Projekt find en Wulff-Wolff!

Startet af Hanne Fisker, 11 Maj 2011 - 21:31

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Nielsen

MVH
Kirsten 3230

Hanne Fisker

Hej Kirsten Nielsen

Tak fordi du ville dele dine Wolff med mig, jeg skal lige have styr på det der er lagt ind i tråden og det regner jeg med at få gjort idag og imorgen.

Men jo jeg vil da gerne vide mere om dine Wolff og du må gerne skrive til mig.

??? jeg syntes jeg kan huske at der ligger nogen med navnet Kromayer Wolff enten i min liste eller også på min hjemmeside, det skal jeg vist lige kigge på.  :D

Jeg er interesseret i alt der har med Wulff osv. at gøre jeg forsøger nemlig at lave et register over dem alle i håb om at falde over min ældste Wulfs forældre.

I øvrigt: Navnet Wulff - Wolff - Wulf - Wolf - Volff - Vulff - Volf - Vulf kan altså godt variere inde for samme familie, jeg tror det hænger sammen med den person som førte kirkebogen!

MVH
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej i tråden

Jeg har nu fulgt op på lidt af det i har lagt i tråden, jeg har blandt andet fundet på at henvise til de svar i har skrevet således at de oplysninger som ikke kun er KB og FT også kan læses af andre.
Men jeg mangler stadig at få meget af det i har skrevet med over på min hjemmeside, har nemlig kun haft et par timer til det idag!  :D

Til Leif Bærtelsen

Du skrev at du havde en Severin Martin Wulf.
På min hjemmeside har jeg tre med navnet, med tre forskellige koner om det er den samme ved jeg dog ikke, ville bare lige nævne det. :)

MVH
Hanne Fisker

Leif Bærtelsen

#93
CitatTil Leif Bærtelsen

Du skrev at du havde en Severin Martin Wulf.
På min hjemmeside har jeg tre med navnet, med tre forskellige koner om det er den samme ved jeg dog ikke, ville bare lige nævne det.

Hej Hanne tak for det. Jeg har fundet de tre forekomster og kopieret dem ind i min forskningslog.

Du skal nok høre fra mig hvis der er en sammenhæng.

Året for nedenstående vielse er forøvrigt 1756 og ikke 1758  8)
Severin Martin Wulf & Ingeborg Horns 
Viet 24-11-1756 
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 129. KB 1728-1767.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Hanne Fisker

#94
Hej Leif Bærtelsen

Ups, den skal jeg få rettet med det samme, tak for det!  :-[

Håber du kan bruge det du fandt.

MVH
Hanne Fisker

Tilføjet: Er rette og vielsen er anbragt hos parret over i familien!
Endnu engang tak for at gøre mig opmærksom på denne tastefejl.

Hilsen Hanne

Hanne Fisker

Goddag alle samme

Jeg kan ikke finde denne vielse:

HEINRICH WULF Pedigree
  Male   Family
   
Marriages:
  Spouse:  EMMA RASMINE RASMUSEN  Family
  Marriage:  05 NOV 1872   Sankt Hans, Odense, Odense, Denmark

Jeg ledte efter ham på grund af denne her som Mette R Francke fandt til mig: 

Udtræk fra DDD Dannebrogsmænd

Efternavn:    Wulff   Fornavn:    Heinrich
Fødselsdato:    19.Aug. l847   Fødeby:    Holsten
Erhverv:    Stabsserg.   Dekoreret den:    D.M. 22. Marts 1893
Faders navn:    Marx Hinrich Wulf   Faders erhverv:    Murmester
Moders navn:    Anna Catharina Benthin   Vielsesdato:    5. Nov. 1872
Hustrus navn:    Emma Rasmine Wulf   Hustrus datoer:    3. April 1851
Hustrus fødeby:    Odense      
Kilde:    FS1903   Side i FS:    P1070.

Jeg har kigget i Sct. Hans sogn, Odense, Odense i viet 1772 og 1773 men kan ikke umiddelbart se ham.

