Kirkebog fra Hjerting sogn omkring 1760

Startet af Claus Dreier, 19 Jan 2018 - 20:52

Forrige emne - Næste emne

Claus Dreier

En af mine aner hedder Jesper Hansen og han skulle angiveligt være født i Hjerting sogn. Det er i Ribe amt og Skast Herred.
Jeg har søgt efter kirkebogen, men har ikke kunnet finde den. Jeg håber at det er fordi den ikke endnu ikke er affotograferede, for alle kirkebøgerne fra Hjerting sogn kan vel ikke alle være brændt.

Gitte Johansen

Hjerting Kirke (Esbjerg Kommune)
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Hjerting Kirke (Esbjerg Kommune)

Hjerting Kirke
Bygget   1992
Stift   Ribe Stift
Provsti   Skads Provsti
Pastorat   Hjerting Pastorat
Sogn   Hjerting Sogn (Esbjerg Kommune)
Kommune   Esbjerg Kommune
Adresse   Hjerting Byvej 13, 6710 Esbjerg V
Websted   www.hjertingkirke.dk/
Hjerting Kirke, Hjerting Sogn i Esbjerg Kommune.
Sognet opstår [redigér]

Hjerting Sogn blev udskilt fra Guldager Sogn i 1983. Men Hjerting by kendes tilbage fra middelalderen. Her var både fiskeleje og ladeplads. Den første dampskibstrafik til England udgik fra Hjerting, men snart overtog havnen i den nye by Esbjerg denne trafik. Allerede før 1983 havde man afholdt gudstjenester i Hjerting, selvom den manglede en egentlig kirke. Fra 1933 anvendte man en kirkesal, der lå på Gl. Guldagervej; en sal som usædvaneligt nok blev delt med den lokale metodistmenighed. Siden anvendtes en såkaldt vandrekirke, dvs. en træbarak, som siden er flyttet og nu anvendes som spejdercenter. Med Hjertings ekspansion fra 1960'erne som en forstad til Esbjerg, blev behovet for en egentlig kirkebygning stadig mere udtalt. I september 1992 kunne den nye kirke indvies.
Kirkebygningen [redigér]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Claus Dreier

Tak, så vil jeg se om der er gevinst i Guldager sogn
Mvh
Claus Dreier