Er forum kvalt i sin egen succes?

Startet af Towle, 08 Feb 2018 - 12:51

Forrige emne - Næste emne

Towle

Jeg klikker ind flere gange dagligt for at se hvad der er kommet af indlæg siden sidst. Grundet mængden browser jeg som regel efter dem der har fået nul svar - ud fra den betragtning, at så har de andre sikkert fået en indledende eller fyldestgørende hjælp.

Man skal imidlertid være hurtig, hvis man skal komme først med et svar. Det er jo fantastisk positivt, men det gør også, at sådan en knold som mig vælger straks at markere alle 20-30-40 indlæg som læst. Jeg orker simpelthen ikke at læse hele listen igennem.

Bør der overvejes en anden struktur på forum?

Inger Buchard

Måske er det et luksusproblem, men det er da ærgerligt, hvis du brænder inde med en viden, der IKKE er blevet bragt videre af andre.
Du kunne jo vælge et geografisk område ud, som du vil koncentrere dig om. Så er det overkommeligt at læse de indlæg, der er kommet allerede - og ofte vil det være gavnligt med supplerende oplysninger

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Towle

Jeg checker netop for at se om der skulle være noget jeg kan bidrage med. Det er der ofte ikke, men så har jeg da gjort forsøget. Nej, jeg vil ikke påstå at jeg brænder inde med en masse viden, men jeg deler gerne.

M.h.t. til at udvælge et geografisk område: Hvordan gør jeg det? Det er jo langt fra hele indlæg der har et stednavn i emnelinjen.

Keld Sørensen

Jeg ser også herind næsten dagligt og har samme opfattelse - det er ofte uoverskueligt, og så vælger jeg af markere alt som læst.

Jeg foreslog engang, at det skulle være muligt for den oprindelig forfatter til et indlæg, at han/hun skulle have mulighed for at markere indlæget som "BESVARET" - det tror jeg ville løse NOGET af problemet.

Men ja, en mulighed for at vælge på diverse kriterier - periode indlægget handler om - geografisk udvælgelse, og der kunne sikkert findes mange flere.

I hverfald må man konstatere, at det er ved at blive uoverskueligt - helt enig !
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Christian Konstmann Autzen

Problemet kan nok være, at for mange (?) ikke får skrevet den rette overskrift på sit indlæg - et navn er altid en god ting, en tidsperiode og sted, så vil andre med interesse i navnet, tiden og stedet sikkert være mere interesseret.

Jeg er normalt inde hver dag - men dog med mellemrum. Jeg løber så altid overskrifterne igennem, og ikke mindst navne siger en del, idet jeg så mange gange kan henføre til noget, som jeg synes at erindre noget om. Vi slægtsforskere har jo mange navne kørende rundt i hovedet, og jeg har så godt 26.000 navne i min database at tage af.

Selv om jeg nu er nær ved slutningen af mit arbejde med hele min slægt, så tjekker jeg alligevel efter - for tænk hvis jeg herved faldt over noget, som jeg også manglede at få med - man skal jo aldrig sige aldrig.

Desværre så synes flere og flere at bruge Facebook i deres søgning, noget jeg synes er med til at "grumse" mange af de oplysninger, som normalt kommer frem via diverse søgninger, og hvor netop en efterlysning jo kunne være af interesse for flere andre end netop spørgeren.

Her har DIS-Danmark's Forum-gruppe jo netop sin force og er googl-søgbar.

Der sidder ufatteligt mange og dygtige hjælpere klar ved tasterne; - jeg undlader at nævne nogle navne, men dem som jævnligt tjekker ind vil vide hvem jeg hentyder til. Det er en ufattelig hjælp, som her ydes - og som frit stille stil rådighed, både af medlemmer af DIS-Danmark og ikke-medlemmer.

For tiden kører DIS-Danmark's bestyrelse så i en retning, som jeg ikke er enig i, og jeg har så grundet dette meldt mig ud af foreningen her ved årsskiftet. Andre kan måske også blive tilskyndet til dette grundet at de også kan være utilfredse med dette. Og herved kunne slægtsforskningsforeningen DIS-Danmark kunne komme i  fare-zonen, og måske ikke i fremtiden få nok kontingentkroner i kassen til fortsat at stille hjemmesiden frit til rådighed.

Men det er så en anden diskussion, som så ikke fuldt ud har noget med dette emne at gøre.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Helle Jespersen

Jeg bruger både FB og forum her.
Kommer meget an på, hvad det er jeg spørger på. Nogle gange smider jeg mit spørgsmål op begge steder

Jeg scroller faktisk kun den første side igennem her i forum. Laver en opdatering, og scroller så den første side igennem for at se om noget springer i øjnene.

Jeg forsøger at hjælpe hvis jeg kan.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.