Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Anne Ravnskjær

Hej Hanne

Kunne du ikke få en hjemmeside?
Det koster lidt penge, men ikke nødvendigvis kæmpe summer.
Systematikken kan et slægtforskningprogram leverer.

Mvh

Anne R

Hanne Fisker

#61
Hej Anne Ravnskjær

Jeg har de samme muligheder som alle andre hvad angår at få en hjemmeside, men min tekniske snilde  er ikke så god og jeg aner intet om hjemmesideudbydere og hvad jeg skal kigge efter, jeg har en internetudbyder Cybercity/Telenor og ved ikke om jeg via dem kan få en hjemmeside der evt. kan bruges til formålet!  ???

MVH
Hanne

PS. Din hjemmeside er nem og overskuelig. Hvilket program bruge du?

Anne Ravnskjær

Hej Hanne

Desværre kan jeg ikke tilbyde mig som resoursseperson, da mine færdigheder svare til dine. Da jeg startede min side fik jeg hjælp fra flere sider, så det lykkedes trods mine manglende færdigheder.

Hvis jeg skal øse af mine negative erfaringer, så kan TNG (slægtsprogram) hosted af Simply Hosting ikke kombineres med et .dk domæne.  Man bliver nød til at vælge et domæne fra deres liste. Tilgengæld gør Simply Hosting det meste af arbejdet, og det er billigere end danske udbyder/host. I hvertfald i forhold til dem jeg fandt på nettet. Det kræver dog engelsk kundskaber.

Du kan læse mere her:
http://lythgoes.net/genealogy/software.php

Jeg ved ikke hvilket slægtsprogram, du har. Måske ligger løsningen som et tilbud i dit eget program.

Mvh

Anne R

Hanne Fisker

Hej Anne

Jeg bruger BK6, men den er endnu ikke registreret.
Desværre må jeg melde pas hvis det er andre sprog end dansk, da jeg ikke er god til sprog.
Men tak for din hjælp og dine oplysninger.

Har sat en ven til at kigge nettet igennem efter udbydere af hjemmesider.  ;D

Ideen med en hjemmeside er faktisk rigtig god, især da jeg agter at forsætte min jagt på de mange slægter med navnet Wulff/Wolff og det vil nok tære for meget på pladsen her på Slægt og Datas hjemmeside!

Andre med gode ideer?

Skriv evt. til mig privat.

Hilsen
Hanne

Hanne Fisker

Godaften

Her er dagens høst af Wulff + denne Wulffs børn + deres ægteskaber osv.:

August Christoph Albrecht Wulff & Cicilia Maria Friss:*
August Wulff/Wolff & Cicilia Maria Friss:**

August Christoph Albrecht Wulff & Cicilia Maria Friss
Viet 04-04-1800
Garnisons, Sokkelund, København: opslag 12. KB 1799-1814.

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , Store Kongensgade 242,Stueetagen, 1, FT-1834, C6406
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
August Albert Wolff 59  Gift  Barbeer Frimester 
Cecilie Maria Fris 54  Gift  hans Kone 
August Johan Wolff 20  Ugift  Barbeer Lære,deres Søn 
Frederike Amalie Wolff 25  Ugift  deres Datter 
Maria Cecilie Wolff 22  Ugift  deres Datter 

Deres børn:

1) Lowisa Augusta Wulff født 21-03-1801, døbt 25-05-1801 *
Garnisons, Sokkelund, København: opslag 35. KB 1797-1815.
Viet med Johann Jochiem Jacob Wiedemann 14-04-1826,
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 146. KB 1813-1841.

Lowisa & Johanns børn:

August Johann Wiedemann født 30-01-1827, døbt 20-04-1827
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 36. KB 1825-1830
Viet 10-06-1853 med Johanne Amalia Hanssen født 27 MAR 1825 København. Hendes forældre: Johann Diederich Hanssen & Johanne Fridericke Holzar.
Vielsen: Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 94. KB 1841-1864.

Ludvig Albert Widemann født 1828, døbt 24-10-1828
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 74. KB 1825-1830.

Marie Albertine Sophie Wiedemann 08-04-1830, døbt 11-06-1830
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 222. KB 1825-1830.
Viet 28-09-1854 med Emil Marcellus Madsen født 16 JAN 1829: Hans forældre: Jac. Madsen & Johanne Katharina Boch.
Vielsen: Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 101. KB 1841-1864.

