Hjælp til at finde efterkommere

Startet af Kasper B. Pedersen, 18 Apr 2018 - 12:12

Forrige emne - Næste emne

Kasper B. Pedersen

Jeg leder efter mere information om Gunnar Andreas Andersen, født 20/2 1919 i Kapernaums sogn i København. Via folkeregistret ved jeg, at han døde 6/10 1970. Desværre står der kun seneste adresse: Møllevej 1, kommunen er ikke nævnt. Man kunne jo formode, at han blev boende i Københavnsområdet, men de 3 steder jeg har fundet en Møllevej er Ballerup, Lyngby og St. Magleby, og deres kirkebøger online, har ikke døde fra 1970.
Jeg har også prøvet at søge ham i Politikens e-arkiv, uden held.
Jeg har fundet ham i FT1930, hvor han bor med forældrene i Hildursgade i København.
Det jeg savner er, om han blev gift og fik børn, om der findes en dødsannonce og jeg måske kan få fat i nogle billeder af ham.
Så hjælp modtages gerne.
Eneste anden vej videre, tror jeg må være, at kontakte kirkekontorene i St. Magleby, Lyngby og Ballerup, og spørge om de vil kigge i kirkebogen.

Men er der andre muligheder?

Med venlig hilsen,

Kasper B. Pedersen.

John Damm Sørensen

Hej Kasper,

En mulighed er at se på tinglysning.dk, hvis der er tale om et parcelhus. Man finder nogle gange skifteattester blandt dokumenterne for ejendommene. Du kan også prøve de digitaliserede tingbøger, men her står normalt ikke så meget om efterkommere.

Jeg søgte lige i det officielle adresseregister på "Møllevej 1" med postnummer mindre end 3000, og fik dette resultat:
Møllevej,1,,,,2791,Dragør
Møllevej,1,,,Fløng,2640,Hedehusene
Møllevej,1,,,Nivå,2990,Nivå


Hilsen
John

Poul Petersen

Hej Kasper

En mulighed er at finde brødre og søstre og deres efterkommere, de har som regel billeder.

Jeg kan se på Geni at broderen Ludvig Adolph Andersen samt hans familie og efterkommere er registrerede.

Sitemanager er Bent Jacobsen barnebarn af Ludvig Adolph Andersen, han kan kontaktes via hjemmesiden.

Venlig hilsen
Poul Petersen

Kasper B. Pedersen

Tak for forslagene John og Poul.
Jeg har foreløbig kigget i tingbogen om Møllevej 1 i Dragør, Hedehusene og Nivå. Fandt desværre ikke noget.
Jeg vil prøve at skrive til Bent Jacobsen. Der er vel ikke en, der har abonnement til Geni, der kan give mig hans emailadresse?

Med venlig hilsen,

Kasper.

John Damm Sørensen

Jeg har sendt en besked til Bendt Jakobsen, men han har ikke været aktiv siden 2012, så forvent ikke noget svar.

Hilsen
John

Thestrup-Bjørn

#5
En lidt svær sag, når du (endnu) ikke ved, hvor Møllevej 1 lå.


Selvom det lykkes dig at finde adressens placering, kan du på grund af hans dødsdato heller ikke finde ham i folketællingen den 9. november 1970

- men der kunne jo bo hans eventuelle enke!


Bemærk, at denne FT (samt 1950 og 1960) KUN kan ses på Rigsarkivet i København
- og KUN efter din personlige tilladelse.


-----------------


For resten - hvilket folkeregister gav dig oplysningen om hans død og sidste adresse?


Har du spurgt på Københavns Stadsarkiv (på Rådhuset), om de kan finde ham i deres begravelsesprotokol?
NB - arkivet har KUN begravede i Københavns Kommune.


------------------------------

Tilføjelse:

Der er noget, der hedder Store Møllevej vistnok København S.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Bent Jakobsen

Hej,

Jeg er blevet kontaktet af John Damm Sørensen vedrørende Ludvig Adolph Andersen bror til Gunnar Andreas Andersen - så jeg tillader mig at svare her.

Kortfattet:
Hvad jeg ved om denne familie har jeg noteret på Geni: https://www.geni.com/people/Ludvig-Adolph-Andersen/6000000015781533962

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig (Kasper) mere end det du selv kan se at jeg har lagt op på Geni, og her er der vist ikke ret meget om Gunnar.

Med venlig hilsen
Bent Jakobsen

P.s. Bare for lige at rette en "fejl" (dette er nok ikke det rette ordvalg, så derfor citationstegn) tidligere i tråden, jeg er ikke barnebarn af Ludvig ;)
Med venlig hilsen

Bent Jakobsen

Forsker blandt andet i følgende familier: Jakobsen, Hasse, Heilesen, Henkel, Hermann, Kipp, Rix, Rubæk, Sandgaard

Hjemmeside: http://jakobsen.homelinux.com

Kasper B. Pedersen

Tak til John og Bent - ærgerligt der ikke var mere at komme efter der.

Til Thestrup-Bjørn: Jeg har ikke prøvet begravelsesprotokollerne - De nærmeste Møllevej var jo Dragør, Ballerup og Hedehusene. Medmindre selvfølgelig, der skulle stå Store Møllevej (København).
Jeg fik oplysningen om hans død fra Københavns Folkeregister - selvbetjeningsløsningen, men jeg er tvunget til at vælge København, fordi jeg bor her, så det kan man ikke udlede noget af.

Er det normalt at få tilladelse til at se FT1960 og 1970? Eller skal man have en god grund dertil, eller være nært relateret til dem man søger?

Med venlig hilsen,

Kasper.

Thestrup-Bjørn

#8
Hej igen!

Det er normalt af få tilladelse til at se FT1960 og 1970 (samt FT1950) - du skal IKKE bevise familiemæssigt tilhørsforhold.

Du skriver bl.a. under på, at du IKKE må affotografere, men må gerne afskrive.
Tilladelsen er personlig, så andre må ikke gøre opslag for dig.

Du må heller ikke offentliggøre indholdet.


En god idé - bestil folketællingerne nogle dage FØR du skal se dem.

-----------

Glemte lige.

Hvis du har en hjælper med, skal denne også have en tilladelse til at se de nævnte folketællinger.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kasper B. Pedersen

Tak for svar,

Det må jeg hellere prøve så.

Med venlig hilsen,

Kasper.

John Thomsen

Hej Kasper

Er du helt sikker på MølleVEJ...? Ku' det ikke være MølleGADE...?

Derudover må der være flere Møllevej'er, så som Gladsaxe Møllevej etc.

Venligst
John

Anne Messmann

I første omgang ville jeg ringe til Folkeregistret (det er vel: Borgerservice?) og forklare, at du elektronisk kun har fået oplyst Møllevej 1.
Der MÅ stå mere på personen, så som postnummer.

Du kunne også prøve gamle telefonbøger. Jeg har prøvet Krak 1970, men ikke fundet ham på de respkt. Møllevej 1.

Venligst,
Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kasper B. Pedersen

Tak for det.
Et opkald til folkeregistret opklarede det. Der var sket en fejl, og det var i Dragør, at han døde.

Mvh. Kasper.