Helsingør, vejvisere eller telefonbøger

Startet af John Gummer Andrea, 01 Mar 2018 - 21:05

Forrige emne - Næste emne

John Gummer Andrea

Jeg søger oplysninger om min moster, Karen Margrethe, f. Gummer Andersen, 26. Okt. 1904 i Sct. Hans Landsogn, Odense; samlevende, sikkert ikke gift, med Edvard, smed eller skibsværftsarbejder på Helsingør skibsværft. De levede i Helsingør, ihvertfald i 1950- 1960´erne og senere, i en flerfamilies ejendom, som de vist nok ejede, ikke så langt fra Marienlyst strand, hvortil vi gik for at bade. Jeg har et billede, hvor min moster står foran huset, nr 69 B ?
Venlig hilsen
John G. Andrea.

Birgitte Helmo

Hej John !

Prøv her
Post og telegraf museum Telefonbøger

http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/

Se efter provinsregister

De står der vist nok kun hvis de havde telefon
eller prøv her provinsregister

https://bibliotek.kk.dk/node/5931

Bedste hilsener
                         Birgitte Helmo

John Gummer Andrea

Hej Birgitte, og tak, jeg prøver at lede, og ellers må jeg se om jeg kan få kontakt med Helsingør Lokalhistoriske Arkiv ( det er åbenbart svært for dem at svare mig trods flere mails )
Hvis jeg finder noget med Din hjælp, skal jeg nok give besked.
God weekend og hilsen fra John.

Gitte Johansen

Kan du ikke lægge billedet ind, så kan det være, man kan finde det.

Jeg har fundet et, der er rimelig tæt på stranden, og en fleretagers ejendom.

Ligner det?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Gummer Andrea

Hej Gitte !
Jeg er bange for det ikke hjælper så meget, billedet viser desværre kun hoveddøren med nummeret !
(Jeg bliver nok nødt til at kontakte folkeregisteret)
God weekend fra John.

Gitte Johansen

Hej John

Nej, det kan jeg godt se. Det er ikke den jeg har fundet (Strandgade 69B glemte jeg vist at skrive), for det er helt anderledes sten.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Gummer Andrea

Desværre Gitte, jeg mener det var længere væk  fra bykernen, lidt blandet kvarter. Forøvrigt, den sidste FT jeg kan finde Karen M. i, er https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-Q44K-3?i=895&wc=WP92-8TF%3A1599522308%3Fcc%3D2718007&cc=2718007
- og så ved jeg ikke hvor kommer hen ?
Tak for hjælpen, og god weekend.
Hilsen fra John.

Birgitte Helmo

Hej John !

Har du kigget i Kirkebøger Helsingør Domkirke Sct. Olai) og Sankt Mariæ.
Der er døde op i 1960'erne, så måske !!!

Ift. hendes født dato kunne det jo være...
Ved henvendelse til folkeregisteret (omkring 70 kr), får du den sidste bopæl, som måske ikke er den du søger..
(du kan få mere for flere penge)

Bedste hilsener
                            Birgitte Helmo

John Gummer Andrea

Tak Birgitte, jeg tror hun er død efter 1965, så det bliver nok folkeregisteret !
God søndag fra John.

Vibeke Jespersen


Hej John

Under 'Opslag i bøger, arkiv mv' tilbyder Stina Kirkegaard Hansen, at slå op i Politikens e-arkiv.
Måske Stina kan søge efter din moster?

Har du spurgt på kirkegårdskontoret i Helsingør, om din moster evt er begravet der?

Mvh
Vibeke

John Gummer Andrea

Hej Vibeke. Tak, jeg vil prøve Dine forslag !

God dag og venlig hilsen fra John.

Birgitte Helmo

Hej John !

Prøv at kigge Frederiksborg Helsingør  Domkirke Sogn 1966-70 D

Opslag 164 side 183 nr 84

Er det mon ikke hende !!?


( Efter min sidste kommentar til dig prøvede jeg mig frem, kom fra at skrive det til dig, men tænkte også du selv ville finde det, hvis du kiggede ,-)  eller finde hende på anden måde ) Vær opmærksom på at døde personer kan ses længere op i tiden end  f.eks. fødte.

Nu da tråden er oppe igen deltager jeg...

Bedste hilsener
                        Birgitte Helmo


Lis Petersen

Hej John!

Jeg har undersøgt adressen Esrumvej 69, og har fundet følgende i "Helsingør Leksikon":
http://www.helsingorleksikon.dk/index.php/Vestervang_Supermarked

Det kunne se ud til at din moster muligvis kan have boet i lejligheden oven over supermarkedet, og at det måske er en dør på siden eller bag huset, som hun på billedet står udenfor. I dag er der cykelforretning og huset ser anderledes ud. F.eks. er der ingen dør på siden kan jeg se på Google Street View 2012.

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

John Gummer Andrea

Hejsa Birgitte og Lis !
Hvor dejligt, tak for jeres hjælp ! Jeg havde halvvejs opgivet at lede i kirkebøgerne, tænkte det var omsonst, for jeg vidste slet ikke hvornår hun var død, troede faktisk det var senere, og jo, det er min moster i bogen. Jeg er meget i tvivl om billedet af butikken, jeg synes når jeg ledte efter adressen, at Esrumvej "blev flyttet" (eller vejene blev lagt om ?) på et eller andet tidspunkt ?
Ihvertfald som jeg husker det, fra omkring 1960-64, var der kun lejligheder, og de, parret, boede godt nok på 1.sal, men det var vist deres ejendom ! Adressen var faktisk 69 b, 1. h, og nu kan jeg kke på Krak finde noget 69b?
Det er også af mindre betydning, jeg er glad for at have dødsdatoen, så endnu engang, tak for jeres hjælp.
Venlig hilsen fra John gummer Andrea.

Vibeke Jespersen


Hej John

Måske du kan kontakte lokalarkivet i Helsingør omkring adressen. Det kan jo være de kan hjælpe..

Mvh
Vibeke

John Gummer Andrea

Hej Vibeke !
Jeg har korresponderet med Lokalarkivet, og man forsøgte også så venligt at hjælpe, men kunne desværre ikke finde noget ud fra mine første oplysninger. I mellemtiden har jeg så, via dette forum, fået hjælp til at finde noget mere om min moster og onkel, så tak til flere venlige mennesker.
God dag fra John Gummer Andrea.