Kan i mon hjælpe?

MVH
Hanne Fisker

Lene Martens

Hej

Ja, hvis du har kigget i 1772 og 1773, er du hele 100 år for tidligt på færde :)

Vielsen er i Odense Skt Hans
1869-1891
opslag 16 nr 32

mvh Lene

Hanne Fisker

Hej Lene Martens

Ups,  :-[

Beklager meget!

Takker for hjælpen.

Mit øje har set forkert eller hjernen byttet rundt på tallene  ;D

MVH
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej igen

Så var der vist bid!  ;D

Nicolai Wulf, Snedkermester? 78 år
Begravet 17-04-1799
Skt. Petri, Sokkelund, København: opslag 179. KB 1783-1813

Født 1721 efter begravelsen at dømme!

født 1729 efter FT-1787!

Desværre kan jeg ikke tysk så jeg er ikke sikker på at der står snedkermester og jeg kan heller ikke læse resten.

København, København (Staden), Snarens Kvarter, , Vimmelskaftet 162, 5, FT-1787, B5768
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Nicolay Wulff 58  Gift Hosbonde Snedker 
Maria Magdalene Hauschilt 49  Gift Hans Kone   
Edle Kirstine Jansen 3  Ugift Kostgængerinde   
Mathias Olsen Aagaard 20  Ugift  Læredreng 
Carl Wiborg 23  Ugift  Læredreng

MVH
Hanne Fisker

Mette R Francke

Hei

Angående Nicolai sin død.
Se AO KB Alm.hospitale/de gamles by 1769-1807 oppslag 99. Høyre seide nr 29

Mette
Mette R Francke

Hanne Fisker

Hej Mette


Tak skal du have Mette jeg kigger på opslaget i morgen.  :D

Har haft travlt med at lægge konfirmationer ind på min hjemmeside.

MVH
Hanne Fisker

Hanne Fisker

God formiddag

Hej Mette

Jeg har set dit opslag i de gamles by om Nicolai Wulff, han blev kun to dage gammel.
Men hvem er hans forældre?

De ser ikke ud til at være i de gamles by i 1799 hvor Nicolai er født!

Jeg har noteret ham under døde og håber at hans forældre hen af vejen dukker op.

MVH
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

Hvis du ikke endnu skulle kende til det, så har Carl Langholz en del Wulff'er i sin bog Aneavler for Berømte Danskere, 1. Samling: Digtere og Forfattere.

Hvorvidt de passer ind i den slægt, har jeg ingen kendskab til. Men nok en bog du burde kigge i !

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Godmorgen Christian Konstmann Autzen

Tak skal du have for den oplysning Christian.

Den bog må jeg da lige have fat på og kigge i, det kunne jo være jeg var heldig og om ikke andet kan der da komme mere info ud af til min hjemmeside.

Kender du andre bøger hvor det kunne tænkes at Wulffnavnet optræder?

MVH
Hanne

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

For hver anetavle i bogen er der en fyldig henvisning til steder, hvor du kan læse mere. Om der nu lige er særlig henvisning til yderligere læsestof om Wulf/Wulf'er har jeg ikke lige tjekket.

Du skal så være opmærksom på, at det jo er Carl Langholz' opfattelse, som er beskrevet - men generelt skulle han være korrekt/troværdig, dog at han i bogen beskriver en linie længere tilbage for herredsfoged Troels Winther, end han rent faktisk synes at kunne føre fuldt bevis for.

Bedsted Familieregister synes iøvrigt at have fundet mange oplysninger fra Carl Langholz' bog - er min  fornemmelse.

Iøvrigt: Er du ud af Fisker slægten fra Skærbæk sogn ?

PS: Jeg har nok stadig 14 dage tilbage på lånet af den bog, som jeg har lige nu - så du må i givet fald vente lidt, hvis ellers dette er den eneste bog i biblioteksvæsenet.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Godaften Christian

Takker fodi du er så venlig at fortælle mig om denne bog.
Også for at fortælle mig at den kan lånes på biblioteket.