Johann Friderich Ferdinand Wiedemann født 10-08-1834, døbt 12-09-1834 Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 92. KB 1830-1845

Louise Fridericke Leonore Wiedemann født 18-02-1836, døbt 27-05-1836
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 371. KB 1830-1841.
Viet 10-05-1855 med Ernst Wilhelm Klein født 10 SEP 1830, Hans forældre: Nicholais Michael Heinrich Wilhelm Klein & Ernestine Henriette Aul.
Vielsen: Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 105. KB 1841-1864.
-----

2) Andrea Marie Wolff født 07-07-1804, døbt 06-08-1804 **
Garnison, Sokkelund, København: opslag 202. KB 1784-1810. 

3) Christiane Rebecca Wolff født 03-03-1808, døbt 24-03-1808 **
Garnison, Sokkelund, København: opslag 255. KB 1784-1810.

4) Friderica Amalia Wolff født 26-05-1809, døbt 29-06-1809 **
Garnison, Sokkelund, København: opslag 277. KB 1784-1810.

5) Cicilie Marie Wolff født 18-10-1812, døbt 03-11-1812 **
Garnisons, Sokkelund, København: opslag 98. KB 1797-1815.
Viet 05-06-1835 med Johan Nicolaus Ferdinand Stern.
Vielsen: Garnisons, Sokkelund, København: opslag 185. KB 1826-1847.

6) August Johan Wolff født 26-06-1814, døbt 21-07-1814
Garnisons, Sokkelund, København: opslag 86. KB 1810-1816.

7) Juliane Wilhelmine Wolf født 06-04-1820, døbt 05-07-1820
Garnisons, Sokkelund, København: opslag 35.**

Hav en god aften.

Hilsen
Hanne Fisker


Mette R Francke

Hei

Har du disse  ?
BERTE CHRISTINA WULFF
Marriages:
  Spouse:  JOHANN CHRISTIAN BREEDE 
  Marriage:  21 DEC 1741   Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark


Groom's Name: Rasmus Hansen Friis Skoemager   
Bride's Name: Birthe Marie Wulf
Marriage Date: 29 May 1767
Marriage Place: København, København, Denmark

Mette
Mette R Francke

Leif Bærtelsen

Sct Petri kirkebøger har fra 1659 til omkring 1835 efternavneregistre med henvisning til sidenumre i den pågældende kirkebog.
Registrene er alle tilsidst i kirkebogen, så begynd bagfra for at finde W - Wulff. Der er rigtig mange.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Hanne Fisker

Hej Mette

Nej, jeg tror ikke de er på min liste, så tusind tak fodi du lagde dem ind i tråden.

Hej Leif Bærtelsen

Tusind tak for den oplysning om skt. Petri, sådanne registre kan være en rare at have ved hånden.

Har opdaget at kirkebøgerne i Trinitatis og Garnisons kan være noget af et mareridt at kigge igennem de er ikke altid lagt i datoorden eller nogen anden form for orden for den sags skyld, men jeg er stædig og gennemgår dem opslag for opslag til jeg finder hvad jeg søger!

Et sted var bryllupper fra 1826 skrevet ind på jævnførelsesiderne, gad vide hvorfor?
Nå, der var nok ikke flere sider der hvor de skulle skrives!  ;D

God aften til jer alle.

Hilsen
Hanne

Mette R Francke

Hei

Jeg sitter og leser gjennom døde kvinner i Skt Johannes 1884-1891( leter etter min tipp oldemor) og der dukker det opp en Elisabeth Wulf , oppslag 152.

Mette
Mette R Francke

Hanne Fisker

Hej Mette

Tak fordi du ville ligge hende herind, jeg skal skrive hende ind i min liste lidt senere.

Jeg er lige nu i Trinitatis KB 1854-1857!

Har du en tråd om din tip oldemor?
Jeg kunne jo til gengæld for al din hjælp holde øje efter hende når nu jeg alligevel fare ind og ud af alle kirkebøger i kbh.

Hilsen Hanne

Bodil Wulff Jensen

Hej Hanne.

