Manglende dødsfald i kirkebogen for Thyborøn 1930-32

Startet af Svend Eriksen, 23 Jan 2018 - 09:46

Forrige emne - Næste emne

Svend Eriksen

Jeg har brug for et dødsfald i Thyborøn sogn, Ringkøbing amt i starten af 1930erne og kunne ikke finde det, indtil det gik op for mig, at der ikke er registreret døde mandskøn fra oktober 1929 til januar 1932. Se link:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127064#170398,28610886
Hvor kan jeg evt. finde registrering i denne periode?
Personen det drejer sig om er Anders Christian (Christensen) Andersen Hviid
mvh
Svend

Marianne Kiel Hein

Det er godt nok underligt.
Kan de måske være blevet begravet i Harboøre (hvor jeg er vokset op)?
Det er den tætteste kirke på Thyborøn - selv om den dog ligger ca. 10 km væk.

Svend Eriksen

Jeg har checket Harboøre uden resultat. Det kan ikke passe at der ingen mænd er døde i 2 år i Thyborøn.
Hvordan ser jeg om der står der samme i hoveministerialbogen?

Elin Madsen

Hej

I Jyllandsposten 1. juni 1934 nævnes under døde Anders Hviid, Thyborøn.

mvh
Elin


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Svend Eriksen

Tak for hjælpen. Imponerende. Det er bare underligt at hans død ikke er indført i kirkebogen i Thyborøn, når han boede der og han også blev begravet på Thyborøn kirkegård.
Endnu engang tak.
Svend

Kirsten Ørum

Hej Elin

Har du måske et link til Jyllandsposten 1. juni 1934 Anders Hviid Thyborøn?

Mvh
Kirsten


Elin Madsen


Kirsten Ørum


Jørgen Chr.

Kære Svend.

Du kommer til at "tage til takke" med Gitte's flotte fund (hun kan bare det dér), hvor der står, at han er død i Lemvig og begravet på Thyborøn kirkegård.

Du kan selv tjekke, om han er nævnt i kirkebogen for Thyborøn sogn men, jeg kan ikke finde ham dér.  Kirkebogen finder du på følgende måde.

Du går ind på Google.  I søgefeltet skriver du "Døde i Ringkøbing, Thyborøn, 1930-1932".  Så trykker du på posten "Døde-DIS-Arkivalielister-DIS Danmark".  Derefter skriver du "Ringkøbing amt" og "Harboøre sogn".  Der fremkommer så en liste, hvor du går ind under "1927-1945", hvor der, under overskriften "Arkivalier Online", står nummeret "163445".  Tryk på det og du får blandt andre døde mandkøn for årene 1930-1932.

God jagt.

De venligste hilsener.

Jørgen