Opslag på Ancestry - Kan man komme på gratis?

Startet af Sandra Beyer, 27 Aug 2018 - 16:46

Forrige emne - Næste emne

Sandra Beyer

Jeg har en Ancestry-profil, så jeg kan søge lidt, men har desværre ikke adgang til meget. Det er simpelthen for dyrt.
Er der mon en der kender en måde man kan få adgang til træer, pdf-filer, mv. lagt op - gerne bare for et par dage eller 14-dages tid?

Mvh Sandra

Kurt Arne Empacher

Hej Sandra
På nogle Biblioteker har de licens til Ancestry,men man kan kun komme på når man sidder ved Bibliotekets PC men jeg har prøvet det her i Halsnæs og det virker fint
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Sandra Beyer

Ved du om man på nettet kan se om det pågældende bibliotek har adgang, eller skal man tage kontakt til dem?

Kurt Arne Empacher

#3
Hej Sandra
Jeg har Halsnæs og Hillerød biblioteker og de har det ,jeg ved ikke hvor i landet du er men gå til din kommunes biblioteks hjemmeside og på den er der forskelige muligheder gå til det der hedder E-bog og Netmedier så kan du se hvad de har at byde på
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher

Sandra Beyer

Jeg kan ikke søge på det konkrete bibliotek, men der står at Odense kommunes biblioteker har adgang:
Ancestry Library Edition (Adgang fra bibliotekets egne pc'ere)
Genealogisk database målrettet biblioteksbrugere med ca. 5 milliarder navne i mere end 4000 samlinger/databaser. Omfatter oplysninger fra amerikanske folketællinger, militære kilder, retslige dokumenter, kirkebøger, immigrationslister, passagerlister m.m. samt lignende kilder fra England og enkelte andre europæiske lande. :)

Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher

Sandra Beyer

Jeps, det tænker er eneste mulighed. Tak :)

Hans Chr. Baagøe

Når der står Odense kommunes biblioteker, så gælder det ret sikkert alle de kommunale biblioteker i Odense kommune. Du kan se på deres hjemmeside, hvor dit lokale bibliotek er.

Tag derhen medens der er betjening, så du kan finde de PC'er, der har adgang. I den udvidede åbningstid skal du være oprettet som bruger. Hvis det fungerer som hvor jeg bor, så gælder brugeradgangen til alle biblioteker i egen kommune.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Sandra Beyer

Jeg kan se, at jeg ikke fik svaret på din besked! Bekalger!

Jeg har været på mit lokale - og selvom jeg kan få adgang, er der ikke adgang til det jeg ville se. Super ærgerligt, men så må jeg selv købe adgang.