Frede Pihls son Karsten hur finner jag honom

Startet af Mogens H Andersson, 24 Maj 2018 - 20:37

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej

Frede Pihl född Christensen 17.8.1932 i Gröndal sogn och död 16.10.2010 i Natanael sogn båda i Köbenhavn. Hur hittar jag uppgifter om fru och barn?

Sonen heter Karsten i förnamn och troligtvis Pihl i efternamn, men han kan också heta Larsen efter sin mor Bente Larsen. Larsen och Pihl var inte gifta med varandra.

Mvh

Mogens

Else Skovbo Jensen

Hej
www.krak.dk finder jeg en mand med navnet Karsten Pihl . Han bor i nærheden af Vordingborg. Den præcise adresse står på KRAK, men der kan jo være flere med det navn.

mvh
Else

Inger Toudal

#2

Frede Ludvig Pihl, f. 17. aug. 1932 i Grøndals sogn, dør 2009 (fundet i Statstidende ved at google "Frede Ludvig Pihl"):

Cpr.nr. 170832XXXX
Dødsdato 23.12.2009
Frede Ludvig Pihl

- indtil 1976 hed han Frede Ludvig Christensen.

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22frede%20ludvig%20christensen%22

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mogens H Andersson

Hej,
Ja, det är säkert rätt Frede, även om dödsdagen är olika. Dock hittar jag inte Frede Pihl i Statstidende. Vad det gäller min kusin Karsten är han troligtvis född runt 1960, men det är inte möjligt att hitta honom utan att veta hans cpr.nr och vet man inte vilket sogn eller gatuadress är det som att leta efter en nål i en höstack, men jag frågar Borgerservice om de har uppgifter som kan föra mig vidare.

Jag har naturligtvis kontaktat Karsten i Vordingborg, men inte fått svar. Han har en son som heter Marcus och Fredes fru Lene bor någonstans i Köbenhavn.

Tack för tips och ideer!

Mvh

Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

I dag har jag tillbringat dagen på Köbenhavns Borgerservice och Den Sorte Diamant och blivit nästan innelåst utanför Rigsarkivet...

På Borgerservice sökte jag efter två personer och fick uppgifter på en, men min kusin Ulla Andersen kunde de inte finna, mest på grund av att det var ett vanligt efternamn, som jag uppfattade situationen...

Jag känner till hur det fungerar i Sverige och det visade sig att det i princip var samma i Danmark. På så sätt fick jag reda på min faetter Carsten, som hade bytt sitt efternamn.

Dock fick jag inte uppgift när han var född och inte heller adressen till Fredes fru Lene...


Mvh

Mogens