Er denne kirkebog scannet? Ansgar Frimenighed, Øster Jølby, Morsø Nørre herred

Startet af Towle, 20 Feb 2018 - 09:29

Forrige emne - Næste emne

Towle

For mange år siden har jeg ofte kigget i kirkebogen for Ansgarskirken (frimenighed) i Øster Jølby på Mors. Er denne ikke scannet/digitaliseret?

Jeg har søgt og søgt, men ikke fundet den. Den starter, så vidt jeg husker, i 1880'erne eller 90'erne.

Jørgen Bak Andersen

For en del år siden søgte jeg efter Ansgarskirkens kirkebog på Landsarkivet i Viborg uden at finde den. Jeg gik dengang ud fra, at den ikke var afleveret. Da oplysningerne om de kirkelige handlinger undtagen konfirmationen føres i hjemsognet, har jeg ikke gjort noget ved det, men hvis kirkebogen findes offentlig tilgængelig, er jeg da interesseret i, hvor den måtte findes.
Menigheden blev i øvrigt indviet sidst i 1871 som valgmenighed og i foråret 1883 omdannet til frimenighed - en interessant historie i sig selv, men den hører nok ikke hjemme her på siden.
Med venlig hilsen
Jørgen Bak Andersen 

Towle

Ansgars kirkebog har har kigget i adskillige gange i mit tidligere liv som slægtsforsker og jeg har adskillige notater fra den. Det ligger nok 15 år tilbage. Det var på landsarkivet i Viborg, så den findes altså og det er netop derfor jeg spørger om (hvor den ikke) den er scannet.

Jørgen Bak Andersen

Tak for oplysningen. Så må jeg jo til Viborg igen. De har jo åbenbart modtaget kirkebøgerne efter min søgning.
Med venlig hilsen
Jørgen Bak Andersen

Georg Brandt Christensen

M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede