Opslag MyHeritage - vielse Kaj Albert Ludvig Holst

Startet af Lars Erik Bryld, 17 Jun 2018 - 17:49

Forrige emne - Næste emne

Lars Erik Bryld

Kære alle,

Har nogen et fungerende abb på MyHeritage og kan slå en vielse i 1948 op for mig?

Jeg er interesseret i Kaj Albert Ludvig Holst, f 14-02-1907 Mariedal sogn, d 23-07-1993 (ifølge aneguf) og øjensynligt i 1948 kortvarigt gift med Solveig Nielsen, senere (1956) gift Skjøtt Laursen, ifølge https://www.myheritage.dk/names/solveig_holst.

Kan nogen hjælpe med vielsesstedet, så jeg måske kan finde ud af noget mere om Kaj Albert Ludvig Holst?

På forhånd tak.

Kate Nielsen

Hej Lars Erik

Godthåb, København: http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=150480&side=218 den tredie.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Lars Erik Bryld


Marie Bernard

Kære Lars Erik

Ang.: Kaj Ludvig Albert Holst, f. 14. februar 1907 på Frederiksberg.

Jeg har et postkort sendt 14. juni 1911 fra min oldemors stedmoder i København til min oldemor,  som var på ferie hos familie på landet.
Postkortet er et billede af en kul-,  koks- og brændeforretning i København. (Jeg ved endnu ikke, hvilken gade).
På kortet står 2 voksne kvinder og 2 børn, en stor pige og en lille dreng, foran forretningen.

Efter fødselsdags hilsenen bagpå kortet står:

Du hilses fra os alle
Far Mor Ingeborg Kaj

Efter megen søgen på folketællinger, FamilySearch og alt-muligt fandt jeg omsider frem til, at den lille dreng i korte bukser, stribet bluse og ballade-hat er Kaj Ludvig Albert Holst. (Pigens identitet fandt jeg også).

Børnene må have været plejebørn i familien.
Kaj har været en heldig lille knægt. Min oldemors stedmoder (hendes egen mor døde) var så kærligt et væsen, at der går frasagn om det, og min bedstemor blev opkaldt efter hende. Se, dét er en plejemor at have.

Ved du noget om, hvorfor Kaj var i pleje?
Er du interesseret i kopi af kortet ?

Venlig hilsen, Marie




Marie Bernard

Kaj var sikkert i pleje, fordi mor var død - eller forældrene skilt.
Faderen gifter sig jo igen 1. maj 1911.

Marie Bernard

På FT 1921 Nyvej 6 bor Kaj hjemme hos far og ny kone.