Forældre til Søren Nielsen i Skødstrup.

Startet af Hanne Lene Krogmann, 24 Feb 2018 - 16:14

Forrige emne - Næste emne

Hanne Lene Krogmann

Hej. Kan nogen hjælpe mig. Jeg søger Sørens Nielsens forældre, Søren er født d. 7 april 1769 i Skødstrup.
Gift d. 18 November 1796 med Sidsel Marie Pedersdatter, og død i 1851 i Skødstrup ved Randers.
Det fremgår af kirkebøgerne ved dåben d. 23 april 1769, at faderen er Niels Christensen (tror Jeg nok der står). Men jeg kan ikke finde andre oplysninger om hverken faderen eller moderen.
Jeg ville være taknemmelig for alle oplysninger om denne familie.
Venlig hilsen Hanne Krogmann

Peter Kristiansen

Vil du ikke være venlig at linke til de forskellige oplysninger, så vi ikke selv skal lede informationerne frem - eller skrive udførlige kildehenvisninger ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Hanne Lene Krogmann

Jo da, selvfølgelig.  :) Bryllup Skødstrup kirkebog 1769, opslag 62  - død Skødstrup kirkebog 1851, opslag 170. opslaget for født/døbt i kirkebogen kan Jeg ikke finde mere, Jeg fandt det i sin tid ved hjælp af www.tagmaler.dk, nu er denne side ikke mere tilgængelig. Jeg håber det kan bruges. Venlig hilsen Hanne.


Peter Kristiansen

Ved vielsen 1796 er den første forlover Niels Christensen - mon ikke, at det er gommens far ?




Randers, Øster Lisbjerg, Skødstrup, Aastrup bye, 6, 15, FT-1801, B4639
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Søren Nielsen     32     Gift     Hosbonde     Boelsmand      
Sidsel Marie Pedersdatter     27     Gift     hans Kone           
Niels Sørensen     4     Ugift     deres søn           
Peder Sørensen     3     Ugift     deres søn 
M.v.h. Peter Kristiansen

Hanne Lene Krogmann

Mange tak. Opslaget i folketællingen er det rigtige.
Når faderen er Niels Christensen, er det måske dette der er dåben: http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=28439129. Men det er noget svært at tyde.