Jes Peters & Ukendt NN. Fader til Peter Peters.

Startet af Magnus T.J.Johansen, 24 Maj 2018 - 07:19

Forrige emne - Næste emne

Magnus T.J.Johansen

 

                Hej. Jeg søger på en mand der hedder på Tysk : Jes (JeB) Peters gift med Ukendt : NN.  Han er fader til Peter Peters der skal være ejer af et (på english : Guesthouse ) på Landet i området Bergenhusen i Tyskland. Han er gift 7 Feb. 1755  med en Elsabe Catharina Engelland b. - død og begravet den 10 Januar 1762 Bergenhusen , Tyskland . Dette drejer sig om Schleswig - Holstein hvor man bruger mest Flensburg Archiv  , Friedrichstadt og Ev. Luther Nordkirche  ved  henvendelser om Slægt i Tyskland .

                 Ved nogen besked om Jes Peters ,  føde dato og oplysninger om hans kones navn. ?

                               MVH. Magnus T.J.Johansen i Sørvåg på Færøerne.

                       Ps.! Denne Peter Peters var gift 4 gange først med Wiebke Sieverts 20 Oct. 1752 i Bergenhusen . DE.  Næste gifte var 7 Feb .  1755 med Elsabe Catharina Engelland  og tredje gifte med Magdalena Christina BØRM  21 Oct. 1763 og fjerde gifte den 2 December 1768  med Catharina Christina FRAHM  Peter døde 24 . March 1795 Bergenhusen i DE. Denne sidste havde en søn med Peter : Hans Jurgen Peters 1. May 1771.

Ruth Neumeister


Magnus T.J.Johansen

 

   Hej , Ruth , Tak for svar . Ikke så dårlig Ide du kom med . Jeg prøver den vej via din LINK fra Bergenhusen i Tyskland.


                      MVH. Magnus T.J.Johansen - Særvåg på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen



   Desværre jeg prøvede og fik den mail tilbage lige i hovedet . Mail dilevery . Failed osv.

        MVH. Magnus Johansen - Faroer Inseln.

Ruth Neumeister

ØV.

Så er der vist kun den "gammeldaws" vej: At skrive et brev:

Kirchenkreisamt Schlesig
Norderdomstraße 6
DE - 24861 Schleswig

Hilsen Ruth

Magnus T.J.Johansen



     Hej , Ruth . Jeg kommer i tanker om at jeg har prøvet denne process før og fik nok den besked at henvende mig andre steder hen.

                       Jeg har skrivet til Hamburg som manager mine Mails videre til Pinneberg Archive  . Det skal komme derfra om Jacob Bendix , forde han var vist fra Uetersen i Tyskland . Men undskyld mig for  de forige mails (inlæg )  handler om Peter Peters som Hoveds EMNE og nu kommer jeg med  Jacob Bendix fra Uetersen . Jeg skal betale 15 Euro for hver halv time arbejde og 80 Euro for Kopier stk. nok på regning,  da de ikke sender via snail mail , men over internettet det jeg ønsker. En international GIRO Blanket,  eller via en af deres Pay/site , men har også hørt at det duer ikke fra Udland med Kort betalning. Sidst,  var vist en International GIRO fra Flensburg.

                        Men nu prøver jeg og træffe 2. Fluer med et smæk. Altså alle mine Forfædre i Tyskland.

                                  MVH. Magnus Johansen - Sørvåg på Færøerne. 

Magnus T.J.Johansen



    Jeg har en lille bemærkning til disse  forige indlæg om Peter Peters.

    Det er at det første gang var kommet så langt at den Tyske business manager for Friedrichstadt Hirsch Family Tree ville skrive under på et Certificate om at mit Familie Træ var korrect opsat mod betalning på omkring 2000 tusind kroner og blive optaget i deres Web Side hos deres Hirsch Træ i Tyskland , men jeg sagde nej til det tilbud , også af den grund at jeg var ikke helt fornøjet med pengene og Familie Træets søgninger der var opsat .  Nogle siger at det stemmer , andre en Arkiv leder i Tyskland sagde det var ikke de mennesker , men træet så helt anderledes ud i virkeligheden . Det var at Peter Peters hed alias de La Pierre  der  origin kom fra Flanders i Frankrige og at Elsabe ,  Peters kone hed Gibbon til Pigenavn fra Canterbury i England . Jacob Bendix far skulle så være Benedictus Baruch Wolf Goldsmit Cassel  Levie , Hessen  i Tyskland. Som nok er helt forkert opsat . Når jeg får svar får vi se hvordan det hænger sammen med mit Familie Træ til sidst.

