Søger Peder Grevlund Jensen/Kirsten Jensen i Grenå i 1600tallet

Startet af Kurt Arne Empacher, 09 Mar 2018 - 12:51

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum

Jeg søger nogle aner Peder Grevlund Jensen skulle være født i 1655 i Vive Aalborg gift med Kirsten Jensen født i Grenå 1759 de har en datter Birgitte Pedersdatter født 1684 i Grenå og skulle være død 1766 i grenå
Er der en der kan hjælpe med lidt fakta ,på forhånd tak

Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

hej forum
løfter lige denne tråd da der ikke  har været bid på den,og jeg retter lige et årstal på Kirsten Jensen født i 1659 og ikke 1759 data på hende ønskes også ,jeg ved det er svært så langt tilbage
På forhånd tak
MVH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg prøver igen om jeg skulle være heldig at der er en der kender til dette par
På forhånd tak
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne gamle tråd i håb om at der kommet nye til der kan hjælpe
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej
Løfter lige denne tråd ,da der ikke er kommet noget frem. Er der slet ikke nogen der kan hjælpe med dem?

Mvh
Hilsen
Kurt A Empacher

Johannes Koch

Hej Kurt.
Måske, måske ikke, men se dette.
Jeg har en ane Peder Jensen i Grevlund født ca. 1660, søn af Jens Mortensen, jeg kender desværre ikke Peder's kone's navn,
men familien forbliver i Vive sogn.
De får ifølge F. S. børnene Maren Pedersdatter ca. 1692 ( viet 1724 lokalt ), en søn Jens Pedersen ca. 1694 ( viet 1726 lokalt )
en datter Anne Pedersdatter ca. 1696, en datter Dorthe Pedersdatter ca. 1706 ( viet 1727 lokalt )
"Min" Peder Jensen døde 1743 i Grevelund, hans far Jens Mortensen blev født ca. 1627 og døde 1722 i Vive sogn.
Senere optræder der flere med mellemnavnet Grevelund.
Grevelund er en gruppe på 3 gårde vest for Vive by, oprindeligt ejet af Dalsgaard, senere fra 1758 ved
Dalsgaard's opsplitning af Vivebrogaard, i fri handel fra ca. 1835.
Prøv at se i Dalsgaard Gods's " Skatte og Landgildeprotokol" 1719 - 1726, der optræder familien.

Mvh Johannes

Kurt Arne Empacher

Hej Johannes
Mange tak for dit svar og det er også nogle af dem jeg har ,Jens Mortensen"s død har jeg  Grenå men det er nok forkert,jeg har modtaget noget fra andre,så den død du har i 1722 passer nok bedre
Nu vil jeg gå det her godt efter
Mvh
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher