Udgivelsesår for KTAS telefonbog 1963 ?

Startet af Thestrup-Bjørn, 15 Feb 2018 - 14:30

Forrige emne - Næste emne

Thestrup-Bjørn

Hvem kan oplyse mig om, hvornår KTAS telefonbogen 1963 (København) er udgivet?

Sandsynligvis er det i efteråret 1962; men det vil jeg gerne have be- eller afkræftet (hvis muligt).

-----------

Jeg har f.eks. en KTAS telefonbog 1981 (ikke København) - og der står på en af de første sider, at den er "Udgivet i november 1980".


------------------------------

Håber, nogen kan hjælpe.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Jeg ville også skyde på at det var efteråret før pålydende. Desværre er udenomsstoffet ikke medtaget i de scannede hos post- og telegrafmuseet, men du kan jo prøve at skrive til dem.

http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Kate Nielsen

Hej

Vi flyttede den 10/9-1962 til en større by på Sjælland og står i KTAS-telefonbogen for 1963 (men ikke i 1962-udgaven)

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Mikkel Eide Eriksen

Hej igen

Forresten, Kraks vejvisere var længe (altid?) baseret på efterårets flyttedag året før pålydende (oprindelig 1. november, senere 3. tirsdag i oktober).

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Thestrup-Bjørn

Mange tak for jeres inputs.

Har lige talt med Post- og Telegrafmuseet.

Lige umiddelbart kunne de kun finde telefonbogen 1963 for Sjælland (ikke selve København)
- det blev oplyst, at denne er udgivet i "maj 1963" (hvilket jo passer fint med Kate Nielsens oplysning i går aftes).


Om dette udgivelsestidspunkt (maj 1963) også gør sig gældende for netop KTAS telefonbogen 1963 København, er således uvist (for øjeblikket).


Håber, en læser af denne tråd har den omtalte telefonbog stående i sin reol og kan oplyse det rette udgivelsestidspunkt.

---------

Specielt til Mikkel.

"Min" person står i KTAS telefonbogen, København årg. 1963 (måske udgivet forår 1963)

- men ikke i KRAKs vejviser årg. 1963 (sandsynligvis udgivet efteråret 1962)


"Min" person bor med sikkerhed i en mindre by på Sjælland den 24. juni 1962.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Mikkel Eide Eriksen

Hej igen

Hmm ja, jeg kender ikke optagelseskriterierne for Kraks provinsregister, men det er muligt at personen ikke har opfyldt dem.

Hvilken oplysning er det du ønsker fra telefonbogen? Jeg tænker at når du véd at personen var i byen på en bestemt dato, så er der måske en anden kilde der kan hjælpe?

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Thestrup-Bjørn

#6
Hej Mikkel

"Optagelseskriterierne for Kraks provinsregister" har jeg heller ikke tjek på.
"Min" person ses i den lille by sidste gang den 24. juni 1962 ved ægtefællens begravelse (postadressen i byen kendes i flere år tilbage).

Begge ægtefæller (med samme erhverv) er nævnt i den lille by i KTAS telefonbogen årg. 1962, provinsen (men ikke i Kraks vejviser samme sted årg. 1963).


Har blot behov for at vide, hvornår "min" (aldrende) person flyttede til København Ø  - sent i 1962 eller tidligt i 1963 ?
Jeg kender adressen lige til personens død i 1970.


Er vidende om, at man f.eks. kan forsøge diverse folkeregisteroptegnelser
- men det opgiver jeg, for fra tidligt i 1960'erne er der (p.t.) intet online.

----------

Håber stadig på, at en har den fysiske KTAS telefonbog for København årgang 1963 - og kan slå udgivelsestidspunktet op.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Mikkel Eide Eriksen

Nåja, godt ord igen. Det var bare for at sige at en person der mangler i bogen godt kan være tilstede alligevel, og de kan derfor godt være flyttet år efter at de manglede i bogen...

Hvis de ejede hus/lejlighed det ene eller andet sted kunne du jo prøve tingbøgerne.

mvh
Mikel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Towle

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 15 Feb 2018 - 14:30
Hvem kan oplyse mig om, hvornår KTAS telefonbogen 1963 (København) er udgivet?

Med hvilket interval udkommer "Ugeskrift for læger"?

Undskyld min sære form for humor, men man skal forstå at der ikke nødvendigvis er en skarp dato for "med eller ikke med". Redaktionstiden er lang og det vil være håbløst for en redaktion at sætte en sådan skillelinje. Man tilstræber at opdatere med de nyeste informationer og så sender man bogen i trykken. Længere tror jeg ikke den er.

Thestrup-Bjørn

Tingbøgerne (online) er for nye - og Realregistre (online) er for gamle til at se en salgsdato.


I den lille by ejes samme villa fra januar 1942 til EFTER juni 1962 (med KTAS telefon sidste gang pr. 1962).

I København bor den efterlevende ægtefælle til leje (med KTAS telefon første gang pr. 1963).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Thestrup-Bjørn

Før denne tråd bliver for lang, må jeg lige præcisere.


Mit spørgsmål er:

Hvornår er KTAS telefonbogen 1963 for København udgivet?


Venter spændt på svar på netop dette.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Mikkel Eide Eriksen

Jeg tror vist nok egentlig at KTAS-bøgerne står fremme på stadsarkivets læsesal. Hvis du ikke har mulighed for at møde op kan du prøve at skrive om de vil gøre et hurtigt kig, eller måske kan du spørge Bente Lindhardt i hendes begravelsesprotokoltråd.

Og så er jeg vist løbet tør for forslag :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Thestrup-Bjørn

Hej Mikkel!

Tak for ideen.

Hvis jeg finder ud af udgivelsestidspunktet for telefonbogen 1963 (København), skriver jeg det her senere.


v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998