Opslag i FT

Startet af Kirsten Ørum, 10 Jul 2018 - 22:43

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Jeg leder efter Elisa Marie Jessen f. 6. maj 1879 Nykøbing Mors Thisted Amt

og datteren Mette Katrine Kristiane Jessen f. 3. juni 1898 smst.


Oplysninger om datteren er det vigtigste, hvis altså det lader sig gøre.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum




Inger Toudal


Måske har du denne FT-1901, Nykøbing Mors: https://www.danishfamilysearch.dk/cid18418343

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Britta Hansen

#2
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

#3
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


Kirsten Ørum

Kære Britta og Inger

Mange tak for alt sammen.

Det var min forestilling, at datteren skulle ende i Aarhus, men hvordan havde jeg ikke løsningen til.

Men at moderen med den ekstra familie havde jeg ikke regnet med endte i Aarhus.




Jeg er meget taknemmelig for at få brikkerne på plads. Tilmed at få anvist en ny søgemulighed.


Hilsen
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej Britta

Jeg har svært ved at få Family search til at fungere. Hvis du kan huske gadenavnet for henholdsvis Esbjerg 1911 og Aarhus 1916, så finder jeg dem selv på AO.


Hilsen
Kirsten



Lis B. Jensen

Hej

Gadenavnet i 1911 er Haraldsgade 8.

Når du er inde på opslagene i FS kan du bruge pol th. eller pil tv for at få gadenavnet
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Mange tak for uddybning af gaderne er - som jeg har forstået det - følgende

FT 1911 Haraldsgade 8 Esbjerg

FT 1916 er familien Jessen fraflyttet Esbjerg til Aarhus, Sølystgade




Mht, Family Search, så er det en fin med besværlig søgemulighed - i hvert fald for mig. Dejligt at der jeg kloge hoveder på DIS, som mestrer det.



Kirsten



Kirsten Ørum

Hej

Måske der er nogen blandt hjælperne, som kan bidrage med hjælp til af finde Abraham Jessens kone, Lovise Marie f. Møller, død mellem FT 1901 Nykøbing Mors og

FT 1911 Esbjerg.

Det kan sagtens være, jeg har overset et hint.

Mvh
Kirsten Ørum

Inger Toudal

#11

Abraham Jessen er enkemand ved FT-1901:

Navn:   Abraham Jessen   Køn:   M
Fødselsdato:   18380907   Civilstand:   E
Stilling i husstanden:   Husfader   Fødested:   Nordby Fanø, Ribe Amt
Erhverv:   Forhv. skibsfører, nu bademester om sommeren, faar alderdomsunderstøttelse   Arbejdsgiver:   Morsø Strandbad, arbejdsløs
Kildehenvisning:   Hovedliste   Trossamfund:   Folkekirken
Ejerens navn:   N. C. Christensen
Forhus/baghus:   Forhus, stuen
Flyttet til kommunen:   1863
Sidste opholdssted:   Fanø
Gift hvornår:   1863   Ægtefælle død:   1899
Antal levende børn:   7   Antal døde børn:   4
Kilde:    FT-1901   Husstands-/familienr:   991
Adresse:   Østergade   Gadenr:   47   Matr.nr/adresse:   -
Sogn:    Nykøbing Mors Købstad   Herred:    Morsø Sønder
Amt:    Thisted
Indtastningsnr:    D8824   Løbenr.:    4279

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, , -, 991, FT-1901, D8824
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Abraham Jessen     18380907   E   Husfader  Forhv. skibsfører, nu bademester om sommeren, faar alderdomsunderstøttelse   Nordby Fanø, Ribe Amt  
Elise Marie Jessen     18790506     U      Datter og husholderske      Badejomfru (Svøm...??)      Nykjøbing Mors  
Mette Kathrine Christiane Jessen     18980603     U      Barnebarn            Nykøbing Mors  

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Tak Inger!

- Nåh for den da, så havde jeg overset noget.


Mange tak!

Mvh
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej

Når henses til svarene mht.

FT 1911 Esbjerg Haraldsgade 8 finder jeg Jens Jensen og familie.

FT 1906 smst ingen Jens Jensen


Er det korrekt aflæst?


Mvh
Kirsten


Kirsten Ørum

Hej

Ved ikke, om jeg har flere spørgsmål tilbage, men jeg ku' vældig godt tænke mig at finde ud af, hvor Abraham Jessen, f. 7/9 1838,dør.


Sidst fundet er i FT 1916: FT 1/2 1916 Århus Sølystgade nre.3-61 opslag 77-78 2.sal th.:

I FT 1/2 1921 smst er han "fraværende" om man så må sige.

Jeg har gennelæst Århus Domsogns døde for perioden uden at finde ham død.

Der er ret mange KB i Århus, så hvis nogen har et hint til en genvej til at finde ham, er jeg meget interesseret.

Hilsen
Kirsten

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Hej Gitte


Ja hvorfor ikke. Når den gamle Fanøboer bliver pasningskrævende og skal på plejehjem - så Nykøbring Mors - hvor ellers?

Tusind TAK!



