Tysklandsarbejdere 1941 med U Numre

Startet af Johnny Viggo Johansen, 16 Feb 2018 - 23:23

Forrige emne - Næste emne

Johnny Viggo Johansen

                       
                       Hej til jer alle!

                                 Jeg vil først lige sige jeg ved ikke om dette er det rette forum men i plejer at
                       have en alsidig viden derfor. Jeg håber her måske kunne vær nogle som kan hjælpe
                       mig i min søgen efter en farbroder som var tysklandsarbejder jeg har fået fortalt man
                       normalt brugte et S. Nr. vedr. disse personer, men min Farbroder har et U Nr. jeg
                       håber nogle har hørt om disse U numre og evnt. hvad de står for.
                       
                                 Kartotekskort Vedr. G. V. H. Johansen Ref. Nr. 9717 AMP som I 1941 var I
                       Tyskland som Tysklandsarbejder som det her af ses afrejser han d.3 december 1941
                       til virksomheden A.G. Sachische Werke, Boma, Hvordan det var på denne arbejdsplads
                       vides ikke, og da G.desværre er død kan jeg ikke få oplysninger af den vej, men da han
                       var i live fortalte han, at han havde været i Leipzig ved Dresden under Krigen hvorfra
                       han og en kammerat ligeledes fra Nakskov var flygtet hjem til Danmark, hvorvidt dette
                       har sin rigtighed er jeg igang ,med at undersøge, og dette er første skridt på vejen.

                                 Jeg talte med en Arkivar på Rigsarkivet hvorfra disse informationer er hentet,
                       om bogstavet U, hvad det kan stå for, ligeledes hvad Referencenummeret 9717 AMP
                       Refererer til, men ingen vidste dette, der plejer på disse kort at stå et S. Nr. men dette
                       her var de ikke sikre på hvad var, og hvorfor der ikke var dette S. Nr. Jeg vil prøve at få
                       løst denne gåde så næste skridt er Frihedsmuseet, måske de ved noget om dette, og så
                       må vi se der fra. 

                       Håber nogle har et bud på dette, på forhånd tak


                                       Venligst
                                 Johnny Johansen