Hvordan sletter man alle søgninger?

Startet af Bente Larsen, 30 Aug 2018 - 10:58

Forrige emne - Næste emne

Bente Larsen

 Hej alle

Da min computer efterhånden er blevet noget langsom, håber jeg herigennem, at nogen kan hjælpe mig. Da man gennem tiden har mange søgninger, som sikkert tager stor plads op, håber jeg, at der er mulighed for at kunne slette alle disse.


Findes der en mulighed for dette?

Venlig hilsen

Bente Larsen


Jørgen Sørensen

Du kan prøve at se på dette program https://alt-til-windows.dk/?Tips/RydOpPaaDinPCMedCCleaner/984
Der er mange muligheder i det. Jeg har brugt det dagligt i flere år, uden problemer.
Venligst Jørgen - 2300

Bente Larsen

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Det vil jeg så prøve, selvom jeg ikke er den store ørn til at gøre sådan noget.

Venlig hilsen
Bente Larsen

Hans Chr. Baagøe

Hej

I det program, du bruger til at gå på internettet med, finder der under "Funktioner" -> "indstillinger" et sted, hvor du kan tømme "Cachen". Punktet hedder lidt forskelligt, afhængigt af om det "Chrome", "Internet Explorer", "Firefox" eller noget helt fjerde. Du skal acceptere indstillingerne, som de er fra starten. Når "Cachen" er tømt, vil der formodentlig være mere hastighed på.

En anden ting, som også kan hjælpe, er at forbyde 3.-parts cookies, men det kan give lidt udfordringer for enkelte hjemmesider, hvor der så må laves en undtagelse.

Det vigtigste for dig, er i første omgang at få tømt cachen.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Bente Larsen

Hej Hans Christian

Rigtig mange tak for dit forslag også, det lyder lidt nemmere end det første forslag, men jeg vil forsøge om jeg kan finde ud af det.


Forhåbentlig lykkes det for mig

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Bente Larsen



Hans Chr. Baagøe

Hej Bente

Ellers må du fortælle, om det er en PC eller en Mac, du bruger, og hvilket program du bruger for at komme på internettet. Så er det noget nemmere at hjælpe uden at bruge generelle udtryk.

De fleste benytter "Safari" på en Mac og "Internet Explorer" eller "Microsoft Edge" på en PC.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Bente Larsen

Hej Hans Chr.

Jeg bruger Microsoft Edge på min computer. Jeg er glad for, at du vil hjælpe mig.

Tak for det.

Venlig hilsen

Bente Larsen



Hans Chr. Baagøe

Hej Bente

Her skulle så gerne være en kort vejledning:

Tryk på de 3 prikker næstøverst i højre side, så kommer der en menu:

Tryk på det nederste punkt "Indstillinger"

Under punktet "Ryd browserdata" -> tryk "Vælg, hvad der skal ryddes"

Der vises nu en oversigt, hvor nogle punkter er valgte. Du skal ikke ændre på valgene.

Tryk på "Ryd"



Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Bente Larsen

Hej Hans Chr.

Mange tak for din hjælp, så nu tror jeg jeg kan finde ud af det.

Mange tak

Bente Larsen

Bente Larsen

Hej Hans Chr.

Ja nu har jeg prøvet og det var en god og hurtig løsning, så mange tak for hjælpen.

Jeg tror der er mange andre end mig, der kunne bruge denne løsning.

Venlig hilsen


Bente Larsen