Jeg er nok lidt underlig på dette punkt, men alt hvad jeg læser eller får bliver gerne tjekket for så vidt det er mig muligt at gøre det uden at forlade min pc'er.

Om jeg er i familie med Fisker slægten? Det skal jeg ikke kunne sige dig, det er min stedfars efternavn og ikke en gren jeg har forsket i som sådan.

I øvrigt kan jeg være meget tålmodig når der er noget jeg skal bruge og den bog du har lyder ret spændene.

Kan du have en god aften Christian.

MVH
Hanne

Jørn Christiansen

Hej Hanne

Medens du venter på Langholz' bog kan du muntre dig lidt med denne http://anetavler.kilokilokilo.dk/?page_id=4, meget af indholdet stammer fra Langholz' bog, som iøvrigt er værd at vente på.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Hanne Fisker

Godaften Jørn Christiansen

Tak for linket, har lige smugkigget inden jeg svarede dig.  :D

Det ser ret spændene ud og jeg tror lige jeg skal gå på opdagelse på siden i morgen når mit øje ikke er så træt.  ;D

Men jeg vil hellere have bogen selv jeg elsker bøger og den viden de gemmer på.

Tusind tak til alle der har bidraget med viden af enhver art.

Kan i have en god nat.

MVH
Hanne


Ulla Bente Hornbæk Hansen

Jeg vil også gerne bidrage med mine Wulff'er i håbet om at komme videre med dem:

Johann Christopher Wulff, ( ?? - ??,)  men efter sigende ophold i Kbhvn 1746) gift med Anna Sophia Jepsdatter Juhl (11.12.1746-20.12.1810) får børnene:

Ewa Henrietta Wulff (1764/1765 - 14. 04.1829) Har ikke hendes fødselssted
Christine Elisabeth Wulff (1767 -??)                  Har ikke hendes fødselssted
Margaretha Dorethea Wulff (23. 05.1774 - 27. 92.1815) Margaretha er døbt i Tellingstedt i Ditmarsken

Johann Christopher var smed i Tellingstedt. Jeg har desværre ingen data på ham.

Han hustru Anna Sophia gifter sig igen 16.10.1782 med skræddermester Johan Henrich Bastian i Kbhvn. Jeg går ud fra, Johann Christopher derfor er død, men har ikke belæg for det.

Hvis nogen falder over noget, der bare ligner dem, vil det være dejligt.
Hilsen
Ulla

Hanne Fisker

Godaften til alle

Hej Ulla B. H. Hansen  :D

Velkommen i tråden jeg håber at du kan få hjælp til at knække den "nød", men er bange for at den bliver svær at knække hvis du ikke har andre oplysninger end de opgivne.

Har du slet ingen anelse om hvor de er fra?
Hvordan er du nået frem til dem: via familien el. kirkebøger?

Hvis det er via oplysninger fra en kirkebog oplys da hvilket sogn, KB og opslags nr. du fandt dem i, gå gerne et slægtled tilbage hvis det kan hjælpe med at opspore dem.

Held og lykke med at finde dem.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Anne Ravnskjær

#110
Hej Hanne

Har du tænkt på at melde din hjemmeside til listen over Dis-danmarks medlemmers hjemmesider, så den bliver lettere at finde for foreningens medlemer i fremtiden? Det kræver, vil jeg tro, at du er medlem af foreningen.

Listen finder du under Foreningen - medlemer - medlemerne hjemmesider

Hvordan man gør, sådan helt praktisk, har jeg desværre glemt, men det er der nok en eller anden, der kan informerer dig om.

mvh

Anne R

Trond Wurschmidt

Hei,

En Lars Andersen Wulff er nevnt noen gange som fadder i Halden (Fredrikshald; Fredriksteen festning).

Mange danske og tyske der i tiden rett etter urolighetene med Sverige i 1788 (Tyttebærskrigen).

