Geni.com

Startet af Helen Larsen, 21 Jun 2018 - 21:43

Forrige emne - Næste emne

Helen Larsen

Godaften :)

Er der mon en der ved om man kan importere GEDCOM fil til Geni.com. Jeg er blevet lidt (meget) træt af Myheritage og deres påtrængende telefoniske adfærd, så vil egentlig gerne flytte mine slægtsoplysninger. Har også kigget på Legacy, men kan ikke vurdere hvilket der er bedst. Nogle gode råd?

Hilsen
Helen

Jørn Christiansen

Hej Helen
Hvis du lægger din database/gedcom op på Geni.com, så bliver den lagt sammen med alle de mere end 122 millioner andre personer i databasen, og så er så som så med din indflydelse selvom du betaler et PRO abonnement.
Jeg kan anbefale Legacy, men hvis du vil have dine data på nettet, hvad Legacy godt kan, så skal du have din egen hjemmeside.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Helen Larsen

Hej Jørn

Tak for det. Vil jo helst selv have kontrol over mine oplysninger, og finder det ærgerligt hvis andre kan ændre i dem. Jeg bruger meget tid på at chekke oplysninger og om de er rigtige. Finder også fejl, både på nettet og i private samlinger.

Findes der noget jeg kan bruge på egen hjemmeside, tænker en form for skabelon eller andet?

Hilsen Helen

Anne Marie Holck

Citat fra: Helen Mølgaard Larsen [10275] Dato 22 Jun 2018 - 13:54
Hej Jørn

Tak for det. Vil jo helst selv have kontrol over mine oplysninger, og finder det ærgerligt hvis andre kan ændre i dem. Jeg bruger meget tid på at chekke oplysninger og om de er rigtige. Finder også fejl, både på nettet og i private samlinger.

Findes der noget jeg kan bruge på egen hjemmeside, tænker en form for skabelon eller andet?

Hilsen Helen

Legacy kan danne hjemmeside ud fra flere forskellige skabeloner, som blot skal uploades til dit webhotel, men du kan f.eks. også bruge tng, som er brugt af mange. Det har også adskillige skabeloner, og så uploader du en gedcom-fil fra Legacy.

Helen Larsen

Hej Anne Marie
Tak for svar  :)
Hilsen
Helen

Grethe Leerbech

Hej Helen

jeg bruger Geni.com.  Og er tilfreds hermed.
Når man lægger data ind, kan andre IKKE ændre i dataene: men de kan som på andre hjemmesider og fora "Snuppe" oplysningerne til eget brug, og læse dem med mindre du gør dem "private" eller kun sikrer adgang for "medlemmer af din side" ligesom MyHeritage.

mvh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Jørn Christiansen

Citat fra: Grethe Leerbech [814] Dato 25 Jun 2018 - 13:14

Når man lægger data ind, kan andre IKKE ændre i dataene:
Det er ikke min erfaring med Geni, jeg har brugt megen tid på, at rydde op efter andres hærgen i det jeg har indført. Jeg har flere gange måttet have hjælp fra en Curator eller Geni team for at rette fejl.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Kathrine Tobiasen

Geni er jo opkøbt af MyHeritage, så måske følger aben med?

Jeg havde et medlemskab for nogle år siden, men blev så træt af det, at jeg meldte mig ud. Man blev hele tiden opfordret til at samarbejde med andre, der forskede i samme slægter; en smuk tanke, men samarbejdet bestod i, at slægtstræerne blev lagt sammen - og det gav rod, når andre var for ukritiske i deres arbejde. Man mistede på uheldig vis kontrollen med sin egen forskning. Jeg må retfærdigvis nævne, at jeg ikke ved, om det stadig fungerer på samme måde.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Lis B. Jensen

Hej

jeg er helt enig med Katrine.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Helen Larsen

Hej alle

Tak for deling af jeres tanker og oplevelser.  :) Jeg har besluttet at købe Legacy, så jeg har adgang til alt. Jeg har fået mine filer flyttet, så nu skal jeg bare lære programmet helt.

Hilsen
Helen

Jørn Christiansen

Tillykke med det Helen, det bliver du glad for.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Anne Marie Holck

Citat fra: Helen Mølgaard Larsen [10275] Dato 26 Jun 2018 - 16:09
Hej alle

Tak for deling af jeres tanker og oplevelser.  :) Jeg har besluttet at købe Legacy, så jeg har adgang til alt. Jeg har fået mine filer flyttet, så nu skal jeg bare lære programmet helt.

Hilsen
Helen

Der er hjælp at hente her http://legacydansk.com/forum/index.php og hvis du er på Facebook her https://www.facebook.com/groups/198010627281215/?ref=bookmarks

Helen Larsen

Tak for links Anne Marie :)