nu er ham, "min" Karens far död 26/12 1814, 74 år, begr 29/12. Han var vanför, almisselem og havde sit tilhold hos en bror i Ramsögårde. Han skulle så väre födt 1740 men det stemmer bare ikke med Jens födt 1745.
Mange hilsener Eva 

Eva Vajstedt

Hej igen! Jeg var lidt for hurtig, skulle ha kontrolleret det först. Han som döde hos sin bror i Ramsögade var det ikke, han var ugift. Eva

Jette Nielsen

#23
Hej igen

Gadstrup kbg. virker noget rodet, måske mangler der nogen indførsler hist og her.

Jeg har også kigget under døde mell.1801-1814 uden at finde noget, måske er Jens Nielsen død,og enken gift igen,men det fremgår ikke.
Der er heller ingen af de 3 børn fra FT.1801 konf. i Gadstrup, kun Bodil jensd. er konf.1792 hj. hos faderen Hmd Jens Nielsen i Gadst, 15 år.ops.61

Som jeg ser det, ville det være rart at finde en forbindelse mellem Karen Jensdtr. og de 2 søstre Bodil og Margrethe Jensdtr.,
måske som faddere hos hinanden, det ville være et godt bevis.
Ved dåben 1823 i Sengeløse, er det Ringeren Jens Andersens kone fra Roskilde,der bærer barnet, måske kan han være gift med en af dem.

Dåb Caroline 1823 Sengeløse:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=155475&side=239
------
Skiftet fra Ramsømagle er her, der ser ikke ud til at være andet på ham:

Karen Jensdtr i Ramsoemagle                  13 Nov 1749      pg 50
HUSB:    Niels Jensen
CH:      Maren Nielsdtr   6 wks
[Bidstrup gods; Book 7 1748-1756; film 41097]

Fundet her under Holbæk amt, (Bidstrup):   (Du kan søge på siden ved at vælge rediger, men det ved du måske.)
https://aurelia.dis-danmark.dk/probate.htm
------
Gadstrup by hørte under Universitetets gods, men jeg kan ikke finde noget om Jens Nielsen og hans koner:
http://ao.salldata.dk/index.php?type=skifter&n1=K%C3%B8benhavn&n2=&n3=Universitetets+Gods
-----
Her er Niels Jensen i rullen, (det er faderens navn der står øverst) han er ikke fundet i Herstedvester og Sengeløse sogne,
men derfor kan han godt ha' været der, kortvarigt, uden at det står i rullen:

1824 Glim Roskilde amt lægd 21, flytter til lægd 51 K.Hvalsøe nr.134/95::
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16481031#17130,686509
-------
1825 tilgang K.Hvalsø lægd 51 nr.227, oph. Dumpedalh(us),  ops.121 fra Glim 21 lægd
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16481031#17133,687807
------
1827 K.Hvalsø lægd 51, nr.227
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16481031#17137,690120
-----
Her er han i FT.1860:
Roskilde, Voldborg, Hvalsø, Kirke Hvalsø By, et Hus, 11, FT-1860
Mikael Sørensen   58   Gift   Dagleier. Husmand. Husfader      Skibby, Frederiksborg Amt  
Mette Kirstine Jensen   44   Gift   hans Kone      *her i Sognet  
Niels Jensen   60   Enkemand   Fattiglem      Gadstrup, Kjøbenhavns Amt  

Mvh.
Jette

Eva Vajstedt

Desvärre kommer jeg ingen vegne med Bodil og Margrete Jensdatter. Jeg har fundet en Margrete Jensdatter gift med Jens Andersen i FT 1801 Sct. Ib men hun er födt 1765 og han 1760. Ringeren Jens Andersen har ingen börn. Der er et testamente i Roskilde Byfogeds skifteprotokol 1826-35 opslag 102-103. Lige nu ved jeg ikke i hvilken tråd jeg skal träkke.
M v h, Eva

Eva Vajstedt

Hej!
Nu har jeg gået igennem alle nabosognene til Kirke Hvalsö og Sengelöse for at finde hvor Johanne Jensdatter födt og död men uden resultat. Jeg har også ledt efter Christen Jörgensen som er hendes svoger og forlover ved vielsen i Sengelöse 1823 uden resultat. Findes der andre veje man kan gå for at finde Christen Jörgensen og hvem han er gift med som en sidste udvej?
Mange hilsener, Eva

Jette Nielsen

#26
Hej Eva

Jeg har også haft søgt på dem, og lidt har jeg fundet, men der mangler stadig beviset

Det må være Christen her, (død 1837) gift med Kirsten Jendtr. - så hun må være søster til Johanne Jensdtr.

