Nicolai J. Andresen Aabenraa

Startet af Lars Larsen, 18 Maj 2011 - 10:24

Forrige emne - Næste emne

Lars Larsen

Hej.

Jeg søger familie til Nicolai Johannes Andresen født 14/10 1913 i Uge ved Aabenraa.
Han var Gift og havde 1 barn.
Til daglig var han Bager.

Han døde den 25/10 1942.

Hvis nogen kender til efterkommere er jeg meget interesseret i at høre nærmere.

Hans Poulsen



Hej Lars

Du kender fødesognet og fødselsdatoen, så hvis du slår op i kirkebogen, får du så at sige Nicolais forældre forærende.

Husk at notere opslagsnummeret, hver gang du finder nogle oplysninger, som du kan bruge.

Find folketællingerne FØR og EFTER Nicolais fødsel og se, om forældrene havde andre børn, og hvis det er tilfældet, så følg Nicolai og hans søskende, så langt du kan: Konfirmation, vielser, lægdsrulle, folketællinger etc.

Jo mere stof, du samler om den konkrete familie, desto større er chancen for, at du til sidst får de data, du jagter.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Buchard

Hvis du søger efterkommere og ved, der var eet barn, vil det så ikke være lettest at se skiftet efter bageren? Forudsat selvfølgelig, at du ved, hvor han var bager og hvor han døde, men nu kender du jo dødsdatoen, så .... Der skal gå 75 år, før man har alm. adgang til et skifte, og så langt er vi vel kommet siden 1943, næsten da, så mon ikke du vil få positivt svar på en ansøgning om adgang.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Lars Larsen

Hej

Mange tak for jeres svar begge 2.

Jeg har fundet ham i Kirkebøgerne. Så skal bare finde ud hvornår han har fået Barn og blevet gift.

Han blev dræbt i Rusland i 1942.

Jeg ved desværre ikke hvor han var Bager henne.

Udover hans sidste kendte adresse var i Aabenraa.

Hans Poulsen



Hej Lars

Måske ligger der i denne sætning kimen til at komme videre:

"..Han blev dræbt i Rusland i 1942.."

- Formodning eller dokumentérbart?

- I krigstjeneste?  På hvis side?

- Dræbt ved *civil* ulykke? Hvad havde bragt ham til Rusland under krigen?

Det barn, som Nicolai fik, må være født i (cirka-)perioden 1933 - 1943 (Evt. født efter faderens død).

Hvor meget véd du om den søn? Kan han bruges som løftestang til at finde Nicolais vielsesdato og -sted?

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Buchard

Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge kender ham:

Nachname:Andresen
Vorname:Nikolai Johannes
Geburtsdatum:14.10.1913
Geburtsort:Aabeuroo
Todes-/Vermisstendatum:25.10.1942
Todes-/Vermisstenort:Brg.Gef.Std.Waldlager b.Spass-Balasdyn

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Nicolai Andresen

Jeg er efterkommer af Egon Andresen som er søn af Nicolai Johannes Andresen.