Hjælp til at finde dødsdato for Sophie Dortea Hamann gift Schulz og Bonde

Startet af Randy Bonde, 28 Maj 2018 - 20:03

Forrige emne - Næste emne

Randy Bonde

Sophie var tysker og født 10. februar 1891 i Schendorf, Tyskland.
Gift 2. gang med Peter Bonde - min mands bedstefar -  Borgerligt viet i Bur 27. oktober 1944. Peter Bonde dør 5. juli 1960 i Gråsten og Begraves 9. juli 1960 på Rinkenæs Ny Kirkegård. Parrets sidste fælles bopæl: Konkel 2, Gråsten. Det har ikke været muligt at finde Sophies dødsdato efter 1960.
Venlig hilsen
Randy Bonde


Randy Bonde

Randy Bonde

Hun skulle på et tidspunkt efter 1960 have boet i Gammelgab ved Broager.

Mvh
og håb om held med løsninger

Randy
Randy Bonde

John Gummer Andrea

Hejsa, har Du prøvet et kirkekontor i området ved Gammelgab ? - eller hvis Du kan få adgang til avisarkiver i området ?

Randy Bonde

Jeg har været på Ringsted Bibliotek, hvor jeg var heldig at få følgende oplysninger om  Sophie Bonde fra avisen Sønderjyden Aktuelt 24. juli 1974, hvor der bl.a.  stod: Sophie Dorothea Bonde er død 83 år på Gråsten Plejehjem.
Efter hendes mand Peter Bondes død i 1960 blev hun boende i Konkel, indtil hun i 1973 fik ophold på alderdomshjemmet i Gråsten. Hun efterlader sig tre børn.
Det har ikke været muligt at finde hendes nøjagtige dødsdato og begravelsesplads, som må være omkring 24. juli 1974. 
Det har ikke været muligt at få det bekræftet ved Borgerservice i Sønderborg samt i registeret på Gråsten Plejehjem.
Mvh
Randy Bonde
Randy Bonde

John Gummer Andrea

Godt så, nu fik Du lidt mere viden.
Venlig hilsen og god dag fra John Andrea.

Randy Bonde

Gift: 27.10.1944 i Bur ved Ringkøbing

Død: 22.7.1974 på Konkel 14 i Gråsten

Begravet: ? samt dato

Mvh

Randy Bonde
Randy Bonde

John Gummer Andrea

Det er så nyt, så Du må prøve på kirkekontoret !
Venlig hilsen
John G. Andrea.

Randy Bonde

Mærkeligt nok, er der ingen oplysninger på Kirkekontoret for Graasten.
End ikke kontoret for plejehjemmet har noteret, hvor Sophie er blevet begravet.
Måske jeg skal søge hos Landsarkivet i Aabenraa?
Mvh

Randy Bonde
Randy Bonde

Kurt Arne Empacher

Hej Randy
Det er selvfølgelig før vi fik personnummer ,men du kan være heldig med Borgerservice i Kommunen hvor hun dør ?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher