Printer HP Photosmart 6520 - er mærkelig

Startet af Grethe Elten Mortensen, 05 Aug 2018 - 17:11

Forrige emne - Næste emne

Grethe Elten Mortensen

Hej

Min printer HP Photosmart 6520

begyndte at "opføre sig mærkelig for et par dage siden, jeg har absolut ikke teknisk
forstand så måske kan jeg få et godt råd her.


Når den skal udskrive Word dokumenter reagerer den som den plejer og starter udskrivning, men der står altså ikke noget på papiret når den er færdig.


Når den skal udskrive Gmail, skriver den kun følgende: Gmail samt mit navn og mailadresse øverst.


Jeg har kontroleret toner og ved ikke hvad jeg nu skal gøre.


Venligst

Grethe Elten Mortensen



Britta Hansen

#1
Hej Grethe

Fandt dette på HP's kundesupport HP DeskJet, Photosmart 6520-printere

Der findes også Forum på HP's side, hvor du kan spørge om hjælp. Klik på "Forummer" i den blå linje.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Grethe Elten Mortensen

Hej

Tusind tak for dit svar. Det vil jeg prøve.

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Grethe Elten Mortensen

Hej Britta

Nu har jeg prøvet din henvisning, men den sorte farve virker stadigvæk ikke. Det er nok desværre noget mere alvorligt galt med maskinen, den har skrevet meget med sort tekst og er efterhånden nok ikke blandt de nyeste.

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Hans Peter Christiansen

Hej Grethe.

Hvis du har skiftet den sorte patron - har du så husket at fjerne beskyttelses tapen ???
Mvh HP

Grethe Elten Mortensen

Hej Hans Peter

Tak for dit svar.

Ja, jeg har fjernet tapen og toner status er fyldt sort toner.

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Hans Peter Christiansen

Hej igen.

Når du har et dokument du vil printe, så prøv at taste på: Ctrl p.

I dialogvinduet der popper op, klik på: Egenskaber.

Klik på Nulstil (hvis der en sådan "knap")

Hvis der er en fane der hedder Papir/kvalitet, prøv at klikke og se om det ser "normalt" ud (farve-sort o.s.v.)
Mvh HP

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg har ikke nogen nulstil.

Alt ser normalt ud og maskinen sender også teksten  til printeren, men der står ikke noget på papiret der kommer .


Grethe Elten Mortensen

Hans Chr. Baagøe

Ud fra beskrivelsen af fejlen, er der en mulighed for, at det er driveren, der fejler, som Hans Peter var inde på.

Der er flere måder at undersøge det på:

I oversigten over "enheder og printere", kan du højreklikke på billedet af din printer, i den menu, der kommer, vælger du "Fejlfinding" (næst nederste punkt). Så vil systemt forsøge at reparere eventuelle fejl og opdatere din driver. Når det er sket, kan du vælge at udskrive en testside.

En anden mulighed er at lave en ændring i opsætningen i driveren. Husk at gemme opsætningen! Derefter ændrer du indstillingen tilbage til det oprindelige, husk igen at gemme opsætningen. Når du har gjort det, er du nogenlunde sikker på, at indstillingerne er, som de vises. Forsøg derefter at udskrive igen med "Udskriv testside".

En tredje mulighed:
Hvis printeren er tilsluttet via et USB-kabel, kan du forsøge at flytte kablet over i et andet USB-stik på PC-en, så vil Hardwaregenkendelsen på PC'en forsøge at installere printeren med forbindelse til "det nye stik".

Printeren funger jo næsten som den skal, når den kan skrive tekst fra Gmail, så problemet ligger formodentlig i noget på PC'en.

Håber et af forslagene kan hjælpe dig.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Grethe Elten Mortensen

Hej Hans
Tak for dit svar.

Jeg har nu  lavet en fejlfinding og får følgende svar - Problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen.

Jeg har prøvet at skifte den sorte toner og udskrevt - Diagnosticering af udskriftskvalitet - blå, rød, gul står fint sort er der kun en lille enkelt srteg, linier og felter er lige.

Jeg prøvede så at udskrive et farvebillede (hvor der ikke forekommer sort), det skrev den pænt ud.

Med hensyn til driver er det ikke noget jeg har forstand på, så måske skal jeg holde mig fra det.

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Hans Peter Christiansen

Hej igen.

Prøv at tage den sorte patron ud - er den "snasket" - eller er der hvor den "klikkes" ned snasket (læs udtværet sort blæk)

Prøv evt. at rense forsigtigt med en vat pind og noget vindusrens.
Mvh HP

Grethe Elten Mortensen

Hej

Tak for dit forslag.

Der er rent og pænt der hvor toneren sidder, men jeg har opdaget noget andet, som jeg vil prøve at forklare:

I stedet for at bruge den sorte toner til udskrift løber farven ud og ligger i bunden af printeren (kan tydeligt ses når jeg lyser ned i printeren med en lommelygte.  Der må vel så være en utæthed et sted (affaldscenteret "lurer").

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Hans Chr. Baagøe

Hej

Jeg har søgt lidt i diverse manualer til din printer, for det er tilsyneladende et kendt problem, din printer er løbet ind i.

Hvis du har brugt fejlsøgningsprogrammet, som der var en henvisning til i det link, som Hans Peter sendte dig, lige som du har forsøgt med et par af mine tidligere forslag, så er det nok ikke et driverproblem, som vi har været inde på.

Jeg fandt følgende udskiftningsvejledning til printerhovedet:
https://support.hp.com/us-en/document/c01763306
Desværre er det nok ikke nemt at få fat i et nyt, men du kan eventuelt undersøge, om der er noget størknet blæk på undersiden af printerhovedet, som så skal fjernes, gerne med sprit og vatpinde.

Ifølge en debat i et teknisk forum, ser det ud som om at rengøring af printerhovedet har hjulpet for andre:
http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?t=12547

I rensevejledningen står der, at blækket i bunden af printeren kan være kommet, hvis printeren har stået ubenyttet i længere tid, uden at være slukket på kontakten på printeren.


Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Grethe Elten Mortensen

Hej


Tak for dine henvisninger

Jeg bruger printeren dagligt og slukker altid på kontakten på printeren. Har rengjort printerhoved, desværre hjalp det ikke.


Det er en ældre printer, så det kan nok ikke betale sig at udskifte printerhovedet. Desværre for det  har været en god printer/scanner/kopimaskine, men som sagt er den brugt rigtig meget.


Venligst
Grethe Elten Mortensen