Lægdsruller

Startet af Helen Larsen, 02 Apr 2018 - 13:13

Forrige emne - Næste emne

Helen Larsen

Hej

Hvor blev man indskrevet i lægdsrullen? Er der fødested eller bopæl på indskrivningstidspunktet? Jeg kan umiddelbart ikke finde min oldefar, han er født i 1883 og indskrevet i rullen i 1901 og slettet igen i 1919.

Hilsen
Helen Larsen

Pernille

Hej

Så vidt jeg har forstået det, blev han skrevet op i det sogn, han boede i på tidspunktet for indskrivningen, altså 1901. Jeg har nu mest beskæftiget mig med ældre lægdsruller (fra 1800-tallet), hvor de blev skrevet op fra fødslen og derfor er noget nemmere at spore.

Ved du hvor han boede i tidsrummet 1901-1919? Så ville jeg starte med at slå op i lægdet for det sogn.

Du kender sikkert allerede siden http://www.laegdsruller.dk/. Ellers er den et rigtig godt redskab til at finde den rigtige lægdsrulle ;)

Mvh
Pernille J Petersen

Helen Larsen

Hej Pernille

Det anede mig. Jeg ved ikke hvor han var fra sidst i 1800 tallet og til 1909. Men jeg må se om jeg kan støve ham op et sted. Jeg ved han var ved militæret, måske i København, men er ikke sikker .

Men tak for svar  :)

Pernille

Hej Helen

Velbekomme!
Hvis du ved hvor han var efter 1909, kunne du prøve at slå ham op i pågældende sogn dér, og måske være heldig at finde ham? Og så gå hele vejen baglæns :)

Mvh
Pernille
Mvh
Pernille J Petersen

Helen Larsen

ja tak, det kunne jeg da prøve  :)

Arne Pedersen

Hej Hellen

efter 1913  er der ikke mere  online  du kan ringe på 61691594 og få en mere dybdegående forklaring


Bente og Arne

Britta Hansen

Der er da mange ruller on-line helt frem til 1931!
Helens gamle tråd om en oldefar, som er fundet.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Karen Margrethe Schmidt

Helen Larsens indlæg er næsten 2 år gammelt !
Karen Margrethe Schmidt

Britta Hansen

Citat fra: Karen Margrethe Schmidt Dato 07 Feb 2020 - 13:12
Helen Larsens indlæg er næsten 2 år gammelt !
Ja, lige præcis
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Arne Pedersen

Hej

det var mænds fødselsår  som går til 1913 er de født efter 1913 er de ikke online


Bente og Arne