opslag i my heritage Christian Mauritz Valdemar Schmidt født 1855

Startet af Gitte Balshøj, 18 Maj 2018 - 22:39

Forrige emne - Næste emne

Gitte Balshøj

da jeg har kontakt med et barnebarn til Christian Mauritz Valdemar Schmidt som bor i U.S.A  men kommer på besøg i Danmark til septemper vil jeg gerne hjælpe ham med at finde noget om hans danske familie  der ligger et billede af ham på myheritage Christian Mauritz Valdemar Schmidt var gift med Hansigne Marthea Sonne  fra Rønne men da jeg ikke er medlem kan jeg ikke gå ind og se siden er der en der kan hjælpe
M.V.H. Gitte Balshøj
Med venlig hilsen
Gitte Balshøj

Inger Toudal


http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2350594&searchname=polit_adv

Christian Mouritz Valdemar Schmidt, 18-12-1858, København
Stillinger: Direktør
Ægtefælle
Hansine Marthæa Schmidt, 24-7-1864, Rønne
Adresser
1-5-1913: Fra Charlottenlund til Vesterbrogade 37, 3. tv.
1-11-1918: Vesterbrogade 37, 3. tv.

FT-1916: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=73243#73243,13195757 - nederst

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Balshøj

tak Inger toudal

Folketællingen havde jeg, men ikke  politiets registerblade keg kan se han står som direktør det jeg har fundet om ham er at han er telegrafbestyrer det jeg gerne vil have  hjælp til er et opslag i my heritage hvor der er et billede af ham
V.H. Gitte Balshøj
Med venlig hilsen
Gitte Balshøj

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Leif Sommerdal

Han er også som fhv. telegrafbestyrer i FT-1925 og FT-1930 på Grüts alle 4 i Gentofte
Viet 2. April 1880 i Vor Frue i København
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gitte Balshøj

tak ja det var det billede jeg havde set jeg er interessert om der skulle ligge  billeder inde på siden af hans hustru  eller andre oplysninger
endnu gang tak for billedet
Med venlig hilsen
Gitte Balshøj

Leif Sommerdal

Der ligger andre oplysninger, men at begynde at nævne dem alle er måske lidt meget forlangt.
Hvad har du i forvejen?

Der er et billede af Christians farfar.

Hvilken gren hører din gæst under?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gitte Balshøj

min gæst er søn af Gilbert Correye Asck Nielsen som rejste til USA som ung

hans far var Rasmus  Nielsen Asck og  Valborg Emilie Elisabeth  Schmidt
,
de havde følgende børn : Axel Johan Emil  Ivan Schmidt, Emil Sonne Schmidt  Osvald Bertel Valdemar Schmidt , Dagmar Senta Schmidt

hans  mors forældre var Christian Mauritz Valdemar Schmidt  søn af Soren Emil Wentzel Schmidt  Fuldmægtig i Finansministeriet,

og Hansine Martha Sonne  datter af Evan sonne hvis brødre var med til at starte Søholm Keramik på Bornholm

du skrev at der  lagde en billede af Christian´farfar  den har jeg fundet på nettet det er af  Mauritz Rasmussen Schmidt ?


det kunne være dejligt hvis du vil hjælpe  med at finde nogle oplysninger om familien

M.V.H. Giite Balshøj

Med venlig hilsen
Gitte Balshøj

Michel LENTZ

Hello   

I am looking for a certain  W C M Schmidt, Belgian "cousin" of Dagmar Emilie Sonne Schmidt, *1.10.1910

Schmidt was almost of the same age as Dagmar, living in Brussels and Den Haag, v. Hogenhoucklaan 15, working in 1939 for the ARBED, ex-Ritmeester van de Huzaren and manager of the Hotel Royal, Badhuisweg 1, in Scheveningen.


Any information would be greatly appreciated.
 
mike 64