                                  http://www.myheritage.com   the Johansen´s Web site under den danske version ( dk) .

                                                 MVH. Magnus T.J.Johansen - Sørvåg på Færøerne.

Ruth Neumeister

Hold da op. Med de priser, kan det godt gå hen og blive meget dyrt, og så er det ikke engang sikkert, at de finder noget, du kan bruge.

Prøv lige at læse denne tråd. Der står noget interessant vedr. familysearch.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=122091.0

Hilsen Ruth

Magnus T.J.Johansen

   

     Desværre Ruth . Jeg får ikke åbnet de LINKE du henviser til uden og Registrere mig indenfor MORMON Family Search som jeg ikke sådan uden videre intereserer mig .

     Hør her ; jeg skal bare have at vide hvem der var Forældre til Peter Peters og hans kone Elsabe Catharina Engelland . Ser ud til at være et bid på krogen med de : Jes (JeB) Peters og hans ukendte kone NN. Peters.
     Det vil sige søge efter : Kirke Copy´s og en eventuel forklaring i deres Arkiver i Tyskland. Jeg kan ellers nu mindes noget om at de mennesker fandtes ikke i de almindelige Kirkebøgerne , men var inde et sted hos andre samlinger i arkivet der endte ud i den Blå luft som en Blindgade - skiltning , lige i armerne af den Jødiske Menighed , muligvis i området omkring Hamburg eller Frankfurt am Main i Tyskland. Muligvis måtte Jødene længere tilbage for og finde tråde om Emnet til en vis person der muligvis hed Hans Goldschmidt eller et helt andet navn. Gretje Goldschmidt etc.   

         Her er noget med : http://www.erfde.com    med NAVNE INDEX osv. man kan lede længe på.
                                                                          MVH. Magnus - Sørvåg på Færøerne. 

Magnus T.J.Johansen

 

     Lige et Tips til  - Ruth .   : Du kan prøve for mig på denne Tyske Link : http://www.archion.de   Jeg har prøvet på de Navne , men der er ikke bid endnu på krogen .  Muligvis kan du finde noget jeg ikke har tænkt over.

                                  Det er med eget Username og Password til den Digitale Data Base for Genealogical Research i Tyskland.

                                  MVH. Magnus - Sørvåg på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

 

   Det ser ud til at man er nødt til og registrere sig for mindst en Måned ad gangen muligvis på Trial (prøve) for videre søgninger for og få noget og vide overhovedet.  Altså på denne LINKEN . http://www.archion.de   og skifte til Engelsk Sprog om mam ikke kan Tysk sprog .
                         MVH. Magnus - Sørvåg på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


    Hej, igen . Lidt siden sidst. Men det ser ud til at jeg kan vente mig svar engang i næste uge hvem mine Forfædres  , Forældre var . En Arkivar er sat til at varetage mine interesser i Tyskland  og søge , jeg er bare bedt om og vente lidt til . Håber bare  det ikke  bliver (for) dyrt for mig. Det drejer sig om to timer hver Ondsdag  eller Thorsdag  imellem ca. 10:00 og 13:00  i Tyskland. Hver halv påbegyndt koster 15 Euro og Bank flytning 10 Euro , plus Kopier og eventuel Bio om personerne  omkring  80 Euro tilsammen.

     Forde det ser ud til at jeg må behandles manuelt via Arkivar , da systemet ikke virker fra min PC på Færøerne heller ikke ved betalning på 159 ,00 Danske kroner i Euro . Nok det at Færøerne er udenfor United Nation EEC og Danmark inden for , så det gælder ikke i Tyskland for Færøerne teknist set heller . Blokeret for færinger , faktisk.