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 2 (1792-1812), Fødte og døpte 1792, side 10 -11.
Innslag nummer 41 - siste fadder.
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061010040628.jpg

Mvh,

Trond

Hanne Fisker

Godaften

Til Anne Ravnskjær

Jeg er medlem af foreningen.
Jeg ved ikke hvor og hvordan jeg melder min side til her på DIS. Så for at andre skulle se den har jeg lagt den i min signatur!

Men tak for tipset!

Til Trond Wurschmidt

Tak for oplysningen om Lars Andersen Wulff, det lader til at jeg skal have oprette et par sider til Wulffs i andre lande. Tak for linket til Arkivverket.no hvor siden ligger.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

PS. da alt bliver kontrolleret i KB og FT kan det godt tage et stykke tid før det ligger på min hjemmeside, og jeg forsøger lige nu at finde en god måde at ligge det op på som omhandler andet end KB og FT.

Hilsen
Hanne

Nanna Mercer

#113
Citat fra: Charlotte Almar Dato 22 Maj 2011 - 18:12
Har hjulpet en god ven med at finde noget om hans slægt - har fundet en del i kirkebøgerne; men også på en hjemmeside, som jeg fandt på nettet og på DIS.
Kunne godt tænke mig at følge Frits/Friederich Johann Wilhelm Wulff videre ned til Mechlenburg-Schwerin; men er lidt på "Herrens Mark".
Kender nogen familien?

Hej Charlotte

Det kunne se ud til at være min familie. Frederich Johan Wilhelm Wulff født 9 dec. 1849 i Amalienhof, Mecklenburg Schwerin, Tyskland. Hans far: Hans Heinrich Vollera Wulff, født 1823 -25, Mecklenburg Schwerin, blev gift med Marie Sofie Christine Tuck, født 1824 Amalienhof, Schwerin. (Far: Johan Tuck).

Hans og Marie fik 7 børn, hvoraf een er min oldefar Georg Wulff...som blev gift med Petrea Christiansen. De fik 11 børn. En af den er min farmor, Nielsine Marie Wulff...

PS:Hans Heinrich Vollera Wulff f. 1825 i Mecklenburg Schwerin død, den 8. juni, 1874 i Flade Sogn og
begravet den 14. juni 1874 på Flade Kirkegård. Flade, Horns, Hjørring, opslag 270.


Med venlig hilsen,

Nanna  Mercer

Hanne Fisker

Godmorgen

Hej Nanna Mercer

Velkommen i tråden!

Håber at Charlotte Almar ser dit indlæg.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Nanna Mercer

Tak, Hanne.

Jeg har skrevet en en lille hilsen til Charlotte via medlemssiden.

Via Internettet, har jeg fundet SÅ mange Wulff familiemedlemmer. Det er bare skønt!

Hilsen

Nanna

Hanne Fisker

Selv tak Nanna

Godt at du er heldig med dine Wulffs

Hilsen
Hanne

Hanne Fisker

Godaften til alle

Jeg har i øjeblikket et problem med min hjemmeside der ikke vises rigtig.

Hvis det på nogen måde genere jer når i besøger den må i gerne kontakte mig.

En ny stor familie: Joseph Wulffs er lagt op.

Med venlig hilsen
Hanne fisker

Leif Bærtelsen

Hej Hanne

Her har du et link til Richters dødsfald, der er en hel del Wulf'er.
100 års Dødsfald i Danmark (1791-1890) http://www.rosekamp.dk/V_Richter_All/Start.htm

Måske kender du siden, men så er der måske andre der kan få glæde af linket.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Hanne Fisker

Godaften Leif Bærtelsen

Tak fordi du lagde dette link ind.
Jo jeg kender godt siden men har ikke rigtig kigget på den endnu, men det vil jeg da lige gøre i morgen.

MVH
Hanne Fisker

PS. der er lagt fire familier Wulff op på min hjemmeside.
Jeg prøver at ligger noget ind hver dag men da jeg også har mine egne aner at finde vil der være nogle dage hvor det er lidt småt med nyt.
Hilsen Hanne