FT 1930 i MyHeritage

Startet af Anni Bruhn Johansen, 15 Feb 2018 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Anni Bruhn Johansen

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at slå følgende personer op i FT 1930?


Oscar Ludvig Svane, født 1/1 1872, Frederiksberg
viet 18/10 1896 i Garnison kirke til
Anna Marie Björk, født 28/7 1870 på Fødselsstiftelsen, Kbh.

Jeg regner med, at de stadig kan være i live i 1930.
Formentlig findes de i København/Frederiksberg.


Med venlig hilsen
Anni Bruhn Johansen

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Bådmandsstræde 43, Anden sal, Forhuset
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anni Bruhn Johansen

Hej Helle.

Jeg siger tusind tak for oplysningerne om familien ved FT 1930.

Jeg fandt familien via Familysearch, som du henviste til.

Jeg bruger ellers ikke familysearch efter man skal logge sig ind,
da jeg ikke kan få mit log ind til at virke.
Jeg har skrevet mit log in meget nøjagtig ned, og alligevel siger den, at det er forkert log in.
På grund af din henvisning, har jeg prøvet et nyt log in og igen skrevet det ned,
så må jeg se, om siden vil acceptere det nye log in, næste gang jeg prøver at bruge siden.

Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt, at man nu skal logge sig in, i stedet for som før, at alle kan søge på siden.
Det må vel være fordi de vil bruge de oplysninger, man søger på (og finder), og jeg er ikke interesseret i,
at mine slægtsdata bliver offentlige.

Igen tak for hjælpen
MVH Anni.

Helle Jespersen

#4
Hej Anni
Nej, de bruger ikke dine oplysninger til noget.
Den eneste grund til, at du skal logge ind nu, er på grund af den nye persondatalov som er blevet indført i DK.

Hjemmesiden Danishfamilysearch, har samme krav nu. Da skal du også logge ind, og samtidig godkende, at din forskning kun er til privat brug. Hvis ikke du godkender dette, så kan du faktisk ikke se noget efter 1908 mener jeg.

Så jeg ville blot oprette de login, så du kan få fuld glæde af hjemmesiderne. :)

Omkring dit password, hvis det fortsat driller, så har jeg en kontakt ved familysearch. Han har hjulpet mig med hjemmesiden, da jeg i sin tid startede med den. Den kan rigtig meget, og jeg synes den var kompliceret. Så han hjalp mig lidt på vej.

Ham kan du evt. kontakte, så kan han guide dig igennem.

Han er mormon, men holder sin tro og sin slægtsforskning MEGET adskilt. Så du skal ikke være bange for noget religiøst fra hans side overhovedet.
Vil lige tilføje, at jeg IKKE er mormon, og heller aldrig bliver det :)
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anni Bruhn Johansen

Hej Helle.

Tak for alle dine oplysninger.
Jeg har prøvet det nye login, og denne gang kunne jeg bruge det flere gange uden problemer.

Jeg har hørt, at der er kommet rigtig mange oplysninger på Familysearch,
som jeg vil forsøge at bruge i tiden fremover.

Jeg har med held brugt oplysninger i 1700 og 1800 tallet, med ville gerne bruge f.eks. de nyere folketællinger
- som FT 1930, som du har brugt for at hjælpe mig.
Hvis jeg får store problemer, vil jeg benytte mig af dit tilbud, om at kunne rådføre mig med din kontakt.
Så vender jeg tilbage til dig.


Igen tak og have en god weekend

MVH Anni.

Helle Jespersen

Glad for at kunne hjælpe.
Ja der er kommet rigtig mange oplysninger på FS. Og den er også lidt nemmere at søge i, ved at man kan afgrænse sin søgning til fx kun FT1930.

Du siger bare til, hvis du skal bruge min kontakt
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.