Emma Wilhelmine Pfuhl

Startet af Finn Pedersen, 18 Feb 2018 - 11:04

Forrige emne - Næste emne

Finn Pedersen

Jeg efterlyser hermed Emma Wilhelmine Pfuhls død. Hun var født i Birkerød og døbt 8. oktober 1796. Hun var datter af Erenreich Sigvart Pfuhl og Maria Agnese Tode.
Emma var blevet indskrevet på Vemmetofte kloster som klosterjomfruer. Disse tre jomfruer boede i Boeslunde sogn fra 1842 til efter 1860. Den ene søster Wilhelmine Elisabeth Pfuhl døde her 8. december 1860 som conventnalinde i Vemmetofte adelige frøkenkloster. En anden søster Jørgine Joachimine Pfuhl døde i Rekkende præstegård i Allerslev sogn 14. marts 1883. Jeg kan imidlertid ikke finde den tredie søster død nogen tænkelige steder.
mvh. Finn Pedersen

John Damm Sørensen


Finn Pedersen

Mange tak John. Det passer meget godt, at det er hende vi efterlyser, hun har altså ikke været ret længe i det fynske, da hun er i Boeslunde sogn i 1860.
Mvh.
Finn Pedersen


Finn Pedersen

Også tak til Inger. Det viser altså, at Emmas dødsfald var noteret i mange aviser i hele landet, men ingen af dem siger i hvilket sogn hun døde. Nu kan min kone og jeg få afsluttet historien om klosterfrøknerne, der boede på landet og modtog årlig ydelse fra klostret.
Mvh.
Finn Pedersen