Kristian Otmar Vilhelm Jensen og Kaj Olaf Winther Jensen FYN

Startet af Arne Høj, 12 Aug 2018 - 14:22

Forrige emne - Næste emne

Arne Høj

Kære forum

Jeg har i flere år søgt informationer om to af min oldefars brødre, Kristian og Kaj. Desværre er det begrænset, hvad jeg har kunnet finde om Kristian, og Kaj er det ikke rigtig lykkedes mig at få gjort færdig i forhold til, om han har fået børn.

Jeg søger derfor hjælp til min videre søgen måske ligefrem kontakt til efterkommere af de to.

Kristian Otmar Vilhelm Jensen blev født 30. oktober 1909 i Nees Sogn, Ringkøbing Amt. Han blev muligvis gift med Jenny Kirstine Kristensen Dokkedahl, der var søster til Kristians bror, Svend Ottos kone, Vita Johanne. Jenny er blev født 9. december 1913 i Fabjerg Sogn, Ringkøbing Amt.
Den eneste kilde, jeg har kunnet finde i familien, var meget i tvivl om de egentlig blev gift. Hun mindes ligeledes, at der måske var noget med et par børn, som hun var i tvivl om, hvorvidt de muligvis kunne være adopterede. Noget sagde hende ligeledes, at Kristian havde arbejdet på Tranekær Gods og Slot, men desværre var beskeden derfra, at de ikke fører kartotek over tidligere ansatte, hvorfor Christian Ahlefeldt-Laurvig ikke kunne hjælpe.
Jeg har derfor søgt meget rundt i kilderne på Langeland, hvor jeg ligeledes har været i kontakt med de lokalhistoriske arkiver, som ikke har kunnet hjælpe mig yderligere.
Det er alt, hvad jeg ved om Kristian.

Kaj Olaf Winther Jensen blev født 8. januar 1913 i Ramme Sogn, Ringkøbing Amt. Han blev gift med Gerda Kirstine Jensen i Gamtofte Kirke, Odense Amt. Gerda blev født sst. 2. februar 1919. Kaj Olaf er muligvis død 4. august 1996 i Flemløse, mens Gerda muligvis er død 1. februar 2000. Begge skulle være begravet på Glamsbjerg kirkegård.
Hvor var de bosat, fik de børn osv. er noget af det, som jeg har søgt svar på de seneste 6 år, hvor de som de eneste af min oldefars søskende har givet problemer.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Inge Nissen

Hej

Du kan finde gravstenen på Glamsbjerg kirkegård for Gerda og Olaf Jensen (fødselsdatoer og dødsdatoer stemmer) på www.dk-gravsten.dk

Venlig hilsen Inge

Inger Toudal

#2

1913-01-08   1996-04-08   Kaj Olaf Winther Jensen   Th. Bangs Vej 4, Flemløse   5620 Glamsbjerg   Statstidende_2000_051   S20000314-xxxx

1919-02-02   2000-02-01   Gerda Kirstine Jensen   Stensgårdsvej 41   5620 Glamsbjerg   Statstidende_2000_051   S20000314-xxxx

- kilde: http://www.aneguf.dk/index.htm

Kaj Olaf var fodermester, så familien kan have flyttet en del rundt:
https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn806/churchlisting118238/opslag12666413

- ved vielsen var han bosat i Ørslev sogn, Vends herred, Odense amt. 
_________________________________________________________________________________________________________

http://byarkivet.langelandkommune.dk/~/media/Files/DecentraleEnheder/__Institutioner/__Byarkiv/Diverse/46%20%C3%A5rs%20d%C3%B8dsfald%20p%C3%A5%20Langeland%201970-2016.pdf

Jensen, Christian Otmar Vilhelm, fhv. fodermester, Torvegården 4, Rudkøbing, 78.   + 26/4-1988.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mette R Francke

Hei



L O XX 9A

Christian Otto Werner Jensen
15-01-1912   14-02-1988

L O XX 9A
Erna Margrethe Jensen
21-04-1916   25-09-2003
Mette R Francke

Jens Chr. Bay

I "Vejviser 1979-80" for Langeland bor fodermester Christian O. V. Jensen på adressen Sletøvej 5, 5953 Tranekær.

(I samme vejviser bor gårdejer Christian O. W. Jensen og Erna M. Jensen på adressen Møllebanken 7, 5900 Rudkøbing!)



Mvh.

Mette R Francke

Hei


Ser nå at der er feil Christian jeg har funnet død og dermed feil hustru også.
Noe som vielsen bekrefter


https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=179212#179212,30395112


mvh
Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Jeg har søkt efter den rette Kristian O. V Jensen i FT 1930 på myheritage og ikke klart å finde han.

Har du sett om han er fadder til nieser/nevøer ?

Har funnet han i FT 1925

Kristian Otmar Vilhelm Jensen
1925 Dansk folketelling
Fødselsdato:   30. okt 1909
Bosted:   5. nov 1925 - Bøvling, Skodborg, Ringkøbing, Denmark
Mette R Francke

Arne Høj

Mange tak for de flotte oplysninger.

Kaj Olaf og Gerda mangler jeg derfor nu kun oplysninger omkring evt. børn, men Kristian Otmars oplysninger viser, at han i hvert fald har bosat sig på Langeland på et tidspunkt, hvorvidt han evt. har været gift og måske er flyttet dertil efter endt ægteskab er nu meget åbent.

Ideer til, hvordan jeg kan komme videre med Kaj og Gerda?

Mette R Francke

#8
Hei


Tips til å komme videre med Kaj og Gerda
- Måske kan noen finne Kaj og Gerda sine dødsann
- Du kan også kontakte kirkegården der de er gravlagt og høre om de kan hjelpe deg videre.


Samme tips gjelder for Kristian.

Jeg ville også ha sett om f.eks Kristian var fadder til niesere /nevøer-

Ett annet tips kan være ¨finne dødsann og /eller skifte efter foreldrene.
Der vil der måske stå navn på Kristian sin hustru , barn etc.

I ett skifte vil der måske stå en adresse.


Kjenner du til denne `?
http://sm1.dk/webtrees/individual.php?pid=I233514&ged=Schmidt

mvh
Mette
Mette R Francke