Skifter i Varpelev og Sønder Dalby

Startet af Lars Per Lindquist, 14 Sep 2018 - 23:01

Forrige emne - Næste emne

Lars Per Lindquist

jeg har prøvet at finde skifter efter Willum Larsen død 28. maj 1883 i Varpelev og Hans Sørensen død 14. april 1853 i Høsten (Sønder Dalby) uden held.
Er der nogen der forslag til at komme videre.

Hilsen
Lars

Inge Hedal

Hej
Willum Larsen: Vallø Birk, fordi han boede og døde i St. Tårnby, som der står i kirkebogen.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=332654#332654,66971339
Højre side, 42 83/84
Det er hans husvært, Christian Frederiksen, der anmelder hans død. Her er de begge to i FT-1880:
Præstø, Bjæverskov, Taarnby, Taarnby, Et Hus, 67, FT-1880, C6163
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Kristian Frederiksen     41     Gift     Husfader, Husmand, Smed          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Birthe Rasmussen     33     Gift     Hans Hustru          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Johanne Marie Frederiksen     11     Ugift     Deres Barn          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Ane Kirstine Frederiksen     9     Ugift     Deres Barn          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Lars Peder Frederiksen     6     Ugift     Deres Barn          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Ane Andersdatter     67     Enke     Husfaderens Moder, der af ham forsørges          Taarnby Sogn Præstø Amt 
Willum Larsen     54     Enkemand     Tjenestefolk          Varpelev Sogn Præstø Amt 
Kristen Jacobsen     19     Ugift     Tjenestefolk          Strøby Sogn Præstø Amt 

Mvh Inge
PS. Hans Sørensens skifte/dødsanmeldelse kan jeg ikke finde.




Lars Per Lindquist

Hej Inge

Altid godt med nye øjne, jeg havde nok set mig blind på Varpelev og læst i kirkebogen at Willum blot arbejdede i Store Tårnby.

Tak for hjælpen.

Hilsen
Lars

Inge Hedal

Hej igen
Jeg har en del af min slægt i Varpelev og har haft god gavn af denne hjemmeside, men dog ikke lige i forbindelse med dit spørgsmål:
http://www.varpelev.dk/
Mvh Inge

Lars Per Lindquist

Hej Inge

Kender godt den fine side om Varpelev, da Willum (født i Varpelev) og tidligere hans fader var by smed i byen.

Hilsen
Lars