Mit navn er Bodil Wulff Jensen.
Mit Wulff-navn har ret sikkert ikke noget med de andre Wulff'er nævnt i din tråd, at gøre, alligevel kommer historien om den her. Vi har kun Wulff-navnet som mellemnavn.  Min ane Axel Wulff Hollenbech/Holmbeck blev født 6/12 1767 i Nr. Søby sogn, Aasum herred, Odense amt. Hans far Johan Ernst Hollenbech var gartner på herregården Søby Søgaard i Nr. Søby sogn. I tidsrummet 1752-1755 var herregården ejet af en Wulf Sivert Rosenkranz og 1755-1802 af en Axel Rosenkranz. Det er derfor sandsynligt at min ane Axel Wulff Hollenbech er opkaldt efter faderens herskaber. Axel Wulff fik kun to børn. Den ældste Johan Holmbeck fik tilsyneladende ingen børn. Min ane Ane Kirstine Holmbeck har derimod bragt navnet videre, idet hendes yngste søn født 2/2 1834 i Holløse, Gunderslev sogn, Sorø amt, kom til at hedde Axel Wulff Hansen. 2 af Axel Wulff Hansens børn bragte navnet videre, nemlig hans ældste datter, min farmor. Min far født 20/5 1913 hed Axel Wulff Jensen. Hendes yngste søn brugte også navnet. Han havde vist 10 børn. Nr. 5 af dem kom til at hedde Axel Wulff Hansen. Herefter blev traditionen om at fornavnene "Axel Wulff" hørte sammen, forladt. Resten af hans børn fik Wulff som mellemnavn. Vi søskende har også alle fået navnet Wulff til mellemnavn.
Venlig hilsen
Bodil Wulff Jensen

Hanne Fisker

Hej Bodil Wulff Jensen

Jeg var ved at lukke og slukke for idag da jeg lige ville kigge herind.
Og her var du så med historien om din familie.

Min tråd går på Wulff/Wolff både på mandssiden og kvindesiden og det er da tænkeligt at der dukker andre børn op som via deres mor får Wulff som mellemnavn, så bliver det jo i familien alligevel!  :D

Jeg havde for et godt stykke tid siden en tråd om Elle navnet, der endte Elle med at blive et mellemnavn i min del af familien.

Så hvem ved..

Tak for historien.

Kan i alle sove godt, vi "ses" i morgen.

Godnat
Hanne

Mette R Francke

Hei  igjen.

Tenkte jeg skulle søke etter min oldemor confirmasjon. Slår opp i Sankt Mattæus og første pige som dukker opp er Marie Kristin Wulff.  :D. Sankt Mattæus .confirmerte 1885-1891 oppslag 100.

Mette
Mette R Francke

Hanne Fisker

Hej Mette

Godt gået!  ;D
Tak for hende, jeg håber da du også fandt din oldemor.

Hilsen
Hanne


Charlotte Almar

Har hjulpet en god ven med at finde noget om hans slægt - har fundet en del i kirkebøgerne; men også på en hjemmeside, som jeg fandt på nettet og på DIS.
Kunne godt tænke mig at følge Frits/Friederich Johann Wilhelm Wulff videre ned til Mechlenburg-Schwerin; men er lidt på "Herrens Mark".
Kender nogen familien?

Hilsen Charlotte Almar.



Oscar Alfred (Andus)/Anæus Wulff

(1903-1922, Rønnebæk Sogn, Hammer Herred, Præstø Amt opslag 11 nr. 13, fødte drenge):
* (født) 24. august 1905
Fødested: Sipperup
Barnets navn: Oskar Alfred Anæus Wulff
Forældrene: Skrædder Edward Wulff og Hustru Lovise Leonora Lucine Hansen, 23 Aar, (Viede i Rønnebæk 19/9 1902)
Dåbsdagen: 6. maj 1906 af Sognepræsten i Kirken
Faddere: Pige Isidora Ludvigsen, Næstved. Indsidder Andreas Nielsens Datter Karen Nielsen. Barnets Fader. Smedesvend Georg Frandsen, Næstved.

(1918-1921, Frederikshavn Sogn, Horns Herred, Hjørring Amt opslag 22 nr. 35)
Konfirmeret: 5. oktober 1919
Konfirmandens fulde navn: Oskar Alfred Annæns (Anæus) Wulff
Forældrene: Skrædder Edvard Wulff og Hustru Louise Leonora Lucine Hansen, Frederikshavn
Føde- og dåbssted: 24. august 1905 og 6. maj 1906, Rønnebæk
Konfirmeret af Paster Bondesen

