Opslag i MyHeritage - Peter Nottelmann, født 25. maj 1867 i Tyskland

Startet af Christian Konstmann Autzen, 20 Sep 2018 - 17:00

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger hjælp til at finde Peter Nottelmann, født 25. maj 1867 i Slesvig Holsten.

Hans forældre kunne være disse:

Samtlige personer i husstanden
Kanzleigut Hademarschen, Kirchspiel Hademarschen, Hademarschen Kirchspiel, Hademarschen Kirchdorf, Kanzleigut Hanerau, Ksp. Hademarschen, Hufengebäude, Hm09aF01, Vz-1845, C4815
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Nottelmann     33     Verheir.          Hufenbesitzer und Holzhändler     Hademarschen 
Wiebke Glindemann     31     Verheir.               Großenbornholt 
Johann Nottelmann     6     Unverheir.               Hademarschen 
Jürgen Nottelmann     4     Unverheir.               Hademarschen 
Hans Nottelmann     1     Unverheir.               Hademarschen 
Johann Nottelman     29     Unverheir.          Knecht     Hademarschen 
Marx Nottelmann     27     Unverheir.          Weber     Hademarschen 
Marie Friedeicke Luck     22     Unverheir.          Magd     Hademarschen 


Og hermed denne mulige familie, idet hans broder (givet) er Hans Nottelmann født 21. oktober 1844, død i Gilleleje den 5. oktober 1936, opslag 146: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=150323#150323,24915351


Hans NOTTELMANN, 1813 - 1890
Hans NOTTELMANN nació el día mes 1813, en lugar de nacimiento, de padres Johann NOTTELMANN y Anna NOTTELMANN (nacida EHLERS).
Johann nació el 1 de Mayo de 1782, en Liesbuettel, Hademarschen, Schleswig.-Hostein.
Anna nació el 23 de Enero de 1787.
Hans se casó con Wiebke NOTTELMANN (nacida GLINDEMANN).
Wiebke nació el 29 de Marzo de 1814, en Grobenbomholdt, Germany.
Ellos tuvieron una hija: Anna Magdelena SCHUMANN (nacida NOTTELMANN).
Hans falleció el día mes 1890, a la edad de 77 años en lugar de fallecimiento.

På forhånd tak

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.




Christian Konstmann Autzen

Hej Ebbe og Inger

Tusind tak for jeres input - det er alt sammen korrekt og rette personer. Og så fik jeg også de rette familier med, glimrende, samt Peter Nottelmann's korrekte fødselsår - 25. maj 1857.

På MyHeritage er der så også aner længere tilbage - hvis nogen, som ser dette, har muligheden, lysten og lejligheden til at hjælpe med det  :)

Det har relation til min søsters barnebarn.

Mange hilsener

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ewald Rettig

Mojn eller hej,

hos AKVZ.sh findes der 344 Nottelmann.
Derunder en Peter Nottelmann födt 1857 i Dithmarschen.

Pröv: Arbeitskreis Familienforschung Dithmarschen
Heinrich Sievers<Heinrich.Sievers@gmx.de>


VH  Ewald
www.ahnenforscher-stammtisch-flensburg.de


Christian Konstmann Autzen

Mojn Ewald

Tak for oplysningen og henvisningen - det vil jeg prøve.

Peter Nottelmann er født 25. maj 1857 i Hademarchen - og hermed rette søn af denne fra folketællingen i 1845, bl.a. bekræftet via dødsattesten hos personregisterføreren i Sommersted sogn i 1929:

Samtlige personer i husstanden
Kanzleigut Hademarschen, Kirchspiel Hademarschen, Hademarschen Kirchspiel, Hademarschen Kirchdorf, Kanzleigut Hanerau, Ksp. Hademarschen, Hufengebäude, Hm09aF01, Vz-1845, C4815
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Nottelmann     33     Verheir.          Hufenbesitzer und Holzhändler     Hademarschen 
Wiebke Glindemann     31     Verheir.               Großenbornholt 
Johann Nottelmann     6     Unverheir.               Hademarschen 
Jürgen Nottelmann     4     Unverheir.               Hademarschen 
Hans Nottelmann     1     Unverheir.               Hademarschen 
Johann Nottelman     29     Unverheir.          Knecht     Hademarschen 
Marx Nottelmann     27     Unverheir.          Weber     Hademarschen 
Marie Friedeicke Luck     22     Unverheir.          Magd     Hademarschen

Hans Nottelmann, som er 1 år i 1845, ses senere i Danmark, Græsted sogn (Frederiksborg amt) og dør i Gilleleje i 5. oktober 1936, og broderen Peter Nottelmann født 1857, kommer så til Haderslev amt (efter et arbejdsophold hos sin broder  Græsted), hvor han bliver stamfader til Nottelmann'erne i Haderslev amt.

Hans Nottelmann i Græsted/Gilleleje har ikke selv børn, men en adoptivdatter.

Jeg vil nu tage kontakt til Heinrich Sievers.

PS: På et tidspunkt vil jeg tage kontakt til "Stammtisch" i Flensborg - for at søge efter oplysninger om min (hoved-)slægt. Min hustru og jeg var bl.a. på det danske bibliotek i Flensborg i februar i år.

Mange hilsener - og tak igen for din interesse for min sag
Christian




Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Ewald Rettig

Mojn Christian,

FT 1860 i AKVZ.sh Datenbank har fölgende

Heinke Nottelmann födt 1812 pigenavn Anton
4 Börn: Wiebke f.1848, Margaretha f.1852, Johann f.1853 og
            Peter f. 1857

Den 27 Oktober er der i den danske bibliotek Flensborg

             Den dansk-tyske Slägtsforskerdag


Venlig hilsen

Ewald

Christian Konstmann Autzen

Mojn igen Ewald

De korrekte forældre til både Hans Nottelmann, født 21. oktober 1844, død i 1936 i Gilleleje, og Peter Nottelmann, fra Haderslev amt, født 25. maj 1857, død 4. december 1929 i Sommersted sogn, er Hans Nottelmann og Wiebke Glindemann - det bliver oplyst både i Gilleleje og i Sommersted. Derfor er der ingen tvivl om deres herkomst.

Fødselsdatoen og fødselsåret for Peter Nottelmann oplyses i Sommersted til den 25. maj 1857 - og det bør således også stå til troende.

Jeg håber, at Heinrich Sievers kan bekræfte dette - når jeg får skrevet til ham.

Desværre kan jeg ikke komme til Flensborg den 27. oktober så det bliver uden mig, desværre, men måske/forhåbentlig på et andet tidspunkt.

Mange hilsener til Flensborg

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.