Mange hilsner
Kirsten

Kirsten Ørum

Jeg leder efter 

Elisa Marie Jessen f. 6. maj 1879 Nykøbing Mors Thisted Amt gift Jensens død


Hun er sidst fundet i FT 1930 Lollandsgade 75, Århus, men der bor hun ikke i FT 1940


Jeg har søgt sporadisk i de mange KB i Århus, men for det første er der en del af dem, og for det andet kan hun være død efter 1960.


Måske nogen der ude har et tip.

Mvh
Kirsten

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Tusind tak Gitte!

Så nåede hun at se alle børnene blive voksne.


Virkelig en præstation i den tid hun levede i.


Tak for hjælpen.
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej

Førstefødte Elise Marie og Jens Jensens børn Valdemar Holger (se nedenfor), som i 1930 antager nyt efternavn, har jeg ikke kunnet finde.

Tror måske han ender i storstaden.

Hvis nogen har en god idé til at finde ham - måske bare død, så er jeg meget taknemmelig.

Mvh
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej

Mht. Jessen familien ( Abraham Jessen og Lovise Marie Møller), som ankommer til Nykøbing på Mors i 1863, vil jeg meget gerne ha' hjælp til at finde familien før 1880, som er den første FT jeg har.

Jeg kan ikke bekræfte det, men jeg tror måske Lovise Marie Møllers familie er kommet til Mors også - måske før Jessen.



Mvh
Kirsten






Inger Toudal

#23

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Strandgade, Nr. 218, Forhuus, 49, FT-1870, C9278
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Abraham Jæsen     30     Gift      Huusfader      Sømand      Nørby, Fanø  
Lovise Maria Møller     28     Gift      Huusmoder            Hjarbøk, Viborg Amt
 
Martin Joahn Jæsen     6     Ugift      Søn            Nykjøbing, Jyll.  
Frederike Matilde Jæsen     1     Ugift      Datter            Nykjøbing, Jyll.  

Viet 3. maj 1863: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17148243#188597,31877993 - højre side

Abraham i FT-1860, Guldager sogn: https://www.danishfamilysearch.dk/cid14953177

Ribe, Skast, Guldager, ..bøll?? Bye, Et Huus, 133, FT-1860, D6046
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jes Abrahamsen     47     Gift      Huusf.. Bødker            Fanø 
Maren Johansdatter     51     Gift      hans Kone            Fanø 
Mette Jessen     25     Ugift      deres Børn            Fanø 
Ingeborg Jessen     12     Ugift      deres Børn            Fanø 
Johannes Jessen     6     Ugift      deres Børn            Fanø 
Abraham Jessen     22     Ugift      deres Børn. Styrmand            Fanø     I Vestindien med et Skib fra Altona   

Johan Konrad Kaalster     78     Enkemand      Huusf. Svigerf.. der af ham forsørges            Hanover 

Kunne være Lovise Marie:

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Raadhuuspladsen og Nørregade, Nr. 95, Sidehuus, 66, FT-1855, C9277
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Karen Marie Møller     37     Gift      Væver            Ørding, Th.a.  
Louise Marie Møller     14     Ugift      Hendes datter            Regenstrup??, Wib. A.  
Lars Christian Møller     10     Ugift      Hendes søn            Schals, Wib. A.  
Marie Pethrine Møller     6     Ugift      Hendes datter            Westerbølle, Wib. A.  
Tærkel Christian Møller     3     Ugift      Hendes søn            Westerbølle, Wib. A.  
Lene Madsen     27     Gift      Væver            Seierslev, Th.a.  

Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Østergade, 197, Forhuus, 255-F1, FT-1860, C3093
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Herluf Christian Møller     44     Gift      Huusfader, Fiskehandler            Nykjøbing  
Karen Marie [Møller] f. Christensen     43     Gift      Hustru            Ørum pr. Wiborg
 
Lars Christian [Møller]     15     Ugift      Deres Barn            Schalz  
Marie Petrine [Møller]     9     Ugift      Deres Barn            Wester Bølle  
Terkild Christian [Møller]     8     Ugift      Deres Barn            Wester Bølle  
Ingvaldt Christian [Møller]     3     Ugift      Deres Barn            Nykjøbing  
Birthine Marie Kirstine [Møller]     2     Ugift      Deres Barn            Nykjøbing  

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Tusind TAK Inger!


Hilsen
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej Inger

Lovise Marie Møller og Abraham Jessen ankommer til Nykøbing Mors 1863.

Ifølge https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17148243#188597,31877993 skulle hun være viet 3. maj 1863 - men hvor?


I KB Nykøbing Mors mener jeg ikke, vielsen er anført https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17148243#188597,31877993


Det er en meget utydelig KB, så kan være jeg tager fejl.

Mvh
Kirsten

Inger Toudal


https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125404#167059,28052116 - nr. 7

Han er Ungkarl og Styrmand af Fanø, hun er Pige af Nykjøbing. Den ene forlover er Fiskehandler H.C. Møller af Nykjøbing.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Tak Inger!



Hilsen
Kirsten