Fktl 1921 (Frederikshavn opslag 15, stuen)
Ferdinand Nielsen * 19/5 1868 (Skagen), gift 2. gang, Husfader, elektrikerhjælper (Statsbanen)
Hulda Nielsen * 8/9 1874 (Kasbjerg Sogn), gift 2. gang, Husmoder
Oscar Wulf, * 23/8 1905 (Rønnebæk Sogn v. Næstved), slægtning, Messedreng, flyttet til sognet i 1914
Ester Wulf, 23/3 1908 (Rønnebæk Sogn v. Næstved), slægtning, skolepligtig, flyttet til sognet i 1915
(Esther Sylva Naomi Wulff, * Borup, Rønnebæk, er søster til Oskar. Esther er konfirmeret d. 23. april 1922 i Frederikshavn)
Algy Wulf, 18/7 1912 (Næstved), slægtning, skolepligtig, flyttet til sognet i 1916
(Algy Engly Villy Wulff, * St. Mortens Sogn, Næstved, er bror til Oskar. Algy er konfirmeret d. 3. oktober 1926 i Frederikshavn – han er plejebarn hos elektriker ved Statsbanen Ferdinand Nielsen og Hustru Hulda Lovise Jensen, Elmevej 8)
Irma Nielsen, *27/9 1912 (Tolne), Adoptivbarn, skolepligtig
Hans Nielsen, * 20/6 1842 (Skagen), slægtning, alderdomsunderstøttet (ringe indtægt)

+: Druknet ved Norge

Edward Wulff

(1880-1888, Frederikshavn, Horns Herred, Hjørring Amt opslag 10 nr. 10, Fødte Mandkiøn)
* (født) 25. april 1882
Barnets fulde navn: Edvard Wulff
Dåbens dato: Hjemmedøbt 17. maj 1882 af Kirkesangeren
Forældrene: Pudser ved Jernbanen Frits Vilhelm Wulff og H. (hustru) Jensine Jensen, 31 Aar

(1896-1899, Flade Sogn, Horns Herred, Hjørring Amt, opslag 114 nr. 20, Konfirmerede Drenge)
Konfirmationens dato og år: 4. Oktober 1896
Konfirmandens fulde navn og opholdssted: Edvard Wulff, hjemme
Forældrene: Pudser Fritz Vilhelm Wulff og Hustru Jensine Jensen, Stenbakken i Flade Sogn
Fødested: Født 25. April 1882 i Frederikshavn, døbt 17. Maj 1882 i Hjemmet
Dom om Konfirmandens Kundskaber og Forhold: g? – mg
Anmærkninger: Kundskabsdispensation i følge Privatbrev fra Biskoppen til Sognepræsten af 2/10 1896
Konfirmeret af Sognepræsten

Viet: med Lovise Leonora Lucine Hansen

Frits/(Friederich) Wilhelm Wulff

I flg. Opslag på DIS:
(se også 1899-1911, Hjørring Sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt, opslag 139 nr. 13, Døde Mandkøn)
Friederich Johann Wilhelm Wulff, født 9 dec.1849 i Mechlenburg-Schwerin, i Tyskland død 1 marts 1910 i Jernbaneremissen på baneterrænet i Hjørring begr. den 6 marts 1910 på Sct. Hans kirkegård i Hjørring Han var depotarbejder ved jernbanen i Sct. Knudsby, i Sct. Hans sogn. Han var gift med: Jensine Johanne Jensen.

Hjørring KB 1899- 1911, # 139, nr. 13 --------------------------------------------------------------------------------- Jensine Johanne Jensdatter, født 4. september 1850 i Sct. Olai sogn, i Hjørring Sct. Olai 1842-1854,#54 Jensine Johanne Jensen kom fra Hjørring til Frederikshavn i 1920 Døbt den 25.april 1920 i Frederikshavn Baptistmenighed
Død den 23.marts 1937 i Frederikshavn. (se også 1933-1939, Frederikshavn Sogn, Horns Herred, Hjørring Amt, opslag 184 nr. 18, Døde Kvinder. Her står også, at Jensine var Baptist!)

