K-journal findes det?

Startet af Christina Raahauge Sandersen, 16 Apr 2018 - 17:49

Forrige emne - Næste emne

Christina Raahauge Sandersen

Jeg har et folkeregisterkort for en slægtning, en kvinde der boede i københavn. Vi kender kun til ét barn, men den påtegnelse der er her, kunne tyde på endnu et barn. Jeg har med vilje undladt navnet af både kvinde og barn, da det kan være barnet stadigvæk er i live. Jeg håber I alligevel kan hjælpe med forståelsen. Jeg er nemlig i tvivl om, hvordan jeg skal læse/tolke påtegnelsen.

Det første tænker jeg er et sagsnr. og sagen er fra 1938.
Siger K noget om typen af sag? I givet fald hvilken. Syntes ikke jeg er støt på det i forb. med sager ved Københavns Overpræsidium.

Hvordan vil I tolke det der står? Er "Navn Navnsen" mon barnets eller faderens navn?

Eva Morfiadakis

#1
Är inte Navn Navnsen den danska motsvarigheten N . N. =nomen nescio = jag vet inte namnet? Det är du som skrivit det.

Eva M
Eva M

Christina Raahauge Sandersen

Jeg kan godt læse navnet, men eftersom det kan være en nulevende person har jeg valgt at sløre det.

Jesper Skov

Det første bogstav står normalt for myndigheden.
I dette tilfælde kunne det være Københavns kommune, Københavns amt eller Kirkeministeriet. Ingen af journalerne fra 1938 er online.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inger Toudal


Mit bud:

I kolonnen Navn står der, så vidt jeg kan se, Tilm[eldt] af [Navn Navnsen]. I så fald er det ikke barnets navn.

I kolonnen Fødested: udg[aar/aaet]

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal