Hvor finder jeg skilsmisse og alimentationsbidrag – Hjørring amt primo 1900?

Startet af Anne Messmann, 23 Feb 2018 - 11:47

Forrige emne - Næste emne

Anne Messmann

Hej - håber på lidt hjælp :)

Jeg forsøger at fastslå et barns far. Ved barnets dåb i 1901 står moderen som ugift – ingen far angivet (heller ikke ved hans konfirmation).
Moderen får ultimo 1903 yderligere et barn, og gifter sig samme år med faderen til dette barn. Jeg formoder, at faderen er den samme, men vil gerne være sikker.

Ved FT-1906 bor moderen alene med de to børn, og står anført som skilt.
1)   Kan der stå noget om børnene i skilsmissesagen – og hvor finder jeg den? De må være blevet skilt ml. 1904 og 1906.
2)   Fik børnene (el. barn nr. 2) børnebidrag efter skilsmissen – og hvor finder jeg den sag?

Manden ses ved FT-1916 i Aalborg med ny hustru og 1 barn f. 1911.
Jeg har desværre ikke fundet mandens død, hvor der vel i skiftet bør stå noget om hans børn?

Moderens to børn er født i Tværsted, Horns, Hjørring, og hun er fundet dér i FT indtil 1925. Moderen giftede sig aldrig igen.

Venligst,
Anne Messmann

Med venlig hilsen
Anne Messmann


Anne Messmann

Hej Kate,
Tak for linket. Jeg havde kigget lidt i Daisy, men opgivet. Har aldrig prøvet alimentationssager før...

Det lykkedes nu at finde en sag (th.): http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=122368&side=314
Der er meget, jeg ikke kan læse, men det er samme mand, hun bliver gift med et par år senere - og får et nyt barn med.
Så jeg betragter det som temmelig sikkert, at det ER ham, der er faderen. Uden en DNA-test kan man vel ikke blive mere sikker.

Tak igen og hilsner,
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann