Problemer med synkronisering til skyen i dropbox.com

Startet af Henrik Jensen, 24 Feb 2018 - 20:47

Forrige emne - Næste emne

Henrik Jensen

Hej.

Når man gemmer en fil i Dropbox-mappen på pcén, skal Dropbox jo synkronisere med mappen i skyen.
Jeg kan ikke se filer fra de sidste 1 1/2 år, når jeg kigger online på dropbox.com.
Min pc er gået ned, men indtil da, så det helt normalt ud i mappen på pcén.
Hvad er der mon gået galt med synkronisering til skyen - og er der noget at gøre?

Mvh. Henrik.

Leif Bærtelsen

#1
Formodentlig har Dropbox gjort som du forventer, nemlig at synkronisere din tomme mappe med mappen i skyen.
Hvis man sletter en fil på pc'en slettes den også i skyen.
Du har forhåbentlig de gamle filer endnu.

I din Dropbox på nettet er der mulighed for at genskabe filer som er slettet for mindre end 30 dage siden.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Henrik Jensen

Hej.

Tak for svaret.
Jeg er godt med på, at hvis man sletter filer på pc'en slettes de også i skyen, men jeg har nu ikke slettet alle filer på pc'en - gemt gennem 1 1/2 år.
Alle tidligere gemte filer ligger i skyen, som de skal.

Mvh. Henrik.

Lars Erik Bryld

Bruger ikke Dropbox selv, men dog GDrive, som jeg går ud fra ligner.

Hvis dit problem er, at alle nye filer i din Dropbox-mappe ikke synkroniseres op i skyen, så er der formentligt gået noget galt med hele synkroniseringsmekanismen. I GDrive kan jeg nogen gange massere systemet i gang igen ved at højreklikke og pausere synkroniseringen og så genoptage den igen. Mere radikalt kan man flytte alle filerne ud af Sync-mappen synkronisere den, og flytte filerne tilbage igen. Mest radikalt: sikkerhedskopier filerne, afinstaller, tøm skylageret, geninstaller og flyt alle filer tilbage igen.

Det er ikke bare så simpelt som at du har ramt loftet på dit skylager, så den ikke har plads til at synkronisere mere op ?

Henrik Jensen

Hej.

Tak for dit svar. Jeg må prøve at eksperimentere lidt med det.
Nej, der har hele tiden været plads i skyen.

Mvh. Henrik.