Thomas Ernst Glenstrup

Startet af Mogens H Andersson, 18 Feb 2018 - 11:02

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Thomas Ernst Glenstrup är med på ett hörn i familjen Larsen i Hobro. Han är född 16.3.1889 i Glenstrup by och sogn. Under 1920-talet var han ägare till Fredtoftegaard i Andrup.

Jag saknar uppgift om när han avgick med döden.


Mogens H Andersson

Hej John

Tack för hjälpen! Thomas Glenstrup är far till min fars halvsyster, som ju är död sedan flera år tillbaka. Hon har dock två barn i min egen ålder, men det har inte varit möjligt att få kontakt med dem.

Själv har jag fått reda på detta genom att jag fick betala ett par tusen till Rigsarkivet i Viborg i sökandet efter mina rötter.

Du skriver att jag kan läsa avisen på ett bibliotek, men tror du det är möjligt när jag är svensk medborgare och bosatt i Malmö? Det är ju inte möjligt för mig att få ett NEM-card om man intearbetar och eller bor i Danmark.

Mvh

Mogens H Andersson född Christensen

John Damm Sørensen

Hej Mogens,

Du kan se det gratis på Det kongelige Bibliotek i København og på Filmmuseet i København.

Hilsen
John

Gitte Johansen

#4
Selma dør her. Da bor de stadig i Hobro.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=164161#164161,27568332

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=173054#173054,29068031

Mon ikke han også gør det i 1964, som ikke er online.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mogens H Andersson

Hej Gitte,

Tack för hjälpen! Thomas Ernst Glenstrup är far till min fars halvsyster som var född i maj 1914. Hon har två barn i min egen ålder men jag har inte lyckats etablera kontakt med dem. Jag blev intresserad av hans öden efter att ha fått ta del  av en paternitetssag i Hobro på jakt efter mina rötter.

Än en gång tack för information!

Mvh

Mogens H Andersson född Christensen

John Damm Sørensen

Thomas Ernst Glenstrup døde 26. juni 1964.

Hilsen
John

Mogens H Andersson

Tack för hjälpen, John!

Mvh

Mogens