Hjælp søgning efter Carl Petersen i New York efter 1941

Startet af Anette Funch Thomassen, 07 Aug 2018 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

Anette Funch Thomassen

Jeg søger hjælp til at finde ud af hvad skete der med Carl Petersen efter hans sidste brev 20.02.1941, hvor han opholdte sig på Seamen's Church Institut i New York. Han fortæller i brevet, at han vil ha' hyre på et svensk skib, da alle danske skibe er lagt op, men han venter på at blive rask efter en ulykke hvor han brækkede 4 ribben. Han har opholdt sig over fire mdr. på Seamen's Relief, derefter på City Relief for at komme sig efter ulykken. Han fortæller derudover, at han kun vil sejle Sydamerika pga krigen. Carl Petersen blev født den 12 maj 1881 i Rønne, Bornholm og forlod Danmark omkring 1903-4 - først til Argentina, derefter USA, hvorfra han sejlede som bådsmand i mange år. Han havde i en del år post adresse hos Holm's Hotel i Baltimore. Min farmor skrev til Holm's Hotel i 1947, efter at hun ikke havde modtaget svar på hendes breve gennem krigen og årene efter. Men Holm svarede, at han hellere ikke havde hørt fra ham i mange år. Jeg værdsætte alt den hjælp jeg kan få. Venlig hilsen Anette

Lass Mahler

Hej Anette

Intet nyt efter 1941, men på ancestry.com finder jeg i U.S., Social Security Applications and Claims Index, 1936-2007:

Name:
Carl Petersen
Gender:
Male
Race:
White
Birth Date:
12 Apr 1881
Birth Place:
Denmark
Father:
Peter Petersen   
Mother:
Corliun Rommi   
SSN:
055017934
Notes:
Mar 1937: Name listed as CARL PETERSEN

Fødselsmåned ikke korrekt, men forældrenes navne er korrekte, når man tillader indtasternes fortolkning af de skriftlige arkivalier, der ligger til grund. (Peter Petersen og Caroline Rønne)

En søgning på hans dødsdato giver intet resultat.

Validering af hans Social Security Number:

Social Security Number: 055-01-7934
•Date of this Report: August 09, 2018
•State of Issuance: New York
•Approx. Date of Issuance: Before 1951
•Issuance Status: According to Social Security Administration data, this SSN has been issued.
SSA Death Masterfile: No record as of 03-25-2014

•Status: THIS SSN HAS BEEN VALIDATED!

Prøv evt. at kontakte Social Security Administration.

Venlig hilsen

Lass

Anette Funch Thomassen

hej Lass,
Mange tak for din hjælp, med Social Security Number kan det være at jeg kan søge gennem nogle af de amerikanske søgemaskiner.
God søndag
dbh
Anette