--------------------------------------- Vielse: 9. juni 1876 i Sct. Cathrine kirke, i Hjørring, med Arbejdskarl: Friederich Johann Vilhelm Wulff, i Hjørring. Hjørring KB 1862-1884, # 219
(se også 1862-1884, Hjørring Sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt, opslag 219 nr. 9, Copulerede) ----------------------------------------------- Frits Georg Wulff, født 17. september 1876 (bror til Edward Wulff, ane nr. 4!) i Hjørring og døbt i Frederikshavns kirke den 5. oktober 1890. Hjørring KB 1862-1877,# 130 Anmærkninger: Forældrene flyttet til Frederikshavn (åbenbart inden dåben). Datoen 3/2 1936 – Jeg er ikke sikker på, at det en baptistdåb – kan det være ved hans vielse, at denne er noteret? Hvis det var en baptistdåb, ville der nok også have stået, at han var udtrådt af folkekirken denne dag.) Frits (bror til Edward!) kom fra London til Frederikshavn i 1921 – og var på dette tidspunkt lutheraner og søfyrbøder. Så nu er Friedrich død og begravet !! - ikke baptistbegravelse!

Jensine Johanne Jensen og Frits Johann Wilhelm Wulff fik et barn i Kastbjerg Sogn, Gjerlev Herred, Randers Amt d. 8. September 1874, 2 år inden de blev gift. Johanne Jensine Jensen og Friedrich(Fritz)JW Wulff møder hinanden på Trudsholm Hovedgård i Kastbjerg, hvor hun står registreret allerede 1.2.1870 som Mejeripige.

Grunden til, at jeg antager, at Friedrich Wulff's mor godt kan hedde Marie, er nedenstående uddrag af folketællingen fra 1890:

Hjørring, Horns, Flade, Flade By, Hus, 4, FT-1890, C4143
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Fritz Vilhelm Johan Wulff 40 Gift Husfader Pudser Tyskland
Jensine Johanne Wulff 39 Gift Husmoder Hjørring
Hulda Louvise Wulff 15 Ugift Barn Hjørring
Georg Wulff 13 Ugift Barn Hjørring
Aneus Theodor Wulff 10 Ugift Barn Flade sogn
Edvard Wulff 7 Ugift Barn Frederikshavn
Peter Wulff 5 Ugift Barn Frederikshavn
Ana Katrine Virginia Wulff 3 Ugift Barn Frederikshavn
Pigebarn Endnu Uden Navn 1 Ugift Barn Flade sogn
Marie Wulff 66 Enke Aftægtskone Tyskland

Hanne Fisker

Godaften til alle

Hej Charlotte Almar

Sikken mange oplysninger der kom her, jeg kan ikke hjælpe dig med oplysninger om Wulffs uden for grænsen, men måske sidder der andre slægtsforskere der kan hjælpe dig videre.
Jeg skal lige have kigget på alt det du har lagt ind og se om dine Wulff står på min liste.

Kan iøvrigt meddele at jeg nu har en hjemmeside, men da den lige er startet op er der pt. intet om Wulffs på den endnu og da jeg lige skal se om det er noget for mig, vil i først få linket til den senere!

Tusind tak for disse Wulffs Charlotte.

MVh
Hanne

PS. da jeg er igang med min hjemmeside varer det nok et stykke tid før jeg igen er aktiv med flere Wulffs, men jeg kigger ind flere gange i løbet af dagen.

Hanne Fisker

Godaften til jer alle

Min nye hjemmeside kan ses her http://www.hannes-slaegt.dk/
hvis linket ikke virker skal i kopier det og sætte det ind i adresselinjen, det er den øverst i vinduet hvor i kan se der lige nu står slaegtogdata.

Den er stadig under opbygning hvorfor den nok ikke er så spændene og der skal lige justeres lidt i menuen da jeg ikke vidste hvordan man oprettede den da jeg startede, det ved jeg nu.

Siden kan ikke findes ved at søge den på google, hvorfor ved jeg ikke endnu.

MVH
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Kære alle sammen.

Jeg vil fremover ligger alt hvad jeg finder i kirkebøger og folketællinger om Wulff / Wolff på min hjemmeside!

Denne tråd kan så bruges til at ligge oplysninger af anden art om Wulff / Wolffs såsom hvad der står i en dåb, vielse osv.
Eller til at efterlyse dem i/jeg ikke kan finde!

Til jer som har lagt oplysninger om Wulff /Wolff ind i tråden:
Jeg er gået i tænkeboks omkring formidlingen af andre oplysninger end dem der kan findes i KB og FT, således at de oplysninger i har givet mig i tråden også kan findes via min hjemmeside, hvis det da er i orden med jer ellers meddeler jeg på hjemmesiden at ydeligere oplysninger kan findes her på Slægt og Data.

Jeg vil idag forsøge at tilmelde min side på Google.