København, Smørum, Sengeløse, Sengeløse, et Huus, 9, FT-1834
Ane Justine Lønholdt   46   Gift      constitueret Gjordemoder      
Christen Jørgensen   68   Gift      Almisselem      
Kjersten Jens Datter   54   Gift      hans Kone
-----
København, Smørum, Sengeløse, Sengeløse Bye, Fattighuset, 4, FT-1845
(...)
Kjersten Jensdatter   66   Enke      Fattiglem   Snoldeløv Sogn, Roesk. Amt  
Dorthe Christensdatter   30   Ugift      Hendes Datter   Kirke Syv Sogn, Roesk Amt  
------
Datteren Dorthe født i Kirke Syv

Name     Dorthe Christensen    
Gender     Female    
Christening Date     04 Jul 1813   (ops.59)
Christening Place     , KIRKE-SYV, KOBENHAVN, DENMARK    
Father's Name    Christen Jorgensen
----------
Kunne være Kirsten her, men hvor er Johanne født, og hvis hendes alder er korrekt ved vielsen, er der 20 år mellem de 2 søstre??:

Roskilde, Tune, Snoldelev, Hastrup by, , , FT-1787
Sidse Pedersdatter   33   Gift   er af manden forladt   ?      
Kirsten Jensdatter   5   Ugift   egtebarn af bortløbet mand Jens Nielsen        
Niels Jensen   4   Ugift   egtebarn af bortløbet mand Jens Nielsen        
Peder Jensen   2   Ugift   egtebarn af bortløbet mand Jens Nielsen
(...)

Der er noget der siger mig, at det er familien i Gadstrup der er din, men det er umuligt at bevise ( indtil videre) ;)
Vi kender jo heller ikke Karen Jensdtr.s præcise fødested, selvom Roskilde amt lyder meget sandsynligt.

Kunne være Sidse her i Tune, passer med alderen ca.

Roskilde, Tune, Tune, Thune Bye, , 37, FT-1801
Sidse Pedersdatter   48   Enke   husmor   indsidderske      
Anne Jensdatter   13   Ugift   hendes datter        
 
Mvh.
Jette    

Eva Vajstedt

Hej Jette!
Jeg har også en fornemmelse af at Karen kommer fra familien i Gadstrup. Den familie du nävner som bor hos Ane Justine har jeg også kikket på men jeg synes aldersforskellen er for stor. Familien fra Snoldelev skal jeg kikke på men jeg har svärt ved at tro det er den rigtige med tanke på vilke personer som er dåbsvidner når Karen og Wilhelms börn döbes.
Jeg fandt et gammelt notat fra den gamle arkivalieonline som jeg ville kontrollera men jeg kunne ikke finde det i den nye. Det er: Sct. Jörgensbjerg 1782-1809 opslag 291: Hökkerpige Karen Jensdatter på klosteret konfirmeret 1808. I dag findes ikke opslag 291. Jeg har väret igennem dagens Sct. Jörgensbjerg 1782-1809 to gange uden at finde hende. Når Karens andet barn Ane Kirstine döbes 16/10 1816 er en af vidnerne Kirsten Tolstrup, höker Tolstrups datter. Hvordan finde Karen på klosteret?
Tak for at du ikke har opgivet mig endnu. Eva

Eva Vajstedt

Hej Jette!
Hvad tror du om denne Johanne?
Tune sogn: Johanne döbt 4/6 1802, far Jens Larsen. Jeg kontrollerede FT 1801 og Jens Larsen 34 år g 2 gang, konen Ellen Nielsdt 30 år 1 gang, opslag 9, fam 49. De en datter Inger på 5 år og Niels på 1 år samt Peder Nielsen 7 år en stedsön, Anne Nielsdatter 80 år hans mor, Birthe Nielsdatter 76, hans moster, Niels Nielsen karl og Jeppe Nielsen dreng. De sidste to er fremmede. Nu håber jeg på at Inger gifter sig med en Christen Jörgensen.
Hans förste kone Johanne begraves 5/12, 30 år og lidt för hun dör föder hun et dödfödt barn, opslag 82. Det er svärt at läse.
Jens Larsen gifter sig igen 1800 opslag 16 med Ellen Nielsdatter også svärt at läse men der står noget om skiftebevis, men det har jeg ikke så meget gläde af tror jeg. Johanne födt 1802 har jeg endnu ikke fulgt videre end til 1808, men det kommer jeg at göre. Mange hilsener Eva

Eva Vajstedt

Hej igen!
Det var ikke den Johanne. Er nu igång med Johanne döbt 22/4 1804 fra Hadstrup by, Snoldelev/Tune sogn.
M v h, Eva