HJÆLP til at komme videre m oplysninger fra gammel tråd

Startet af Kirsten Ørum, 25 Feb 2018 - 00:18

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej


Jeg søger råd og vejledning til at komme videre med svar fra en gammel tråd i aneefterlysning:

Verner Larsen

https://www.geni.com/profile/6000000055886793900/events/6000000055886793902




Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Kirsten Ørum

Hej

Jeg prøver lige at samle op på, hvad jeg har spurgt om i den anden tråd, og fået nedenstående svar på:


"Det er svært, når aner nærmest er som sunket i jorden. Jeg har søgt med lys og lygte efter to brødre Arne og Verner Larsen, begge født efter 1937 og derfor sagtens kan være døde.

Forældre: Jenny Marie Nielsen Guldbæk f.4. februar 1915 Gunderup sogn og Jens Larsen f.30. april 1907 Skørping sogn.
Vielse 18. marts 1937 Gunderup S Fleskum H Aalborg Amt

Ej heller forældrene har jeg kunnet finde døde.


Sidste kendte adresser på de to er følgende:


Arne Larsen Adr. 1991: Bellmanns Plads 28, 2.th., 2100 København V


Verner Larsen Adr. 1991: Strandparken 3, 2.tv., 2635 Ishøj

Hos ingen af dem har jeg kunnet finde kontakt til øvrige familiemedlemmer såsom fætre, kusiner.

Familien har flyttet MEGET rundt forlyder det. Derfor kan ingen nulevende familie hjælpe - i hvert fald ikke nogen, jeg har kunnet opspore.

Jeg sætter min lid til, at nogen derude kan gi' et hint eller to."

Der er 7 børn, hvilket jeg ved fra en arveudlodning i 1991, hvor også adresserne stammer fra.

Af samme fremgår navnet Benny Larsen, som skulle være afgået ved døden 1982 i Nordjylland (ugift barnløs).

Så er der en, som er emigreret til Australien før 1991: Leif Larsen : Adr. 1991: 16 MC Gill St. Basin Packet 4305 Qld Australien


Måske har jeg lagt for mange fakta op, men så er der da lidt at vælge imellem.

Alt det jeg ved stammer fra den arveudlodning i 1991. Ingen af efterkommerne i slægten har kunnet bidrage med noget.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Christian Konstmann Autzen

Har du været på "Borgerservice" og spurgt efter, om de kan lave et opslag i cpr-registeret ?

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Kirsten Ørum

Ja Christian ..

Det kan de ikke, når personerne er født inden cpr.nr. heller ikke selvom de er død efter. Den mellemliggende kan ikke ses online.


Mvh
Kirsten


Inger Toudal

#4

https://www.cpr.dk/borgere/kommunens-udlevering-af-oplysninger-fra-cpr-om-andre-borgere/

https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/Det-Centrale-Personregister-CPR
Citat

Find adresse på person - adresseforespørgsel

Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få f.eks. aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller
navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 82 kr. (2018), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anne Messmann

I min kommune , Lyngby-Taarbæk, koster det kun 75,- kr. ;) (pr. forespørgsel).
Jeg mener, man kan spørge i en hvilken-som-helst kommune. Man betaler på nettet og svaret kommer 2 sekunder efter pr. mail.
Og der er ingen problemer med at få oplysninger om personer født før 1971.
Jeg fik i sidste måned oplysning om dødsdato på en person f. 1902. Navn + fødselsdag+år er tilstrækkeligt. Men man kan også angive sidst kendte adresse.

Venlig hilsen
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kirsten Ørum

Jeg er nødt til, at sige, at det ikke er det svar, jeg får i Borgerservice.


Jeg accepterer selvfølgelig, at panelet ikke har andre bud på de personer, jeg søger oplysninger om.


Jeg har lagt frem, det jeg ved, og såfremt der ikke er nogen ledetråd til nogen  af de personer, jeg har beskrevet - forældre og 4 børn, hvoraf ingen er børnene er født før, forældrene  forlod Nordjylland - så kaster jeg håndklædet i ringen.


Det har voldt mig mange hovedbrud ikke at ku' finde et gennembrud, men det forstår jeg bedre, nu da jeg ser, hvor mange læsere, der har været inde over, og som heller ikke kunne.


Mvh
Kirsten Ørum

Anne Messmann

Prøv at læse, hvad der står i Inge Toudals citat i svar #5:
Navn + fødselsdata er nok til at få oplyst nuværende adresse. Er personen død, får du oplyst dødsdatoen.

Det er kun hvis personen er død før 1972, hvor man begyndte at bruge CPRnr. elektronisk, du ikke kan få oplysninger, heller ikke adresser inden 1972, som der står i Borgerservice-citatet.

Så enten har du fået forkert besked, eller du har misforstået svaret.

Faktisk fik jeg for et par år siden - ved personligt at møde op i Borgerservice i København - oplysning om en person død FØR 1972 ved hjælp af navn, fødselsdaro + en gammel adresse (i København). De havde nemlig gamle kartotekskort gemt i kælderen, og fandt frem til personen på en uges tid. Men det er nok ikke alle kommuner, der har gemt kortene - eller er villige til at lede i dem.
Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kirsten Ørum

Hej

Jeg har ikke misforstået Borgerservices svar.

Jeg forstår ikke, hvorfor man bliver ved med at harcelerer i Folkeregisteroplysninger.

Hvis en kommune skal "gå i kælderen" og finde kartotekskort, så bliver jeg jo nødt til at vide, hvilken kommune, hvem har boet i hvornår.

Det fremgår med alt tydelighed, at jeg ikke ved, hvor hverken forældre eller børnene har boet hvornår.

Medmindre der fremkommer nye ideer at søge på - og det gælder såvel forældre som de 4 børn, så har jeg kastet håndklædet i ringen.

Hvis jeg skal vælge, hvor jeg kunne ønske, i satte de sidste ressourcer ind, så er det afgjort på forældrene.


Mvh
Kirsten Ørum