Kærlig hilsen og tusind tak til alle som har deltaget i tråden og til jer der bare fulgte med fra sidelinjen.

Hanne Fisker

Inge Nissen

Hej

Google opdaterer vist kun en gang i mellem (hveranden uge?), så jeg tror din hjemmeside dukker op i søgeresultatet senere.

Det meste at min familie er fra Sønderjylland, her støder man ofte på Wulf/Wulff/Wolff/Wolf/Volf, men det er selvfølgelig også i udgangspunktet et tysk navn - i min familie er der dog (endnu) ikke en Wulff - bortset fra at en af mine tip-tip-oldemødre er enke efter Christen Jørgensen Wolf, der dør 1792 - i Kegnæs Sogn, Sønderborg Amt, Als Sønder Herred.

Venlig hilsen Inge

Hanne Fisker

Hej Inge Nissen

Tak for oplysningen.

Ja, jeg har set at der er en del Wulff osv. i Sønderjylland, jeg tror at en af mine Wulffs efterkommere rejste derned, mangler bare beviset. ;D

MVh
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

Du skal måske være opmærksom på, at navnet Wulf/Wolf på dansk kunne være Ulv.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.


Hanne Fisker

Godmorgen til Christian Konstmann Autzen og Mette R Francke

Til Christian

Det er hermed noteret at Ulv måske skal tilføjes.
Jeg har også fået en mail fra en der gjorde mig opmærksom på at Wulfsen også har relation til Wulff navnet.

Til Mette

Dine og andres Links vil blive samlet om et stykke tid og lagt op på min hjemmeside hvor andre også kan få gavn af dem.

Håber det er tilladt ellers bliver de fjernet igen!

Kan i alle have en god dag.

MVH
Hanne Fisker

PS. der er kommet lidt Wulff / Wolff fra Randers amt på min side. De ligger sammen sted som dem fra København. Det er nemmer at finde dem hvis de ligger på denne måde hvis de nu flytter rundt, da de er lagt alfabetisk efter fornavn. Dåbsnavnet!!

Leif Bærtelsen

Du skal måske også notere dig at døtre af en Wulff kan være anført som Wulffin.

Jeg har f.eks. Dorothea Maria Wulffin, døbt 18 april 1749 i Sankt Petri. Faderen er ikke sikker, men jeg har en Wulf som optræder ved hendes copulation -

KB 1728-1767 Sct. Petri, Forlovelses- og Copulationsbog, 1745. 
1745 - Den 10. Augs. von dH: [der Heilige?] P: Schreiber im Kirche copuliert Friderik Hansen, Dorothea Maria Wulfin. Caut: Dittlof Thorsen Lind. Hl: Severin Wulf [svarer til fadder Severin Martin Wulf v. sønnen Jens Hessens dåb].
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Morten Clausen

Hej
For god ordens skyld bliver Dorothea ikke døbt i 1749, hun bliver gift.
vh
Morten

Hanne Fisker

Hej

Til Leif Bærtelsen

Det er hermed noteret, tak for oplysningen og din Wulffin.

Til Morten Clausen

Tak for rettelsen.

MVH
Hanne Fisker

Leif Bærtelsen

Citat fra: Morten Clausen Dato 26 Maj 2011 - 12:35
Hej
For god ordens skyld bliver Dorothea ikke døbt i 1749, hun bliver gift.
vh
Morten

Det er jo rigtig, dum fejl.

Jeg har anslået at hun er født omkring 1725 ud fra senere oplysninger.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Hanne Fisker

Hej Leif Bærtelsen

Den er rette så det er ok.

Hilsen Hanne
----------------

Jeg kan oplyse at der er kommet en gruppe mere på min hjemmeside: Ægteskaber.
Det er ægtepar uden børn der ligger her.

Og en af dagene vil jeg kigge på tråden her og skrive det alle har lagt i tråden ind på hjemmesiden
hvis jeg ellers kan, der er jo oplysninger her jeg ikke lige ved hvor jeg skal ligge på hjemmeside, men den klare jeg hen ad vejen.

Hanne

Gunnar Martensen

24.1. 1693 lod Wolf Christian sin liden søn begrave i Nyborg.

KH
Gunnar

Hanne Fisker

Hej Gunnar Martensen

Tak for din Wolf.

Nu skal jeg så lige hitte ham og skrive ham ind.

God aften

MVH
Hanne Fisker

PS. han kan passende ligge i den nye gruppe på min hjemmeside.  :D