                               MVH. Magnus T. J. Johansen - Sørvåg på Færøerne.

Ruth Neumeister

Det lyder spændende Magnus.
Jeg håber, at arkivaren finder noget i en fart, så du ikke skal betale alt for meget.

Hilsen Ruth

Magnus T.J.Johansen



     Hej , igen Ruth til sidst på min søgen i Tyskland.

             Arkivaren Iliona Buck & Sonja Annacker har intet fundet på mine få oplysninger i Pinneberg i Uetersen hvor Jacob Bendix og kone Elisabeth Bendix skulle være fra efter Kirke - bog - Kopiernes tekst.

             Hun hilsen mig derfor alt det bedste i min videre søgen på Internettet osv. Jeg tror at jeg må finde problemet i Danmark isteden for muligvis . Hos Jøderne i København , men det ved jeg er yderst farligt og fås med . Den ene hed Anna Margretha Kiebenick  28 Mars  1819 Friedrichstadt , stavet på Tysk  altså Efternavnet og manden Engel Daniel Kiebenick , Sykkel hjul mager ser det ud til at han var . Hans Far hed Friedrich Wilhelm Kiebenick  1770 gift med Anna eller bare Ane Hansdatter 1742  . Anna M. Kiebenick var ellers gift i Vor Frues Kirke i København med Chresten Jensen Andreasen 10 Oct. 1815 Vraaby Rømø ,  søn til Andreas Arentzen fra Havneby  RØMØ 1794- 31 Jan. 1872  - ved Thønder (før Ribe)  Amt nær ved Ballum i Danmark ved den Tyske Grænse- kontrollen .

                            Måske jeg kan få hjælp ved min søgning fra Danmark . ?  MVH. Magnus T.J.Johansen , Sørvåg på Færøerne.


Ruth Neumeister

Jeg har, uden resultat, ledt lidt rundt i Tyskland efter navnet Kiebenick.

Det har fået mig til at tænke på "Köpenick", der dengang var en slvstændig by, men i dag en del af Berlin.
Kunne dine Kiebenicker evt. stamme fra Köpenick?

Hilsen Ruth

Magnus T.J.Johansen


     Hej, igen RUTH.
                   Jeg har nu henvendt mig til den Danske Jøde Side for Jødernes Historie . Der på Facebook har jeg fået noget og vide om foreksempel en der hedder Fraucke muligvis født Icken Fraucke 1699 hvis far var nok Icken Hinrich ca. 1690 står det. Fraucke var kone til Abraham Pohl i Holztkathe  og havde en datter Maria gift med Ludwig Thams og fik 5 børn. Hendes far var Hans Jebsen og moren Gretje Goldschmidt. Der står i kopiet ellers at Fraucke var født Jebsen , så det er muligvis en anden Fraucke Icken datter til Icken Hinrich der har forbindelser til Marx Goldschmidt fater til Hans Goldschmidt Wohlde i Tyskland. Dette er muligvis befolkningen i omkring min Peter Peters og Elsabe Engelandten osv.

                                      MVH. Magnus. Sørvåg på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


     RUTH , igen. 

                Nej , jeg er holdt op med og bruge fantasy i forbindelse med Slægtsforskningen jeg nu har for . Købenick , nej Berlin det tror jeg ikke. Har ellers hørt at Kiebenick er et Efternavn  fra Holland , men ikke ordelig konfirmeret (Confirm).

                                   MVH. Magnus .

Magnus T.J.Johansen

 

    Hej Ruth . Igen , nu er der nyheder om mine Tyske Forfædre . Jeg har akkurat i dag 9 July modtaget 5 Nye Church Book kopier fra Flesburg Archiv .  Så nu går jeg muligvis i gang med og Oversætte til almindelig Print Skrift de Kopierne plus Forklaring på Regningen. Osv. Johann Henrich Herzner fader til Johann Nicolas Herzner; den ene  gift med Anna  Jacobs osv. Men nu får vi se hvordan selve oversættelsen lyder.                              MVH. Magnus Johansen - Sørvåg på Færøerne.