Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Hej Bjarne

Tusind tak for dem alle.

Vh
Hanne Fisker


Hanne Fisker

Hej Shari

Takker

Det er svært at sige, men nu ligger han jo her, så kan jeg kigge senere når jeg igen kigger på Wulffs.

Jeg sætter lige tråden på pause for lige nu har jeg ikke tiden til at følge op på alt det i finder.

Vh
Hanne

Shari Jensen

Det forstår jeg udmærket, Hanne!  Vi kan altid vende tilbage senere.

Hanne Fisker

Hej Shari

Takker. Du er alle tiders.

Vh
Hanne

Shari Jensen

Det er nok også godt for mig at holde en pause - jeg var begyndt at drømme om Wulff´er om natten!   :P :D


Stinne Jensen

Hej Hanne

Hvor langt er du kommet med disse Wulff.
Jeg tror jeg har fundet ud af hvornår min gren af Wulff er kommet til landet.
Det er 1726 hvor han kommer til Kastbjerg Sogn, som Skolemester. Han var professionel soldat indtil da, og der var rigtig mange soldater der kom fra det vi kalder sydslesvig.
Hvis du er interesseret i at få alle disse Wulff'er, må det blive på en anden måde end at skrive dem i denne tråd, da der virkelig er mange.
Men du har vel ikke fået noget der vedrører Hans Wulff, død i Kastbjerg Sogn 14.aug.1764?

mvh
Stinne

Hanne Fisker

Hej Stinne Jensen

Hvis du går ind på min hjemmeside og lægger en kommentar kan jeg inde i systemet se din e-mail og dermed skrive til dig.

Jeg er lige vågnet, men skal nok kigge efter om jeg har en Hans Wulff i en af databaserne.

Mvh
Hanne Fisker

Stinne Jensen

Hej Hanne

hvad hedder din hjemmeside?

mvh
Stinne

Hanne Fisker

Hej Stinne

Hvis du kigge nederst i mit indlæg kan du se hvad min hjemmeside hedder.

Vh
Hanne Fisker

PS: jeg har ikke lige styr på om der er en Hans Wulff fra Kastbjerg, men tror det ikke. så hører gerne fra dig.

Keld Herbst

Jeg har 2 personer ved navn Wulff i mit stamtræ. Jeg har lige sakset dem fra navnelisten på min hjemmeside, og der er derfor ikke kilder på, men dem kan jeg finde frem senere.

Arne Wulff, f. 20 Nov. 1924, Rigshospitalet, Sokkelund, København, db. 5 Apr. 1925, Skt. Jørgensbjerg Kirke, Roskilde.
Far: Henry Carl Leopold Wulff
Mor: Mary Thalia Schout
Ægtefælle: Jytte Olsen

Dorothea Wulff, f. est. ml. 1511 og 1571,
Far: Ukendt
Mor: Ukendt
Ægtefælle: Hinrich Schmidt

Mvh
Keld Herbst (f. Pedersen)

Mit website: https://www.herbst-pedersen-family.dk/

Hanne Fisker

Hej Keld Herbst

Takker for dine Wulffs.

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Keld Herbst

Citat fra: Keld Herbst [13600] Dato 06 Jul 2018 - 09:32
Jeg har 2 personer ved navn Wulff i mit stamtræ. Jeg har lige sakset dem fra navnelisten på min hjemmeside, og der er derfor ikke kilder på, men dem kan jeg finde frem senere.

Arne Wulff, f. 20 Nov. 1924, Rigshospitalet, Sokkelund, København, db. 5 Apr. 1925, Skt. Jørgensbjerg Kirke, Roskilde.
Far: Henry Carl Leopold Wulff
Mor: Mary Thalia Schout
Ægtefælle: Jytte Olsen

Dorothea Wulff, f. est. ml. 1511 og 1571,
Far: Ukendt
Mor: Ukendt
Ægtefælle: Hinrich Schmidt

Mvh


Nu har jeg slået dem op i databasen. Der er desværre ingen kilder for nogen af dem, så hvorfra jeg har størstedelen af disse navne må guderne vide.
Men Jytte Olsen (Arne Wulffs ægtefælle) er født 7 aug. 1930 i Kbh, og døbt 1 maj 1931 i Filipskirken, Sundby, København.
Hun var datter af Ole Olsen og Hildegarde Morbitzer, sidstnævnte f. 1903 i Odran, Tyskland, og kom hertil som "Wienerbarn". Hun var min morfars 2den kone. Min morfar var Svend August Herbst, f. 26 jan. 1906 i Simeons sogn, Kbh.
Jytte Olsen havde en bror ved navn Erik.

Dorothea Wulff fik med Hinrich Schmidt en søn ved navn Jacob Fabricius (1576-1652)

Så er der også dukket en Jens Christian Wulff op:
Født 1865, gift med Anna Schmidt, sidstnævnte f. 7 nov 1867 i Dragør, døbt 5 jan 1868 i Store Magleby.

Som du sikkert har opfattet, er Mary Thalia Schout og Anna Schmidt næsten med garanti af Nederlandsk afstamning, så der er måske mere at hente i Tårnby, Kastrup, Dragør og St. Magleby kirkebøger og/eller folketællinger.

Beklager de manglende kilder. Hvis du vil dykke ned i min morfars famile, er du velkommen til at spørge.

Mvh
Keld Herbst (f. Pedersen)

Mit website: https://www.herbst-pedersen-family.dk/

Hanne Fisker

Hej Keld

Tak for oplysningerne, jeg har ikke så meget tid til alt det jeg gerne vil lige nu. Har pt. travlt med en slægt som ikke har med Wulffs at gøre.

God dag

Hanne Fisker




Hanne Fisker

Hej Bjarne

Takker for Wulffs.

Vh
Hanne Fisker