Søger bekræftelse på forældre til Anne Marie Pedersdatter født 1812 i Fodslette

Startet af Jens Hintze, 13 Aug 2018 - 18:07

Forrige emne - Næste emne

Jens Hintze

Min 2Xtip Anne Marie Pedersdatter, døbt som uægte d. 28. juni 1812 i Fodslette sogn med forældre som jeg læser det, Inger Kristiansdatter og Peder Jørgensen? (kan ikke læse det efter Peder Jørgensen anførte ord/navn, og kan ikke finde oprindelse for Peder Jørgensen) KB. Opsl. 66-7. Inger Kristiansdatter formoder jeg jf. FT1801 født i Fodslette 1791 med forældrene Kristian Kristensen og Bodil Godfredsdatter, og formoder det er hende, der i FT1834 for Fodslette er anført som Inger Christiansdatter gift med Hans Madsen f. 1788, og med fire børn. Er jeg på afvejde?

Jens Hintze

Birte Wienecke

#1
Det kan godt være jeg er blevet blind, men jeg kan ikke finde nogen Anne Marie født den dag og år i Fodslette du siger????
Kan du kopierer siden .
Der er en Anne Marie Pedersdatter der bliver konfirmeret i 1827 og er 14 år, men har andre forældre
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137543#179151,30383987
mvh Birte

Jens Chr. Bay

Kirkebogen indeholder både Tryggelev og Fodslette. - Det søgte er på opslag 66.

Birte Wienecke

Tak for hjælpen, så fandt jeg hende, jeg fandt også hende jeg fik konfirmeret
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137539#179150,30383914
Jeg er ikke sikker på hvor Peder Jørgensen kommer fra , men det kan være hvis du sætter forespørgslen under "Hjælp til tydning" at nogen der kan hjælpe. Der er noget på Fyn der hedder Ellinge, men jeg ved ikke om det er det rigtige.
Og ved du at din 2x tip er uægte eller kan det være den anden.
mvh Birte

Jens Hintze

At hun er uægte er helt nyt for mig, og der er ingen information fra familien.

Jens Hintze

At det er Anne Marie Pedersdatter fra 1812 synes klart med FT1845, der har min tipoldefar Christian Hansen født 1837 i Fuglsbølle som søn af Hans Larsen Pedersen fra 1805 og Anne Marie Hansen fra 1812.

Birte Wienecke

Ved Anne Maries ældste søns fødsel , at Anne Marie er ugift og hos faderen Hans Madsen, så det må jo være dem du tror.
mvh Birte