Folmer Grant Pedersen født i Californien 28. juni 1899

Startet af Anette Eriksen, 16 Jun 2018 - 20:33

Forrige emne - Næste emne

Anette Eriksen

Hej derude.

Folmer Grant Pedersen er født i Californien den 28. juni 1899 af danske forældre, Jakob og Cathrine Pedersen. Begge var født i Danmark og udvandrede i 1888. Har nogenlunde styr på dem i USA, hvor jeg også finder Folmer i Census fra 1920. De har fået ham sent, som hhv. 43 og 40 årige. I USA finder jeg ikke andre børn end Folmer. Kan se at Folmer har været draftet til WW1 og i hans ansøgning om pas, står der at han er blevet skudt i højre skulder. Han har været i Danmark, hvorfra han rejser tilbage til USA i 1924.

I 1944 befinder Folmer sig i Vallensbæk, hvor han bl.a. køber en ejendom på Gammel Køge Landevej 888 - ved busendestationen ved stoppested 18. Han køber stedet sammen med frk. Clara Jensen, som også ejer et hus på Sandvejen/Bækkeskovvej i Vallensbæk. Her bor parret sammen. I huset ved endestatione åbnede parret en kaffebar og ishus. Stedet hed Grants bar og lå der fra ca. 1944 til 1965.

Jeg vil rigtig gerne vide mere om Folmer Grant Pedersen i tiden fra 1924 til 1944 også gerne hvor/hvornår han er død (ca. 1963) Har søgt i mange danske kilder uden at finde ham.

Håber nogen måske kan finde ham.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Lisa Petersen

Hej Anette

Der findes en Grant F. Pedersen, som døde 7/12-1961, 62 år gl., født i San Francisco, på danske Brodersamfundets dødsregister på nettet.  Står der ikke, hvor han er død.

https://www.danishmuseum.org/pdfs/danish-brotherhood-sisterhood/deaths-pedersen.pdf

Folmer G. Pedersen, som født 1899 i San Francisco, døde i 1961, var medlemmer #419 af DBA Loge 318 i København.  (rul ned på siden for linket til excel-filen)

https://www.danishmuseum.org/Default.aspx?PageID=16974286&A=SearchResult&SearchID=7304006&ObjectID=16974286&ObjectType=1

Jeg håber, det er en lille hjælp.

Lisa Petersen
ved Washington, D.C.

Mette R Francke

Hei

Fra ancestry
Name:   Folmer G Pedersen
Residence Year:   1934-1938
Street address:   Drvr. 320 Burney Modesto
Residence Place:   Stanislaus, California, USA
Party Affiliation:   Democrat
Occupation:   Stage
Mette R Francke

Anette Eriksen

Kære Lisa og Mette.

1.000 tak for det, I har fundet.

Mange hilsner
Anette Eriksen