Sønderborg amt - opholdstilladelser udstedt i perioden 1935/38 - 1942, hvor ?

Startet af Christian Konstmann Autzen, 23 Jun 2018 - 11:02

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger en opholdstilladelse for Friedrich Schmidt, født 28. oktober 1914 i Tyskland (udlandet).

Han bliver gift den 6. januar 1941 i Nybøl i Sønderborg amt - ved borgerlig vielse, med Katrine Jørgensen, født 3. oktober 1922 i Vester Sottrup sogn, Sønderborg amt. Deres første barn får navnet Sonja, født ca. 1941/42 (måske efter farmor) - de andre 2 børn får navn, som ikke er fra forældrekredsen.

Han skulle have aftjent sin værnepligt (i Tyskland) før han ankom til Danmark, og han vil derfor givet først være indvandret til Danmark fra 1935 og frem til 1941.

Det er oplysninger om hans fødselssogn og evt. hans forældres navne, som har min interesse.

På forhånd tak

Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.