mellemnavn tildelt i 1932

Startet af Evan Schönnemann Christiansen, 20 Sep 2018 - 13:04

Forrige emne - Næste emne

Evan Schönnemann Christiansen

Hej
Er der mon nogen der kan give mig et godt råd, angående et tildelt mellemnavn "Schønnemann" fra 1932. Min storebror "Jørn Schønnemann Christiansen" var den første fødte med det navn, og efterfølgende fik vi andre søskende det osse.
Hvor kan jeg måske søge oplysninger om dette mellemnavn , evt notat i et register.

Kilde fra kirkebogen:
Amt: Staden Kbh
Arkiv: Garnisons Sogn
Kontraministerialbog: 1814-2002
Fødte Mandkøn : 1922-1933 ( side 121) no.47 -1932
Barnets navn: Jørn Schønnemann Christiansen / født på Klinikken Bredgade 70.

Hvorfor har vi fået tildelt dette mellemnavn ??
Vores forældre blev borgelig viet d 4 juli 1931 , Kbh magistrat.

mvh
Evan S Christiansen
e-mail: esc@c.dk
Med venlig hilsen
Evan S Christiansen
Tlf: 86945593
Mobil: 23663965
E-mail: esc@c.dk

Inger Toudal


Se https://nors.ku.dk/publikationer/webpublikationer/ddsoefternavnetshistorie.pdf (side 8 - 9)
Citat

Mellemnavnet  blev  nærmest  opfattet  som et  fornavn  og  var  overhovedet  ikke  omfattet  af 
1904-loven.  Praktisk  taget  alle  navne  kunne  anvendes  som  mellemnavn,  navne  på  historiske 
berømtheder,  moderens  pigenavn,  faderens  fornavn  til  piger,  men  væsentligst  i  denne  for-
bindelse: beskyttede slægtsnavne som man ikke ellers havde juridisk ret til.....

Lov om personnavne af 1961
I  1961  kom  den  første  navnelov  der  foruden  slægtsnavne  også  omfattede  fornavne  og  mel-
lemnavne.....

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Christian Konstmann Autzen

Du må simpelt hen i gang med at forske i din familie - og så dukker det helt sikkert op  :D

God fornøjelse

Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.